Onhan se aika ?!?! miten suuri osa kansaa aikoo äänestää selkeän oikeistolaista ehdokasta.
Pistää pikkaisen masentamaan. Ja olen melko varma, että vastaehdokkaan seksuaalinen suuntautuminen ja - ikävä kyllä varsinkin - puolisovalinta ovat isossa osassa tässä.
Toivottavasti rakkaus on sen arvoista! Joka tapauksessa hieno kampanja ja kymmenen plus niille kannattajille jotka eivät olleet jo valmiiksi Haaviston takana.
Kommentit (23)
MÄ asun kunnassa, jossa on vasemmistovihreät olleet vallassa ties kuinka kauan ja koko ajan täällä yritetään sosialisoida toisten omaisuutta. Milloin pakkolunastetaan pilkkahintaan mökkitontteja rusakoilla vihervyöhykksseksi (vaikka vieressä ois kaupungin maata, johon sen viheralueen voisi kaavoittaa), milloin kaavoitetaan uudestaan ihmisten asuintalojen tontteja niin että talot pitääkin purkaa ja tehdä puistoa tilalle tai vaihtoehtoisesti on pakko myydä tai rakentaa oman tonttinsa toisella puolikkaalle kun on muka liian iso tontti (vain 1000neliöö riittää liian isoksi, pakkokaavoittaja iskee heti!).
Mä en tätä viherkommunismia enää jaksa, haluan jokaiselle oikeuden pitää laillisesti hankkimansa omaisuuden. Kiitos. Oon niin köyhä, ettei mulla oo varaa antaa sitä ilmaiseksi tai eds puoli-ilmaiseksi kellekään.
MÄ asun kunnassa, jossa on vasemmistovihreät olleet vallassa ties kuinka kauan ja koko ajan täällä yritetään sosialisoida toisten omaisuutta. Milloin pakkolunastetaan pilkkahintaan mökkitontteja rusakoilla vihervyöhykksseksi (vaikka vieressä ois kaupungin maata, johon sen viheralueen voisi kaavoittaa), milloin kaavoitetaan uudestaan ihmisten asuintalojen tontteja niin että talot pitääkin purkaa ja tehdä puistoa tilalle tai vaihtoehtoisesti on pakko myydä tai rakentaa oman tonttinsa toisella puolikkaalle kun on muka liian iso tontti (vain 1000neliöö riittää liian isoksi, pakkokaavoittaja iskee heti!).
ja täällä ollaan jatkuvasti uhkailemassa isojen ok-tonttien omistajia rankaisuverolla. Pitäähän golfkavereille yms. saada halvalla tontteja. Nämä pakkolunastushommat ovat kyllä oikeiston siunaamia.
arvonsakin ovat hyvin lähellä toisiaan.
Salli mun nauraa.
monta mielestäni ihan fiksua ihmistä, jotka nyt äänestävät Niinistöä ihan Haaviston puolison takia. Siis homous sinänsä ei heidän mielestään ole ongelma, vaan parivalinta.
Mielestäni äärettömän surullista. Ja saa oikeasti miettimään, että miten tässä maassa on niin typeriä ihmisiä.
Ymmärrän siis sen, että kokoomuslaiset, rikkaat jne. äänestää Saulia, mutta esim. duunarit ym. myös ihan vain vastaehdokkaan homouden takia.
Moni eläkeläinen itku kurkussa joutuu katsomaan kun puolet puutarhasta laitetaan matalaksi ja siihen rakennetaan tilalle iso ökytalo.
ja täällä ollaan jatkuvasti uhkailemassa isojen ok-tonttien omistajia rankaisuverolla. Pitäähän golfkavereille yms. saada halvalla tontteja. Nämä pakkolunastushommat ovat kyllä oikeiston siunaamia.
Salli mun nauraa.
Moni eläkeläinen itku kurkussa joutuu katsomaan kun puolet puutarhasta laitetaan matalaksi ja siihen rakennetaan tilalle iso ökytalo.
ei koskaan vaadita puolitettavaksi, olivat miten isoja tahansa...
duunareita on pilvin pimein, jotka äänestämme Niinistöä ihan huomattavasti järkevämmin perustein kuin Haaviston homoseksuaalisuus / puolison valinta.
Oikeasti on.
Alkaa tökkiä tämä yleistäminen, minäkin olen saanut kuulla jo X kertaa olevani homojen vastustaja tms, vaikka en tod. ole - minä vaan koen Saulin itselleni paremmaksi ehdokkaaksi useistakin syistä.
No ei tosiaan ole näin. Olen tuttavapiirissä vertaillut että miten korreloi ihmisen aiempi puoluesuuntautuminen siihen miten mätsää vaalikoneilla testattuna ajatukset Niinistön ja Haaviston kanssa. Ja kyllä selkesti näyttää että oikeistolaiset saavat kovat pisteet Niinistölle ja taas vasemmistolaiset Haavistolle. Ekalla kierroksella esim. itselleni, joka olen sos.dem, Arhinmäki ja Haavisto olivat jatkuvasti ensimmäisinä vaalikoneissa, keskellä Soini ja Väyrynen ja sitten ihan lopussa nuo Niinistöt, Biaudet't ja Essayahit.
duunareita on pilvin pimein, jotka äänestämme Niinistöä ihan huomattavasti järkevämmin perustein kuin Haaviston homoseksuaalisuus / puolison valinta.
Oikeasti on.
Alkaa tökkiä tämä yleistäminen, minäkin olen saanut kuulla jo X kertaa olevani homojen vastustaja tms, vaikka en tod. ole - minä vaan koen Saulin itselleni paremmaksi ehdokkaaksi useistakin syistä.
Äänestin Saulia ekalla kierroksella. Toisella kävi läpi Haaviston tietoja ja kantoja ja päädyin taas Sauliin. Olen pienipalkkainen yh. Minulle tärkeintä on kuitenkin se, että yrittäjyyttä ja työntekoa kannustetaan, ja haluan nämä tuilla lepäilevät tarkempaan syyniin. Ymmärrän tilapäistä työttömyyttä mutta en kikkailua eri tukien avulla.
En siedä myöskään positiivista diskriminointia, ja suurin syy siihen, että hylkäsin Haaviston on tämä. En ole rasisti mutta jo se, että maahanmuuttajat saavat ilmaisia pysäköintilupia, bussilippuja ja ties mitä muuta, saa minut kiehumaan. En halua Haaviston kaltaisia maahanmuuttajahyysääjiä valtaan. Minusta on ok auttaa pakolaisia, joiden sopeuttamiseen, kouluttamiseen ja kielitaidon karttumiseen on panostettava se ensimmäinen vuosi. Mutta jossain vaiheessa heidän on otettava vastuu omasta elämästään ja se hyysäys on lopetettava. Maahanmuuttajien työllistymistä on tuettava kursseilla ja työharjoittelulla mutta siihen sen on jäätävä ja sitten meidän on kaikkien seistävä tasaveroisina samalla viivalla.
Haaviston seksuaalinen suuntaus tai puolison valinta eivät vaikuta asiaan. En ole kovin vaikuttunut Niinistönkään puolison valinnasta, mutta se ei kuulu presidentin kriteereihin, joten puoliso saa olla sellainen kuin on, samoin muu yksityiselämä. Voi olla monia syitä, miksi ei äänestä Haavistoa, ja on lapsellista kuvitella, että homous olisi kynnyskysymys kaikille. Jos näette sen syynä siihen, että jotkut eivät äänestä Haavistoa, silloinhan se on ainoa syy, miksi te äänestätte. Näinköhän on...
siksi koska Haavisto on homo tai millainen puoliso Haavistolla on. Hohhoijaa taas näitä väitteitä, tai lähinnä yleistyksiä.
En suostu vajoamaan niin alas, että äänestän arvojeni vastaisesti. Sori nyt vaan mutta en voi äänestää vihreää sivaria, joka on kaikenlisäksi homo ja elää ..... no en viitsi edes sanoa.
Haavisto on sitä paitsi itsekin rikas ja oikeistolainen.
No ei tosiaan ole näin. Olen tuttavapiirissä vertaillut että miten korreloi ihmisen aiempi puoluesuuntautuminen siihen miten mätsää vaalikoneilla testattuna ajatukset Niinistön ja Haaviston kanssa. Ja kyllä selkesti näyttää että oikeistolaiset saavat kovat pisteet Niinistölle ja taas vasemmistolaiset Haavistolle. Ekalla kierroksella esim. itselleni, joka olen sos.dem, Arhinmäki ja Haavisto olivat jatkuvasti ensimmäisinä vaalikoneissa, keskellä Soini ja Väyrynen ja sitten ihan lopussa nuo Niinistöt, Biaudet't ja Essayahit.
Kakkosena oli Niinistö ja kolmantena Soini. Että ihan näin suuret erot! Kauimpana tosin oli Arhinmäki eli kai sitten aika oikeistosuuntautunut olen.
Tein myös kaksi muuta vaalikyselyä, ja näissä Niinistö oli ensimmäinen, Haavisto toinen ja Soini edelleen kolmas. Jopa lehdistö on uutisoinut, miten samankaltaisesti Haavisto ja Niinistö olivat vastanneet kysymyksiin, ja eroja löytyi vain vähän.
Huomasin muuten vaalikoneessa, että jos vastasi aina epävarmasti hiukan samaa mieltä ja hiukan eri mieltä, niin sai aina Soinin ykköseksi! Kunnon populisti!
T. 14
mutta esim. suurille ikäluokille ja sitä vanhemmille se on oikeasti varsin merkittävä seikka.
Kannatta muistaa että homoseksuaalisuus on poistettu Suomessa sairausluokituksesta vasta vuonna 1981. Iäkkäämmät ovat eläneet suuren (suurimman) osan elämästään yhteiskunnassa jossa homot katsottiin mielisairaiksi.
En siedä myöskään positiivista diskriminointia, ja suurin syy siihen, että hylkäsin Haaviston on tämä. En ole rasisti mutta jo se, että maahanmuuttajat saavat ilmaisia pysäköintilupia, bussilippuja ja ties mitä muuta, saa minut kiehumaan. En halua Haaviston kaltaisia maahanmuuttajahyysääjiä valtaan. Minusta on ok auttaa pakolaisia, joiden sopeuttamiseen, kouluttamiseen ja kielitaidon karttumiseen on panostettava se ensimmäinen vuosi. Mutta jossain vaiheessa heidän on otettava vastuu omasta elämästään ja se hyysäys on lopetettava. Maahanmuuttajien työllistymistä on tuettava kursseilla ja työharjoittelulla mutta siihen sen on jäätävä ja sitten meidän on kaikkien seistävä tasaveroisina samalla viivalla. .
Niin, tämä taas kertoo tyypillisestä monien Niinistön äänestäjien asioihin perehtymistasosta. Väitetään Haaviston ajatuksiksi jotain mikä on ehkä luettu jostain nettipalstan panetteluviesteistä tai vaan tulkittu itse yksittäisestä sanasta (esim. positiivinen diskriminaatio) viitsimättä tarkemmin tutustua mitä ehdokas sillä sanalla tarkoittaa.
Haavisto EI tarkoita positiivisella diskriminoinnilla mitään tuommoista mamujen ilmaisia pysäkointilupia tai vastaavia. Positiivinen diskriminointi itsessäänhän ei useimmista kai ole negatiivinen asia, siitähän malliesimerkki on vaikka tukiopetus koulussa tai erityiskoulut - niillä yritetään auttaa erityistukea tarvitsevat eteenpäin, ei antaa heille jotain lisäluxusta. Samoin Haavisto on puhunut positiivisesta diskriminaatiosta erityisesti koulujen yhteydessä, siitä tosiasiasta, että paljon maahanmuuttajaoppilaita omaavissa kouluissa on ihan opetuksessa erityishaasteita joihin tarvittaisiin lisäresursseja. Tämä EI tarkoita mamukouluille jotain ekstrahienoa vaan sitä että opettaja saisi tukea esim. lisähenkilökunnasta siihen kun luokassa on monia erikielisiä, eriuskoisia, erilaisista lähtötasoista kesken kouluvuoden tulevia joille pitää järjestää tukiopetusta.
Haavisto myös on ihan kaikkea muuta kuin erityisen maahanmuuttomyönteinen. Haavisto on sitä mieltä, että YK:n kiintiöpakolaiset tulee ottaa maahan. Nämä kuitenkin ovat nykyisin pieni vähemmistö kaikista maahantulevista ei-työperäisistä maahanmuuttajista. Haavisto on ottanut kantaa siihen että nämä etuuksien perässä tulevat turvapaikkaturistit ovat ongelma, johon pitäisi puuttua esim. yhtenäistämällä Euroopan tukikäytäntöjä. Nythän Pohjoismaat vetävät puoleensa tätä jengiä koska täällä on parhaat tuet maahanmuuttajille.
Omat arvot on minulle tärkeitä. JA niiden mukaan äänestän. Ihminen kuitenkin on arvokas. Oli se minkälainen tahansa. Mutta syntiä en voi hyväksyä. Ihmettelen myös sitä että Haavisto on aikoinaan valinnut itselleen "pikkupojan".
Niinistöäkään en mielelläni olisi äänestänyt mutta jompaa kumpaa täytyy äänestää. Valitsin siis sen pienemmän pahan. :)
http://rasanenpajari.blogspot.com/2012/02/niinisto-ja-haavisto-ahneudes…
(Haastattelija kysyy mitä Niinistön "Ahneuden vastainen kampanja" tarkoittaa käytännössä, Haavisto kommentoi).
...toivottavasti Antonio on niin ihana ettei ala salaa harmittaa. Kyllähn se aika ihanalta vaikuttaa, noin kumppanina, jos ei kaipaa sitä älyllistä tasaveroisuutta.