Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kusettiko työnantaja? Oliko pomo nipo? Ikäviä työkokemuksianne?

Vierailija
01.02.2012 |

Kiinnostaisi kuulla (ja kauhistella) erilaisia ikäviä työkokemuksianne. Mitä opitte niistä? Miten lopuksi kävi?

Olisi kiintoisaa kartoittaa, kuinka paljon Suomessa on näitä alaisiaan kohtaan huonosti käyttäytyviä työnantajia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksanut ylityöltä palkkaa, kun alussa sanoi että voi pitää vapaana ehtiessään. No, oli niin jatkuva kiire, ettei ikinä kerennyt pitämään vapaita, koska muuten hommat olis jääneet tekemättä ja muutenkin ihan mahdotonta. Eli en saanut ylitöistä mitään korvauksia - en palkkaa enkä vapaa-aikaa.

Vierailija
2/5 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomo piti minulle kamalan läksytyksen ja huudon asiakkaiden kuullen ja NÄHDEN, sekä antoi kirjallisen varoituksen. Haukkui vielä tuttavani minulle (kun oli tehnyt reklamaation firman tuotteesta)

Ja syy oli se, että olin eräänä päivänä hiljaisen hetkenä (putiikissa ei asiakkaita lähimaillakaan) käynyt netistä katsomassa muutaman asian...

Mä ymmärrän sen, että JOS firman käytäntöntönä on se, että netissä ei olla niin siitä sitten sanotaan kun työt aloitetaan, eikä vasta n 2kk taphtuneen jälkeen.

Pomo teki vielä sen, että lähetti meille duunareille meiliä netistä olemisesta ja perään muille kuin minulle viestin, että se s.posti ei koskenut heitä....Tuon sain selville kun juttelin työkamun kanssa ja hän avasi työpostin josta sitten näytti minulle sen meilin....

Juu en jäänyt sinne duuniin enkä ole sen jälkeen käynyt kys. putiikissa... Ja kaverinikin yrittävät karttaa kys paikkaa jos vaan mahdollista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä oli lähiesimies, jolla oli tarve korostaa omaa asemaansa hierarkiassa minua ylempänä. Kun toimistolle oli tulossa vieraita, se oli kyllä itse hakenut matkalla kahvipullat, mutta sitten se heitti ne mun pöydälleni sanoen, että "voisitkos vähän asetella noita leivoksia". Illemmalla kun oltiin vieraiden kanssa oluella, se uhosi ääneen kaikkien kuullen, että huomenna kun yhdeksältä aloitetaan niin hän tarvitsee sitten käynnistysjuomaa ja että "Maijahan [nimi muutettu] käy aamuksi hakemassa siiderit jääkaappiin". Mun tehtävä ei mitenkään ollut asetella leivoksia eikä ostella siidereitä, vaan tuottaa tietoa ja tekstiä, mutta mä kostin noudattamalla käskyä kirjaimellisesti. Katoin siis seuraavana aamuna palaverin aloituskahvipöytään esimiehelle sen siideripullon.

Mulla oli tuolloin määräaikainen työsuhde, jonka jatkamisesta kumpikaan osapuoli ei ryhtynyt keskustelemaan. Osin siksikin, että mulla oli uusi paikka valmiina heti tuon loppuessa...

Vierailija
4/5 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asetti kyselylomakkeen eteeni. Siinä kyseltiin mm. kahvikuppien määrä/pvä, WC-käyntien määrä/pvä jne. Oli oikea minuutti-mikko. Kaiken tuli olla minuutilleen ja se homma menikin sit siihen, että olimme iltaisin lähdössä MINUUUTILLEEN siihen aikaan, kun aamulla olimme tulleetkin. Ruokatauolla lähdin pois koko paikasta, koska hän tuli kesken syömisten yleensä jakelemaan tehtäviä ja teki myös yllätyskäyntejä toimistolle (epäili kai, ettemme tee siellä mitään?).... Onneksi oli määräaikainen paikka - en jäänyt, vaikka pyyteli.

Vierailija
5/5 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallisesti päsmäröivät kannattaa jättää sikseen. Mullekin alkoi eräs mainostaa kuinka täällä sit ei juoda kahvia ja jutella vaan tehdään töitä. (Kuinkas sit muuten?Mitäs töissä oikein tehdään?) Aloin heti epäillä mahdollista luottamuspulaa, koska just tuommoiset ne jaksaakin epäillä ja painostaa ja lisätä edellisten päälle lisäjuttuja ilmaiseksi.