Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko -27 liian kylmä 6kk ja 2v lapselle?

Vierailija
02.02.2012 |

vaunuissa olisivat 45min..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kun lapsella posket paleltunut niin pahasti että joka kerta kun menee ulos pienelläkin pakkasella niin poskiin tulee aina uudestaan kunnon valkoiset läiskät.

JA olen myös nähnyt sormia ja varpaita jotka on pitänyt amputoida paleltumien takia. Ja olen myös nähnyt yhdet reidet jotka paleltuivat tosi pahasati. JA silloinkin vain pakkasta -10. Eli enpä veis tuon ikäisiä 10minuuttia pitemmäks aikaa.

Vierailija
2/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva oli ihan lämmin kun oli monta kerrosta vaatetta ja 2 harsoa vaunun suuaukolla. 2v oli myös lämmin kun riehu lumessa, posket olivat vain kylmät

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ulkoilemaan.

Meillä mittari näyttää -18 enkä mene vajaa 2-vuotiaan kanssa kuin kaupassa käymään. Ja sinnekin siis autolla.

Vierailija
4/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset paleltumaan ulos?

Vierailija
5/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-18 ja muka kylmä, hah! Eihän se ole kuin pukeutumiskysymys. Vaunuihin saa vauvalle harsot eteen, jotta posket eivät palellu, liikkuvan tulee lämmin helpommin. Tuuli on pahin, mutta siltäkin voi suojautua. Miten te olette pärjänneet Suomessa tähänastisen elämänne?!?

Vierailija
6/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen kypärämyssy, joka peittää kaiken muun paitsi silmät, niin voisin viedä. Poskethan paleltuu tavattoman herkästi lapsilta ja se on sitten elinikäinen riesa.

Mä olen vetänyt pakollisten ulkonakäyntien ajaksi lapsille silkkihuivista niin, että peittää kasvojen alaosan.

Vierailija
7/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-18 on aika -27 on aika eri asioita.

Vaunuissa vauvan saakin usein ihan hyvin suojaa. Sen isomman lapsen kasvot on se pahin. Ja sitten tietenkin jos joutuu paikallaan istumaan, niin pitää olla sitten kunnon vällyt ulkovaatteiden päällä.

Vierailija
8/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mittari näyttää -18 enkä mene vajaa 2-vuotiaan kanssa kuin kaupassa käymään. Ja sinnekin siis autolla.

Ihme pullamössöporukkaa...

-18 ei ole juuri mitään ja siinä lämpötilassa voi ihan hyvin ulkoilla. -27C on jo melko viileä säätila, mutta jos pukeutuu oikein niin ei se oli mikään ongelma. Tietyti kannattaa seurata esimerkiksi niitä poskia tarkkaan, mutta nekin pystyy piilottamaan sopivalla vaatetuksella.

Vierailija
9/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulle on liian kylmä.

Vierailija
10/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pakkasta oli himpan päälle 20. Tänään jäädään suosista sisälle, kun mittari näyttää -25. Muuten vaatetta pystyy laittamaan riittävästi, mutta kasvoja ei pysty suojaamaan riittävästi. Ja meillä 1,5-vuotias ei anna edes kaulahuivin olla kasvojen edessä. Pieni happihyppely (n. 15 min.) vielä menisi, mutta tuo 45 min. on ehdottomasti liikaa. Vauvan pystyy vaunuihin suojaamaan, mutta ei tuota 2-vuotiasta. Itse en vaan edes viitsi alkaa tälläämään vaatetta päälle vartin takia.

Vierailija
11/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailee viesteihin..

Mene ulos, vauva vaunuihin piiloon ja 2 vuotiaalle kaulaliina tai kauluri nenän yli.

Vierailija
12/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellänikin, terveella aikuisella kylmä ilma tuntuu aika ikävältä, miten sitten vauvalla kun keuhkot ja keuhkoputket eivät ole kehittyneet

Vierailija
13/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"äidin on pakko päästä shoppailemaan" tms. 45min tosi pitkä aika muutenkin

Vierailija
14/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla kun istuskelet puiston penkillä nauttimassa raittiista ulkoilmasta.

Vastailee viesteihin..

Mene ulos, vauva vaunuihin piiloon ja 2 vuotiaalle kaulaliina tai kauluri nenän yli.

Vierailija
15/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä lapsi olisi 2-vuotiaan suostunut olemaan kovin peiteltynä enää rattaissa, mutta vauvanhan saa täysin lämpimiin oloihin vaunuissa.

Vierailija
16/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan sen posket peitettyy commando pipolla mut onko ulkoilussa jotain mieltä jos hengitystietkin pitää peitellä ja lapselle pukee niin paljon päälle ettei taivu lapioo ottamaan.kummia pakkomielteitä ulkoilusta.ettekö keksi sisällä näihin muutamiin pakkaspäiviin tekemistä.ja jos villit lapset(=energiset)niin näiden päivien varalle hoplopit yms. on just suunniteltu.mulla on astmaatikko lapsi niin en vie sitä yli -15astetta ulos koska on niin energinen et juoksee ja riehuu ja hengästyy ja sit käy keuhkoihin.myöskään ne vauvan keuhkot ei kestä yli 15asteen pakkasta kovin pitkään(max 15min)

Vierailija
17/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelee, miksi sinne ulos on pakko mennä, jos on kylmä ja jos täytyy miettiä, paleltuuko lapsi?

Itse en veisi nukkumaan tms., mutta kaupassa tai kirjastossa voitais käydä, tyyliin 15 min. suuntaansa. Onneksi ei tarvitse.

Vastailee viesteihin..

Vierailija
18/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan sen posket peitettyy commando pipolla mut onko ulkoilussa jotain mieltä jos hengitystietkin pitää peitellä ja lapselle pukee niin paljon päälle ettei taivu lapioo ottamaan.kummia pakkomielteitä ulkoilusta.ettekö keksi sisällä näihin muutamiin pakkaspäiviin tekemistä.ja jos villit lapset(=energiset)niin näiden päivien varalle hoplopit yms. on just suunniteltu.mulla on astmaatikko lapsi niin en vie sitä yli -15astetta ulos koska on niin energinen et juoksee ja riehuu ja hengästyy ja sit käy keuhkoihin.myöskään ne vauvan keuhkot ei kestä yli 15asteen pakkasta kovin pitkään(max 15min)

että lämmin ilma pysyy vaunuissa jota vauva hengittää

Vierailija
19/19 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan ohjeiden mukaan 6kk vauva ulos max. -10 asteessa nukkumaan.

Tottahan sä sille lapselle saat astman hankkia ja kaikkia suosituksia vastaan toimia kun kerran sen äiti olet.

Nää on just näitä "hyvin se vauva siellä ulkona päsrjäsi".. eikä tajuta että vaikutukset näkyy paljon myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän