Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G. Te jotka tienaatte alle 2000 euroa kk:ssa: miten pärjäätte?

Vierailija
01.02.2012 |

Paljon asuminen maksaa? Entä muut kiinteät menot? Miten pärjäätte?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot yhteensä n.1800e.

vuokra 650

netti ja puhelin 50

ruokaan 400

vakuutukset 100

vaatteet ja hygienia 100

opintolainan lyhennys 100

kaksi aikuista, kolme lasta 8v. 4v. 5v.

Vierailija
2/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäämme 200e plussalle toimeentulotukirajasta. Ansaitsen kuussa reilut 800e.

Lyhennämme talolainaa, autolainaa ja suurin laskuerä on valtaisa sähkölasku. Ruokaan menee paljon, perheessä on aina paikalla 6 ihmistä, usein 8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opintovapaalla ja saan aikuiskoulutustukea sen 2100 Euroa. Ja olen tiukilla. Sitä miettii, että miten ihmeessä pienemmällä palkalla elävät pärjää edes. Tietysti veroprosentti on aika kova, koska palkasta saa vähennyksiä enemmän, mutta silti.

Kiinteät menot:

- asuntolaina 830

- muut asumiskulut 300

- netti+puhelin+lehdet yms. 120

- vakuutukset 100 (kotivakuutus, palovakuutus talolle, kasko autoon)

- autolaina 200

Eikä tossa todellakaan ole vielä kaikki. En pärjäisi, ellei olisi säästöjä runsaasti. Juuri juuri pärjään edes palkallani.

Vierailija
4/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 10 000 e kuussa

Vierailija
5/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tienataan miehen kanssa käteen yhteensä kuussa noin 2500€ ja ollaan koko ajan miinuksella.

Talolaina 670€

autolaina 220€

sähkö 100€

vesi 40€

vakuutukset 150€

puhelin 80€

netti 30€

bensat 150€

hoitomaksu 50€

muut velat 200€

öljy 150€

miehen ulosotto 500€

tv-lupa 20€

miehen joku laina 300€

ruokakauppa 500€

vaatteita yms sillon tällön...

toivoton tilanne ja tossa ei varmaan ees ollu vielä kaikki miehen velat mitä sillä on =(

Vierailija
6/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tukia vaan palkkaa 200 euroa, joo. Eihän siinä paljoa maksella! ehkäpä olemme lumihangessa lapsen kanssa pian!

Vierailija
7/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa suunnilleen saman verran, asumiseen menee 800 e/kk. Pakollisten menojen (liikkuminen, ruoka, puhelin, ip-kerhon maksu jne) jää kummallekin n. 400 e/kk.

Vierailija
8/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan yli 25-vuotias terve suomalainen voi tienata noin vähän (KAKSI henkeä YHTEENSÄ 2500?) Ihmettelen vaan. Ja mä kun luulin, että mulla on huono palkka :D

Vierailija
9/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan yli 25-vuotias terve suomalainen voi tienata noin vähän (KAKSI henkeä YHTEENSÄ 2500?) Ihmettelen vaan. Ja mä kun luulin, että mulla on huono palkka :D

Siinä joku kelkasta pudonnut :D

Vaikka meillä olisi molemmat kokopäivätyössä niin tienaisimme n. 2500 euroa jos ajatellaan palkkatuloja. Katsos, ne matalapalkka-alat.

Mies tienaa 1350

Minä 700-800 euroa palkkaa+soviteltua yhteensä

Lapsilisät 210

Asumiseen, remonttilainaan, opintolainoihin, sähköön ja vastikkeeseen 1000

Vakuutukset 100 ( 2 autoa, henki, tapaturmat, sairaskulu, koti)

Puhelimet 60

Netti 23

Päivähoito 95

Säästöön vähintään 200

Tuossa pakolliset perusmenot. Joskus mies saa provikoita ja palkkaa tulee 1500-1600 euroa kuussa mutta vain pari kertaa vuodessa.

Vierailija
10/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä noin 1200€. Ihan hyvin pärjätään ja ens kesänä olis tarkoitus ruveta asuntolainaa anomaan. Ja neljättä lasta yritämme.

Vierailija
11/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot taas äitiyslomalla: vähän päälle 900e(tässä lapsilisät myös)

miehellä tulot netto 2000e-2500e/kk

5 henkeä perheessä

vuokra, sähkö ja vesi: n.975e /kk

mies maksaa nämä, kotivakuutuksen,auton kaikki kulut, osan lasten vakuutuksista ja joskus ruokaostoksia sekä omat vaatteet sun muut kulut en tiedä niitä tarkemmin.säästää meidän lomamatkat, joita tehdään ainakin 1 vuodessa.

itse hoidan seuraavat:

oma puhelinlasku n.15e/kk

kerholasku: 46e/kk

ruoka ja kodin muut tarvikkeet: n. 500e /kk

opintolaina ja korot: 120e/kk

sekä ostan omat ja lasten vaatteet aina kun tarvis sekä joskus maksan lasten vakuutuksia. säästän loput ja lyhennän sillä opintolainaa ekstraa.(haluan siitä eroon tän vuoden loppuun mennessä) tosin tuloihin tulee muutos jo kesällä kun teen osa-aikatyötä vaikka lapset kotona.

hyvin pärjätään ja säästöönkin jää. harrastetaan itse aika ilmaisia asioita ja yhdellä lapsista vasta harrastus joka noin 150e /vuosi

Vierailija
12/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään sitten tuli tipahdettua siitä kuuluisasta kelkasta. meillä menee kahdella hengellä jo ruokakauppaan kuukaudessa sellaiset 800 euroa. en kyllä millään pärjäisi kertomillasi summilla. ootteko muuten koskaan harkinneet alan vaihtoa, lisäkouluttautumista jne.?

Vierailija
13/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään sitten tuli tipahdettua siitä kuuluisasta kelkasta. meillä menee kahdella hengellä jo ruokakauppaan kuukaudessa sellaiset 800 euroa. en kyllä millään pärjäisi kertomillasi summilla. ootteko muuten koskaan harkinneet alan vaihtoa, lisäkouluttautumista jne.?

Toki, mutta ei suinkaan rahan takia. Motivaatio omaan alaan oli välillä hakusessa, nyt ei enää. Veroprosentissa olisi mahdollisuutta laskuun mutta otamme mieluummin n. parin tonnin palautukset joka vuosi. Olen valinnut itse osa-aikatyön eikä ole aikomustakaan mennä kokopäivätöihin vielä vuosiin. Ja miksi olisikaan? Raha riittää kaikkeen meille tarpeelliseen tinkimättä ja jää vielä ylikin ja muksut saa olla paljon kotona ja itselle jää reilusti omaa aikaa.

Vierailija
14/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hitossa kannattaa tehdä noin paljon lapsia tollaseen taloudelliseen tilanteeseen, niillä on sitten samanlainen tulevaisuus myöhemmin edessä kuin nyt köyhyyttä ruikuttavilla vanhemmillaan. mä en ikinä vois, oon odottanut melkein 10 vuotta lasten tekoa, jotta pystyn tarjoamaan heille yhtä hyvät olot kuin itselläni oli lapsena.

Vierailija
15/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun pullat on jo pyöräytetty uunista ulos. Esim. sairauden takia.

Vierailija
16/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari ulkomaan reissua vuodessa, lainaan 800€kk, sähkölasku vuoden ajasta riippuen 50-200€kk

pärjätään oikein hyvin

Vierailija
17/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen hoitovapaalla oleva yh. 200-250e menee vauvan maitoihin,soseisiin ja vaippoihin + hygenia tarvikkeisiin ja 600e vuokra. loppusummasta pitää kustantaa muut laskut (puhelin,sähkö,vakuutukset ja ruoka) ole todella tiukilla ja kokoajan talous miinuksella. en mielestäni pysty enään tinkimään mistään.

Vierailija
18/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa 1350 Minä 700-800 euroa palkkaa+soviteltua yhteensä Lapsilisät 210 Asumiseen, remonttilainaan, opintolainoihin, sähköön ja vastikkeeseen 1000 Vakuutukset 100 ( 2 autoa, henki, tapaturmat, sairaskulu, koti) Puhelimet 60 Netti 23 Päivähoito 95 Säästöön vähintään 200 Tuossa pakolliset perusmenot. Joskus mies saa provikoita ja palkkaa tulee 1500-1600 euroa kuussa mutta vain pari kertaa vuodessa.

[/quote]

Kai tarkoitat nettotuloja? Muutenkin olisi hyvä ilmoittaa, tarkoittaako netto- vai bruttotuloja, kun summissa on kuitenki aikamoinen ero.

Vierailija
19/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa 1350 Minä 700-800 euroa palkkaa+soviteltua yhteensä Lapsilisät 210 Asumiseen, remonttilainaan, opintolainoihin, sähköön ja vastikkeeseen 1000 Vakuutukset 100 ( 2 autoa, henki, tapaturmat, sairaskulu, koti) Puhelimet 60 Netti 23 Päivähoito 95 Säästöön vähintään 200 Tuossa pakolliset perusmenot. Joskus mies saa provikoita ja palkkaa tulee 1500-1600 euroa kuussa mutta vain pari kertaa vuodessa.

Kai tarkoitat nettotuloja? Muutenkin olisi hyvä ilmoittaa, tarkoittaako netto- vai bruttotuloja, kun summissa on kuitenki aikamoinen ero.

Summat ovat tietenkin nettoja. Vain netto ratkaisee tällaisissa kysymyksissä =)

Ja ruoka on ihan tavallista, perusruokaa kun se kuitenkin kaikkia kiinnostaa. Aika paljon sesonkihedelmiä ja kasviksia. Tosin paprika on "paheemme", ei ole tähän aikaan halpaa. Leikkeleet on yleensä filettä, jauhelihaa syödään vähän, useimmiten kanaa fileenä. Välillä kalliimpaa, välillä halvempaa ja siitä se tasapaino syntyy. Esim tällä viikolla parina päivää edullista jauhelihakastiketta, spagettia ja porkkanaraastetta ja sitten taas toisaalta eilen ja tänään oli myös salaattia, jossa oli graavilohta, rucolaa jne kalliimpaa. Sitten pari päivää edullista tonnikalapastaa ja viikonloppuna teeripaistia ja täytettyjä porsaan fileitä. Ensi viikolla sitten ainakin kiusausta alkuviikosta ja lihakeittoa toisena päivänä ja taas syntyy sopiva tasapainoa =)

Vierailija
20/31 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kahdelta hengeltä menee 800€ kuussa ruokaan? Mitä te oikein syötte?