Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheelliset (vähintään 5 lasta), miten pyykinpesut?

Vierailija
02.02.2012 |

Kuinka monta konetta peset päivittäin? Ja minkä kokoinen kone?

Tänään olen pessyt kolme koneellista, 6kg kone.

Joka päivä pesen vähintään kaksi täyttä koneellista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 2-6 koneellista viikossa.

Tuuletamme vaatteita, joku pieni ruokatahra pyyhitään heti rätillä pois ja emme vaihda kukaan koko vaatekertaa joka päivä vain alushousut ja osittain sukat.

Näin toimii myös ystäväni , jolla kahdeksan lasta. Ei hänkään pese välttämättä sen enempää pyykkiä.

Iso kone meillä kummallakin. Toki kaverillani tulee reilumpi satsi pyyhkeitä ja lakanoita pestäväksi mutta jaksottaa vaihtoja eli kaikilla ei ole sama lakananvaihtopäivä esimerkiksi

Vierailija
2/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koneet meillä 7 kilon koneita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 8 kilon kone. Pyykkiä en pese päivittäin. Joinain päivinä saatan pestä 3-4 koneellista, joinain en yhtään. Keskimäärin pesen n. 4-5 koneellista viikossa, joista puolet on lastenvaatteita.

Vierailija
4/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 9kg:n kone. Pesen viikossa pyykkiä 7-8 koneellista. Ja meillä on kaksi lasta...

Mä kyl tykkään puhtaista vaatteista, puhtaista pyyhkeistä, puhtaista ulkovaatteista ja puhtaista lakanoista... (ai niin, lakanathan me pesetetään pesulassa)

Vierailija
5/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pese joka päivä pyykkiä.

2 kertaa viikossa kolme koneellista. Kone 7kg.

Vierailija
6/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 9kg:n kone. Pesen viikossa pyykkiä 7-8 koneellista. Ja meillä on kaksi lasta...

Mä kyl tykkään puhtaista vaatteista, puhtaista pyyhkeistä, puhtaista ulkovaatteista ja puhtaista lakanoista... (ai niin, lakanathan me pesetetään pesulassa)

jo ylihygieenisyyshysterialta ja olet aikamoinen luonnonvihaaja sekä epäekologinen ihminen. Vaatteet ja muut kuluu aivan turhaan, sähköä, vettä ja pesuainetta tuhlaat sekä kuormitat luontoa.

t.2

Vierailija
7/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

he eivät huomioi luontoa ja luonnonvaroja ja kulutusta ja ja...

Kerro vielä, että lennätte ulkomaille lomailemaan vähintään kaksi kertaa vuodessa.

Vierailija
8/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä ei varmaankaan ole kahden lapsensa kanssa muuta tekemistä kuin pyykinpesu. Itse en ehtisi. Kun lapsia on monta joka asiaan menee kauemmin aikaa. Turha sanoa, samalla vaivalla. Viilaan pilkkua, veden keittäminenkin kahdelle vie vähemmän aikaa kuin kuudelle esimerkiksi. Ja kun tämän saman huomioi aivan kaikessa ja todetaan, kaikilla on vuorokaudessa sama määrä tunteja, lopputulos on, että mm turhaan ei pyykkejä jynssätä.

Meillä kone kaiketi 7kg pesen viikossa ehkä 2x valkoista/vaaleaa, 1-2x punaista ja 1-2x tummaa. Kuivausrummun käyttöä vältän, mutta joskus on pakko. Lauantaina ennen saunaa on talkoot ja pyykit menevät paikoilleen isolla porukalla=jotka haluavat puhtaita vaatteita.

Vierailija
9/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ylihygieenisyyshysterialta ja olet aikamoinen luonnonvihaaja sekä epäekologinen ihminen. Vaatteet ja muut kuluu aivan turhaan, sähköä, vettä ja pesuainetta tuhlaat sekä kuormitat luontoa.

t.2

Hih, eihän tämän kirjoittaja ollut edes tosissaan :D - voi LOL

Vierailija
10/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi tulee kerran viikossa koneellinen pyyhkeitä ja kahden viikon välein 3-4 koneellista lakanapyykkiä.

Vierailija
11/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kg kone ja lapsia seitsemän.

Vierailija
12/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista yksi iso yökastelija (jopa 6 koneellista viikossa kun mikään vaippa ei pidä...)

Kaksi pyykkikonetta, jotka molemmat pyörivät keskimäärin 2,5 kertaa päivässä.

Vierailija
13/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kg kone pyörii kerran tai kaksi joka päivä. Vaatteet vaihdetaan päivittäin, päiväkotiin ei mennä kahta päivää samoissa vaatteissa Ja neuroottisena vielä silitänkin kaiken pyykin, myös lakanat (en pyyhkeitä enkä alusvaatteita ja sukkia)

Vierailija
14/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 9kg:n kone. Pesen viikossa pyykkiä 7-8 koneellista. Ja meillä on kaksi lasta... Mä kyl tykkään puhtaista vaatteista, puhtaista pyyhkeistä, puhtaista ulkovaatteista ja puhtaista lakanoista... (ai niin, lakanathan me pesetetään pesulassa)

he eivät huomioi luontoa ja luonnonvaroja ja kulutusta ja ja... Kerro vielä, että lennätte ulkomaille lomailemaan vähintään kaksi kertaa vuodessa.

ja kerron, että me ei olle ikinä lennetty lentokoneella. Sit mä voin vielä paukuttaa henkseleitäni sillä, että me ei kuluteta sitä sähköä talon lämmitykseen eikä veden lämmitykseen, vaan energia otetaan jätepuusta. Ai niin, ne pienhiukkaset... Terv. pyykkäri

Vierailija
15/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilöä meillä. 2 aikuista, teini-ikäinen ja 3 pientä lasta. Kaikki vaihtaa joka päivä vaatteet. 7 kilon konetta pesen yleensä 2 kertaa päivässä ja joskus harvoin 3 kertaa päivässä. Kesällä se on yleensä niin, että 1 kone päivässä ja harvoin 2. Vaatteita, ku on sen verran vähemmän ja pienempiä silloin. Tai ainakin viime kesänä oli, kun oli niin lämmintä.

Vierailija
16/16 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-11v lapsia, pesen 10kg koneella noin 2-3 koneellista viikossa plus lakanat parin viikon välein. Olen muuten ihan siivousfanaatikko mutta tämän asian otan rennosti, pesen melkein kaikki vaatteet iloisesti sekaisin, silitän vaan juhlavaatteet ja joka päivä ei kaikkea vaihdeta, alusvaatteet ja sukat menee kaikilta vaihtoon päivittäin samoin hikiset/muuten pahanhajuiset vaatteet mutta tahrattomat housut ja paidat voi pitää useammankin päivän..ja hei ei niitä silti tarvitse pitää montaa päivää peräkanaa, meillä on jokaisen kaapissa oma hyllynsä puolipitoisille vaatteille ja sen vähän käytetyn paidan voi laittaa päivän, parin tauon jälkeen taas päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän