Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsen sairauslomaa....

Vierailija
02.02.2012 |

Kertokaa miten saan varmasti sairauslomaa kahdeksi viikoksi?

Tilanne on tämä, mies lähti marraskuussa. Hän vaan ei tullut kotiin ja sain fb:n kautta viestin. Myy talo, tyhjensin säästötilin. Pidä rajat talosta. Mieheen ei saa yhteyttä. FB tili suljettu, puhelin suljettu ja hänen auto myyty.

Talo on nyt myynnissä, ja olen jotekin saanut kaikki laskut ja lainanlyhennykset hoidettua. Nyt sitten kävi niin että tapaninpäivän myrskyn jälkeen olimme ilman sähköä 10 päivää ja jouduin vuokraamaan agregaatin ja bensat siihen + muut kulut. Olen siis aivan yksin poikien kanssa, ja ruokaa meillä on. Suurin ongelma on että minun pitäisi nyt päästä töihin vielä kaksi viikkoa ja minulla ei kertakaikkiaan ole rahaa bensaan. Yleisiä kulkuneuvoja ei ole, ja on pakko käyttä autoa. Minulla on työmatka 75 km suuntansa eli päivässä 150 km. Viikossa menee tällä hetkellä 55 euroa työmatkoihin.

Joo, muutan heti lähemmäksi työpaikkaa kun saan talon myytyä. En ota pikavippiä, koska sitten minulla on sama tilanne ensi kuussa edessä.

Tilanne helpottuu ja pärjään taas omilla, kun saan olla ne kaksi viikkoa kotona. Ensi kuussa pärjätään taas. Tiukkaa tekee, mutta pärjätään. Palkatonta vapaata en voi ottaa, taloudellinen tilanne ei anna periksi. Talvilomaa ei ole joten ainot vaihtoehto on tuo sairausloma... Tiedän että tämä on morallisesti väärin, mutta minulla ei ole muuta vaihtoehtoa. Vielä lisään tähän, että en ole ollut sairauslomalla ollenkaan viimeisen kahden vuoden aikana. Lapset ovat 4 v ja 6 v.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalitoimistosta saa hätäapua? Tai onks ketään keltä lainaat? Joku kultakoru minkä voit myydä?

Vierailija
2/12 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla palkallisiakin vapaita on? Otat kesälomasta ne kaksi viikkoa. Ei sairasloma ole mikään automaatti, jolla parannetaan omaa taloutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mies on kyllä palstan mittapuullakin nilkkojen mulkku.

Vierailija
4/12 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressistä, ja itke siellä lääkärillä. Saat ainakin viikon ja sitten ens viikolla uudestaan. Kerro myös että et pysty nukkumaan jne.

Vierailija
5/12 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että on morallisesti väärin hakea tuota sairauslomaa ja kärsin siitä. Mutta kun ei todellakaan ole muuta vaihtoehtoa. Sosiaalitoimistoon ei saa aikaa, kirkosta saa ruokaapua, ja voi anoa rahallista apua, mutta se kestää aikaa. Ystävillä on myös tiukkaa.

Tuleva ex-mieheni oli sen verran reilu, että jätti valtakirjan talon myynnistä minulle. Minulla on apuna lakimies, ja teemme kaikki oikein. Mikäli talon myynnistä jää enemmän kuin mitä mies otti säästötililtä niin laitan hänen osuuden lakimiehen hoidettavaksi.

Kai sitä pitää vaan jotenkin pyytää palkatonta ja toivoo että saan talon myytyä nopeasti....

Vierailija
6/12 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

s-loma, ja ei varmaan ole edes valhetta?

kirjoitat rauhallisesti, mutta veikkaan että järkytys on

Vierailija
7/12 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lähtisi sinun tilanteessasi asiaa mutkistamaan enää yhtään ylimääräisillä liikkuvilla osilla, vaan tekisin sen mikä on lopputuloksen kannalta kaikista järkevintä. Jos tuolla taustalla ei sairaslomaan ole syntynyt aihetta, niin millä sitten?

Asian pitkistyminen ja mukistuminen ei ole kenenkään etu, ei edes yhteiskunnan.

Vai että vielä että sossuun tai kirkolle pitäisi kaiken keskellä lähteä kerjuulle, voi jösses sentään...

Vierailija
8/12 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko pysyää rauhallisena. Lapsilla on muutenkin vaikea ymmärtää minne isä lähti, ja miksi se ei tule kotiin...

Toimin kuin automaatti, hoidan asiat nyt. On semmoinen tunne että jos nyt alan miettimään kuinka epäreilu mies on, niin hajoan lopullisesti. En voi antaa tunteille periksi, nämä asiat on pakko hoitaa....

Tuo sairausloma olisi tarpeen, koska mitä teen lasten kanssa ensi kesän? Muuton yhteydessä ja minne saan lapset ?? No yksi asia kerralla, lähden tästä puhumaan esimiehelle.

Vierailija
9/12 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän suinkin on inhimillinen niin selitä koko tilanne (tai ainakin sen verran kuin meillekin kerroit) ja olen varma että hän ymmärtää ja voi auttaa.

Voimia sinulle, auttaisin jos voisin! Missäpäin asutte?

Vierailija
10/12 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko pysyää rauhallisena. Lapsilla on muutenkin vaikea ymmärtää minne isä lähti, ja miksi se ei tule kotiin...

Toimin kuin automaatti, hoidan asiat nyt. On semmoinen tunne että jos nyt alan miettimään kuinka epäreilu mies on, niin hajoan lopullisesti. En voi antaa tunteille periksi, nämä asiat on pakko hoitaa....

Tuo sairausloma olisi tarpeen, koska mitä teen lasten kanssa ensi kesän? Muuton yhteydessä ja minne saan lapset ?? No yksi asia kerralla, lähden tästä puhumaan esimiehelle.

Olet oikeasti sairasloman tarpeessa ihan asiallisin perustein. Jos joku yrittää muuta väittää, niin on joko ilkeä tai ymmärtämätön.

Toki voi olla niin, että "hyödyt" kesälomien merkeissä sairaslomastasi, mutta se ei tee sairaslomaperustettasi olemattomaksi.

Koeta jaksaa pitää puoliasi, vaikka ikäviä ihmisiä tulisi vastaan.

Vierailija
11/12 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hae" nyt ensin vaikka se kolme päivää sairaslomaa. Kaikki täälläkin tietävät, että se kolme päivää tulee helposti.

Valitat kauheaa flunssaa ja kuumetta. Jos lääkäri mittaa kuumeen, niin olet ottanut särkylääkkeen, joka on laskenut kuumeen. Ilman särkylääkettä et olisi päässyt edes lääkäriin asti.

Tällä tulee se kolme päivää, jonka aikana voit miettiä mistä saisit hieman rahaa lisää. Ja tässähän säästätkin jo pari kymppiä.

Tällaiset ohjeet antaa ihminen, joka ei ole ollut sairaslomalla kuin viimeksi 3,5 vuotta sitten :)

Vierailija
12/12 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana esimies. Hän keksi ratkaisun. Firma maksaa minulle lomarahat (eli vanha "lomalta paluurahat", joka maksetaan nyt loma yhteydessä) ennakkona. Eli saan rahat tänään tilille. En tarvitse sairauslomaa.

Kiitos kaikille tsemppauksista! Otan nyt päivän kerralla, ja toivotaan että saan talon kaupauksi mahd.pian !