Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi keskemeno, yritystä 6 kk ilman tulosta ja ikää 30 v. Onko syytä huolestua?

Vierailija
31.01.2012 |

Keskenmenoon johtanut raskaus tärpäsi yhdestä ehkäisemättömästä kerrasta.

Siitä on nyt vuosi aikaa.

Sen jälkeen aloitimme vauvanyrityksen "oikeasti"

Onko syytä huolestua, kun en ole tullut raskaaksi?

Hakeutuisitteko tutkimuksiin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko oottaa noin pitkään ennen mukuloiden tekoa, itellä kolme ja aina on tärpänny kun on päätetty hankkia lisää, ikäni on 27 wee...

Vierailija
2/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka tiedän että itse huolestuisinkin (olen sen luonteinen että stressaan), niin älä sinä huolestu, tod.näköisimmin missään ei ole mitään vikaa, tuo on ihan normaali aika yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko oottaa noin pitkään ennen mukuloiden tekoa, itellä kolme ja aina on tärpänny kun on päätetty hankkia lisää, ikäni on 27 wee...

Mutta mielestäni elämän kannattaa olla suunnilleen raiteillaan, siis parisuhde kunnossa, ja kohtuulliset resurssit muutenkin lapsista huolehtimiseen.

Olen aina pelännyt synnytystä niin kovasti, että vasta nyt uskaltauduin yrittämään lapsia.

Aiemmin en olisi ollut valmis lapsiin, eikä elämäntilanteemme tai parisuhteemme ollut niihin valmis.

Ap

Vierailija
4/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeutuisin tutkimuksiin, jos ensin tärppäsi niin helposti ja nyt ei.

Vierailija
5/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tärppäsi 2 kk jälkeen kun oltiin aloitettu yritys. Ikää 20v.

Vierailija
6/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos haluatte jo tutkimuksiin niin sanotte vaan että vuosi on yritetty: 6kk ei ilmeisesti ole yrityshommissa vielä mitään.

Tosi tosi monilla on mennyt eka yritys kesken, eli siitä ei sinänsä voi mitään päätellä.

Ja sille 27-wee teinille vinkiksi: kolmen kympin kieppeillä tässä maassa keskimäärin synnytetään. Onneksi olkoon jos olet itse varhaiskypsä, mutta voin kertoa että sujuu tämä tässäkin iässä,

t: 30-v, 41 viikko meneillään, puolen vuoden ehkäisemättömyyden tuloksena

Vierailija
7/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuukautiset säännölliset ja kivut normiburanalla ohi meneviä? Jos ei, niin sitten menisin jo aikaisemmin tutkimuksiin.

Vierailija
8/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itella -08 kaks keskenmenoo,heinäkuussa ja marraskuussa...tärppäs molemmilla kerroilla aikalailla laakista..sitten saatiikin odottaa 2 vuotta että saimme tuon ihana pojan rikastuttamaan elämäämme

Vierailija
9/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen siis 29 vee että eipä se ikä siihen kato,olin 27 kun alettiin yrittää,eli tuon ikäinen joka täällä huutelee idioottimaisuuksia.

Vierailija
10/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita oireita? Onko kuukautiset säännölliset ja kivut normiburanalla ohi meneviä? Jos ei, niin sitten menisin jo aikaisemmin tutkimuksiin.

Kuukautiset on säännölliset, kierto keskimäärin noin 28 vrk (26-28 vrk). Kivut menee ohi buranalla.

Ainoa mikä ihmetyttää, on se, että nykyisin alkaa niukka ruskea vuoto 1-3 vrk ennen kuukautisia.

Pillereitä söin yli 10 vuotta, ja lopetin ne melkein neljä vuotta sitten.

Ovulaatiotestejä olen myös hankkinut, ja joissakin kierroissa seurannut tapahtuuko ovulaatiota, ja käsittääkseni (sikäli kun olen oikein tulkinnut) saanut ovisplussat testeihin.

Ap

Vierailija
11/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa näitä "huolestuisin ku yritettiin pari kuukautta"..

Vielä ei ole peli menetetty, oman mielenrauhan takia voit tietty käydä yksityisellä kysymässä mitä mieltä ovat tilanteestasi (ultrata munasarjat tms), mutta tämä ei tosiaan ole välttämätöntä noin "lyhyen" ajan jälkeen vielä. Vuoden yrittämisellä olisi suotavaa käydä lääkärin pakeilla.

Ja se nuoruus mitä monet ihannoivat "mikset hankkinut silloin ja tällöin" on ihan syvältä!! Ite olin nuori kun aloitin lasten "teon", 21v ja kas kummaa kun ehkäisyä ei ole käytetty missään vaiheessa niin esikoista tehtiin joku 9kk ja toista sitten vähän vajaa pari vuotta (useita km välissä, jotka ei todellakaan tärpännyt laakista).

Et sentään ole mikään ikäloppu, vaikka "myöhemmin" rupesitkin lastentekoon, joten kaikki on vielä mahdollista! tsemppiä ja mielenrauhaa! :)

hieman vain provosoiduin.. ;)

Vierailija
12/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa näitä "huolestuisin ku yritettiin pari kuukautta"..

Vielä ei ole peli menetetty, oman mielenrauhan takia voit tietty käydä yksityisellä kysymässä mitä mieltä ovat tilanteestasi (ultrata munasarjat tms), mutta tämä ei tosiaan ole välttämätöntä noin "lyhyen" ajan jälkeen vielä. Vuoden yrittämisellä olisi suotavaa käydä lääkärin pakeilla.

Ja se nuoruus mitä monet ihannoivat "mikset hankkinut silloin ja tällöin" on ihan syvältä!! Ite olin nuori kun aloitin lasten "teon", 21v ja kas kummaa kun ehkäisyä ei ole käytetty missään vaiheessa niin esikoista tehtiin joku 9kk ja toista sitten vähän vajaa pari vuotta (useita km välissä, jotka ei todellakaan tärpännyt laakista).

Et sentään ole mikään ikäloppu, vaikka "myöhemmin" rupesitkin lastentekoon, joten kaikki on vielä mahdollista! tsemppiä ja mielenrauhaa! :)

hieman vain provosoiduin.. ;)

Kävin pari vuotta sitten gynekologilla ekaa kertaa ultrassa, ja ainakin silloin kaikki oli hyvin.

Kiitos tsempistä, toivotaan että siitä on apua :)

Tällä palstalla saa heti tuomion että on liian vanha, vaikka 30 v. ihan normaali ikä hankkia lapsia nykyisin.

Ap

Vierailija
13/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tärppäsi 2 kk jälkeen kun oltiin aloitettu yritys. Ikää 20v.

Mä tulin 22 vuotiaana raskaaksi pelkästä vahingosta, nyt 35 vuotiaana saan keskenmenoja enkä raskaudu.

Vierailija
15/15 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up