Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäiskö sille tehdä jotain, kun lapsi kömpii yöllä vanhempiensa viereen nukkumaan.

Vierailija
01.02.2012 |

Joka yö siis. Ikää on vasta 2,5 v, milloinkahan loppuu vai loppuuko?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko varmasti loppuu

Vierailija
2/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, niin anna tulla vaan. Siinä on niin turvallista nukkua.

Voi kunpa meidänkin lapset vielä tulisivat viereen nukkumaan, mutta ei - nuorinkin on jo 12.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kömmin vanhempien viereen 11vuotiaaksi asti...

mä muistan vaan sen, että mua pelotti. mä en uskaltanu nukkua yksin. Nykyäänkin mua aina vähän pelottaa yksin nukkuminen...

Ihan normaali musta on tullut :) Kohta valmistun korkeakoulusta ja lapsiakin olen jo saanut :)

Vierailija
4/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee vielä aika usein. 2v ei oikeastaan koskaan. Itse kömmin aika myöhään, ikää en muista mutta varmaan olin jo koulussa.

Vierailija
5/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessa 1v8kk vanha. Tuon jälkeen häntä ei olla omaan sänkyyn saatu. Nyt ikää 3v, ja käy suoraan meidän sänkyyn nukkumaan. Eipähän tarvitse itse yöllä herätä, kun kömpii yli. Helpompaa näin.

Vierailija
6/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huomattavasti helpompi vaihtoehto kuin se, että alkaa parkua yksin huoneessaan ja sun pitäisi mennä sinne.

Onhan siinä vähän ahdasta, mutta koita tottua. Kyllä se loppuu, meillä 6v. ei enää juuri tule, koska on itsekin sitä mieltä, että siinä on liian vähän tilaa. Korkeintaan tulee aamulla.

Vierailija
7/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessa 1v8kk vanha. Tuon jälkeen häntä ei olla omaan sänkyyn saatu. Nyt ikää 3v, ja käy suoraan meidän sänkyyn nukkumaan. Eipähän tarvitse itse yöllä herätä, kun kömpii yli. Helpompaa näin.

miten ja missä te harrastatte seksiä miehenne kanssa?

Vierailija
8/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat kai vain antavat olla.

Vierailija
9/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 3v tulee aina meidän sänkyyyn mun viereen nukkumaan. mies tekee yötöitä niin aina on tyhjä paikka vieressä =)

Vierailija
10/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään haittaakaan ole ja selvästi hakee turvaa vanhemmista. Meillä vanhempi on 5v, mutta haluaisi usein tulla viereemme. Nukkuu kuitenkin yöt omassa sängyssä, eikä heräile. Viikonloppuisin ollaan koko perheellä samassa sängyssä. Nuorempi tulee lähes joka yö välimme jossain vaiheessa. Joskus herään, joskus en, mutta ei se lapsi mitään haittaa. Päin vastoin nukun oikeastaan paremmin lapsi kainalossa :)

Vierailija
11/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kömpi joka yö melkein 5-vuotiaaksi asti. Nyt 7v tulee silloin, kun on kipeä tai käy sanomassa, jos on nähnyt pahaa unta, mutta silloin yllensä riittää, kun vie takaisin omaan sänkyyn ja rauhoittelee.

Keskimmäinen ei ole tullut koskaan, no 4v elämänsä aikana ehkä kahdesti kipeänä. Kuopus 2v tulee joka yö viereen, alkuun laittoi aina valot päälle ja herätti suurinpiirtein koko talon, mutta nyt yövalon turvin kömpii itse. Olen ajatellut, että niin kauan kuin ei haittaa, niin tulkoot.

Kyllä esikoistakin vietiin muutama kerta takaisin omaan sänkyyn, mutta oli tosissaan jo sen ikäinen, että ymmärsi, kun selitettiin että on ahdasta ja kukaan ei saa nukuttua kunnolla ja että jos on iso hätä (paha uni ym), niin sitten saa tulla viereen. 2-vuotiaalle, en ala selittelemään ja sataa kertaa taluttelemaan takaisin, näin on pienempi vaiva ja saa itsekin nukkua.

Vierailija
12/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän pian 2v ei juurikaan omassa sängyssä nukkuisi vaikka alusta asti siihen tottuikin. Nyt toinen tulossa ja mietin miten järjestäisin tilan kaikille? On siis esikoisen pinnasänky, luovutaanko siitä esikoisen kohdalla ja laitetaanko vauva turvaan sinne ja ehkä meidän sängyn viereen? Esikoiselle kuitenkin oma isompi ja laidaton sänky lasten huoneeseen ja antaisi sieltä tulla sitten viereen? Tosin nyt ei haluaisi nukua ollenkaan ennen kuin äitikin nukkuu vieressä joten herää nyt parin tunnin unien jälkeen hälyttämään että on "nälkä" jotta pääsee meidän kanssa vielä viettämään aikaa. Ja eihän lapselle voi sanoa että ei ole nälkä nuku vaan, joten niin pääsee aina pois sängystä. Miten olette ratkaisseet näitä? Vinkkejä?

Vierailija
13/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun itse menin vanhempieni väliin vielä kouluikäisenä, loppui siihen kun pikkuveli valloitti sen paikan :)

Esikoiseni tuli vielä ekaluokkalaisena viereen ja hän lopetti sen kun pikkusisko syntyi ja otti sen paikan. Nuorempi on nyt 5v ja tulee lähes joka yö viereen. Annan tulla niin kauan kuin haluaa, eiköhän se lopu ala-asteen aikana :) Minusta se on vain ihanaa, ei siis haittaa yhtään.

Vierailija
14/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai itse usein nukutaan huonommin, kun joku sängyssä keskellä, mutta jos lapsi saa siitä turvaa, niin antaa tulla vaan. Ja onneksi esikoinen normaalisti nukkuu omassa sängyssä, mutta nyt muutaman viikon on lähes joka aamuyön tullut meidän viereen. Kaiketi käsittelee unissaan kaikkia jänniä juttuja ja sitten alkaa pelottamaan.

Vierailija
15/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäsi sii ainoa mahdollinen paikka harrastaa seksiä on sänky (ja varmaan lauantaisin saunan jälkeen peiton alla piemässä)? :D

Vierailija
16/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli esikoisella 3-5v. vaihe, että tuli meidän sänkyyn. Nyt piemempi on 4v. ja on ehkä vuoden tätä harrastanut lähes joka yö. Se on meistä tosi suloista joten antaa tulla. On se joskus rasittavaaa jos sattuu olemaan sellainen yö että pyörii kovasti.

Ehkä se ei häiritse niin paljon sillä itse en päässyt vanhempien sänkyyn nukkumaan ikinä öisin vaikka olisin halunnut.

Vierailija
17/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäsi sii ainoa mahdollinen paikka harrastaa seksiä on sänky (ja varmaan lauantaisin saunan jälkeen peiton alla piemässä)? :D

että olen kanssa miettinyt missä ja miten sillä vähiin on käynyt! Eikä siis varmasti tästä tilanne helpotu :) T:13

Vierailija
18/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Tosin nyt ei haluaisi nukua ollenkaan ennen kuin äitikin nukkuu vieressä joten herää nyt parin tunnin unien jälkeen hälyttämään että on "nälkä" jotta pääsee meidän kanssa vielä viettämään aikaa. Ja eihän lapselle voi sanoa että ei ole nälkä nuku vaan, joten niin pääsee aina pois sängystä. Miten olette ratkaisseet näitä? Vinkkejä?

[/quote]

Kyllä lapselle voi sanoa, että yöllä ei syödä. Ja niin kuuluukin sanoa. Illalla syödään iltapala ja aamulla tarjoillaan ruokaa seuraavan kerran. Illalla selität asian ja kun herää pyytämään ruokaa niin sanot että aamulla syödään seuraavan kerran, etkä anna ruokaa vaikka kuinka huutaisi. Ja sama seuraavana iltana. Kyllä se jossainvaiheessa perille menee!

Vierailija
19/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat itse nukuttua.

Vierailija
20/20 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Tosin nyt ei haluaisi nukua ollenkaan ennen kuin äitikin nukkuu vieressä joten herää nyt parin tunnin unien jälkeen hälyttämään että on "nälkä" jotta pääsee meidän kanssa vielä viettämään aikaa. Ja eihän lapselle voi sanoa että ei ole nälkä nuku vaan, joten niin pääsee aina pois sängystä. Miten olette ratkaisseet näitä? Vinkkejä?

Kyllä lapselle voi sanoa, että yöllä ei syödä. Ja niin kuuluukin sanoa. Illalla syödään iltapala ja aamulla tarjoillaan ruokaa seuraavan kerran. Illalla selität asian ja kun herää pyytämään ruokaa niin sanot että aamulla syödään seuraavan kerran, etkä anna ruokaa vaikka kuinka huutaisi. Ja sama seuraavana iltana. Kyllä se jossainvaiheessa perille menee!

Mutta jos itse juuri syödään jotain ja kuulee sen on kuule hieman vaikeaa kieltää lasta tulemasta. Tuntisin itseni aika kamalaksi äidiksi. Ehkä sinä pystyt mutta minä en.