Reseptejä 9-kk soseaterioiksi?
Olen yrittänyt tehdä itse näitä rakeisempia ns. 8-kk aterioita mutta jostain syystä eivät maistu läheskään niin hyvin kuin kaupan. Onko kellään hyviä ohjeita, erityisesti se lihan määrä per ateria ja maustaminen, minkä verran voi maustaa ja millä kun ei kuitenkaan suolaa ja sokeria pitäisi kai lisätä?
t. Mauku
Kommentit (3)
Meillä annetaan vielä vaan kerran päivässä lihaa, varmaan joskus 10 kk iässä saa toisenkin liha-aterian päivässä.
Mausteeksi käy esim. musta- ja valkopippuri, paprika, oregano, basilika, timjami.... Kuivamausteiden lisäksi ruokaan saa helposti makua esim. pakastevihannessekotuksista (esim. siitä perinteisestä herne-maissi-paprikasta), sipulista, valkosipulista, tomaatista... Mä oon tuoreen tomaatin, sipulin ja paprikan aina toistaiseksi höyryttäny tai kiehauttanu pienessä määrässä vettä, niin maku pehmenee eikä oo niin ärtsyä masulle.
Ilmeisesti tuota curryakin saa antaa, siinä taitaa kyllä olla jonkin verran suolaa. Mä en oo sitä vielä antanut mutta hiljalleen näitä mausteita lisäilen.
Kiitos teille jo vastanneille :). Noita mausteitahan voikin sitten jo käyttää aika monia, pitääpä alkaa kokeilla.
minä aloin maustaa pojan ruokia hiukan ennen 9kk ikää. ihan pippuria ja ripaus suolaakin jo! pottumuusiin laitoin margariinia ja suolaa niin kuin itellekkin!mausteista aloin ekana käyttää pippurin lisäksi paprikajauhetta ja saatoin riisiin laittaa hiukan currya(meillä ei muutenkaan laiteta paljon vahvoja mausteita joten vaan vähän vähemmän laitoin aluksi kuin itelle!!)
meillä ei riisiruuat oikein alas mene mutta perunat ja porkkanat suttaan haarukalla....koekile jos menee paremmin alas niin että laitat siihen hiukan maitoa niinkuin muusiinkin...
lihaa oon laittanut pari kolme palaa ja ne suttaan kans haarukalla ja veittelllä mut silleen ne ei oikein mene kovin pieneksi mut ainakin meillä syö!!
mut jos teil ei syö niin ainahan voit alottaa kasvisten jättämisen kökköseksi ja lihan edelleen pienentää soseuttajalla tms.
mut kokeilemalla se selviää!!