Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voitin noin miljoona euroa 5v sitten. Näin sen käytin.

Vierailija
31.01.2012 |

Asuntolaina 290 000 €

Autolaina 13 500 €

Uusi mökki 250 000 €

Kodin remontti 25 000 €

Koko perheen maailmanympärimatka 3kk 72 000 €

Hyväntekeväisyys 250 000 €

Uusia vaatteita, harrastusvälineitä,

huonekaluja, uudet tietokoneet, kännykät jne. 56 000 €

Säästötilille 30 000 €

Yhteensä 986 500 €, josta tilille jäi loput "olemaan". Eli siitä maksetaan laskut sitä mukaa kuin niitä tulee, ostetaan ruokaa, eletään. Ei tarvitse enää laskea, milloin on varaa tehdä mitäkin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa 250k pois...

Vierailija
2/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattipa antaa 250k pois...

Meille riitti velaton elämä ja vähän ylimääräistä rahaa tilillä.

Hyötykööt siitä neljäsosasta joku muu, joka sitä enemmän tarvitsee. Mun mielestä 750 000 euroakin on ihan järjetön summa voittaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattipa antaa 250k pois...

Meille riitti velaton elämä ja vähän ylimääräistä rahaa tilillä.

Hyötykööt siitä neljäsosasta joku muu, joka sitä enemmän tarvitsee. Mun mielestä 750 000 euroakin on ihan järjetön summa voittaa.

ap

Vierailija
4/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites työssäkäynti?

kuin ennen voittoa. Hyvät, kivat ja vakituiset työpaikat molemmilla.

Elämä ei muuttunut muuten kuin siten, ettei enää tarvitse laskea, riittääkö raha ja milloin voi ostaa vaikkapa sukset lapsille. Ei kerrottu kenellekään voitosta, eikä kerrota edelleenkään. Laitetaan ylimääräistä rahaa "vaivihkaa" läheisten hyvinvointiin. Viedään sukulaislapsia huvituksiin, lähdetään läheisten kanssa risteilyille tai lentopisteillä ulkomaille. Annetaan "vanhoja" puhelimia kiertoon läheisille jne. Kaikenlaista pientä. Ja nykyään laitetaan erilaisiin keräyksiin ja hyväntekeväisyyskohteisiin 1000 euroa kuussa.

ap

Vierailija
5/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän tuon jälkeen enää tilille jäänyt mitään millä maksella laskuja :O

Jäi siitä vähän reilu miljoonasta melkein 20 000 euroa. Kyllä sillä makselee laskun jos toisenkin.

ap

Vierailija
6/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni, jollekin, joka todella tarvitsi. Ihan järjetön summa hyväntekeväisyyteen, kun kyseessä on kuitenkin vain 1 milj. euroa. Jos vuositulot olisi joka vuosi millin luokkaa niin sitten voisin ymmärtää tuon hyväntekeväisyyteen annetun rahasumman. Olisiko sittenkin kannattanut säästää pahan päivän varalle.

Vierailija
7/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meinaat että ne 250 000 meni, jollekin, joka todella tarvitsi. Ihan järjetön summa hyväntekeväisyyteen, kun kyseessä on kuitenkin vain 1 milj. euroa. Jos vuositulot olisi joka vuosi millin luokkaa niin sitten voisin ymmärtää tuon hyväntekeväisyyteen annetun rahasumman. Olisiko sittenkin kannattanut säästää pahan päivän varalle.

Ei ole lainoja, on säästöjä. Vaikka jäätäisiin työttömiksi, elettäisiin velattomian työttöminäkin hyvin. Tai sairaspäivärahalla. Ihan millä tahansa tuella, jos niin hirveästi pääsisi käymään.

Jos nyt oikeasti tarvittaisiin paljon rahaa, myytäisiin tietenkin ensimmäiseksi mökki pois.

Annettiin se 250 000 moneen eri paikkaan, ei yhteen paikkaan.

ap

Vierailija
8/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi antanut hyväntekeväisyyteen varmaan penniäkään. Aina on saanut venyttää ja vanuttaa rahaa, jos saisin sitä ilmaiseksi niin en antaisi pois. Sori vaan, Afrikan lapset.

Vierailija
9/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännes hyväntekeväisyyteen paljastaa tarinan keksityksi.

Meillä mietittiin todella hartaasti ja pitkään, mitä rahoilla tehtäisiin. Meni melkein vuosi, kun saatiin asiat päätettyä. Lainat toki maksettiin heti pois.

Päätimme, että kun meillä siinä tilanteessa oli asiat enemmän kuin hyvin, emmekä ihan oikeasti _tarvitse_ sitä rahaa elämiseen, siitä olisi paljon enemmän iloa muissa kohteissa. Meillähän se raha olisi mennyt esim. toiseen autoon, sijoitusasuntoon tai yksinkertaisesti valunut sormien välistä pikku hiljaa pois. Nyt saatiin sillä paljon hyvää aikaiseksi.

ap

Vierailija
10/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi antanut hyväntekeväisyyteen varmaan penniäkään. Aina on saanut venyttää ja vanuttaa rahaa, jos saisin sitä ilmaiseksi niin en antaisi pois. Sori vaan, Afrikan lapset.

Kyllä sitä voi Suomessakin lahjoittaa hyvään tarkoitukseen: mt-työhön, syöpäsairaille, päihdetyöhön..

Vierailija
11/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarat arvostaa vuokraa maksaessaan, että olipas kivat vanhemmat kun ylimääräiset pennosensa heittivät jonkun mukamas-hyvää-tekevän järjestön byrokraatin palkkaan.

Eipä sinänsä, saatte tietty käyttää rahanne ihan miten lystäätte. Itse antaisin ylimääriset rahani lääkekehitykseen tai energiatutkimukseen.

Vierailija
12/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on toiminut varsin mallikkaasti ja todella anteliaasti. Harvalla on niin hyvä sydän. Hyvin tehty.

Vierailija
13/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin itse laittanut vähemmän hyväntekeväisyyteen ja sijoittanut esim. lasten tulevaisuuteen ostamalla heille opiskelijakämpän tai muuta, mutta kuulostaa että oikeaan paikkaan meni ja kukin tekee rahoillaan mitä haluaa ei ole multa pois toisten rahat.teidän elämä kuulostaa nyt hyvältä, kumpa omakin olisi noin

Vierailija
14/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ventovieraita kuin omia lapsiasi? Tuolla summalla olisivat saaneet kivan pesämunan omaan asuntoon.

Vierailija
15/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan nuon paljoa. Velkaa ei ole nimeksikään minulla joten olisin ostanut talon/osakkeen ja pari pienempää osaketta ja auton. Siihen ne sitten olis varmaan mennykki.

Vierailija
16/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on toiminut varsin mallikkaasti ja todella anteliaasti. Harvalla on niin hyvä sydän. Hyvin tehty.

Minulla ei olisi riittänyt anteliaisuus tuohon. Sata tonnia olisin kyllä antanut.

Vierailija
17/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole varma "raaskisinko" laittaa noin paljon hyväntekeväisyyteen, mutta noin miten sen päätöksen selititte, ihan järkeen käypää. Upeaa, että muistitte myös muita.

Käsittämätöntä, että ihmiset ei täällä tajua, että jos kaksi ihmistä käy töissä, asuu maksetussa omistusasunnossa ja muutenkin velattomana, niin siitä voi jäädä helposti useampi tuhatkin ns. ylimääräiseksi.

Vierailija
18/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ajatellut, että noin neljännes menisi hyväntekeväisyyteen jos jonkun suuren voiton saisi. Sillä ostaa itselle parempaa omaatuntoa kun pystyy (vaikkakin vain tuurin avulla) elämään niin leveästi kun todella monet ihmiset ovat todella vaikeissa paikoissa.

Oma suosikkikohteeni hyväntekeväisyyteen on SPR:n katastrofirahasto, mutta jos olisi isompi summa antaa, antaisin varmaan joillekin pienemmille joille summa olisi tosi merkittävä.

Vierailija
19/19 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lahjoita muille kun omille lapsille, toki kaikki verosuunnittelun hienoudet hyväksi käyttäen.

3 lapsemme omaisuus nyt yhteensä reilut 400k€.