Ravintola Fransmanni
onko kokemuksia näistä ravintoloista, voisitko suositella? Onko viihtyisiä, ruoka hyvää?
Kiitos etukäteen vastauksista! :o)
Kommentit (20)
ap kysyi muiden kokemuksia kyseisestä ravintolasta joita hän sai. Ihmettelen nro 19 sättimisen. Asia kun ei kuulu hänelle alkuunkaan. Fransmannista Helsingissä minulla on sanottavaa sen verran että se joka on kluuvin vieressä on hyvin huono ja palvelu on yksi huonoimmista. Sinne en menis enää vaikka mulle maksettais kova tuntipalkka siitä. Se joka on albertinkadulla on aavistuksen parempi mutta samalla rahalla saa tehtyä ruokaa. Viimeksi kuin kävin albertinkadun raflassa niin otin pataa joka tarjoiltiin ruukussa ja jossa oli alle 10 pientä lihapalaa. Tuntui tosi oudulta kun joutui harvavoimaan ruukun ja toteamaan että se oli siinä. Albertinkadulla on rivoli vieressä jossa tehdään ruoka itse ja laatu on hyvin kohdallaan. Salutorget on laadultaan myös hyvä ja kaikki on itsetehtyjä ja samanhintaista aikalailla. Ilmapiiri on hyvä ja tarjoilu on kymmenen plus plus plus. Sekä kaikki ovat tervettulleita vaikka tulisivat heinäpellolta suoraan.
Lisää Ravintolat tekevät ruuat itse. Ketjubaarit tarjoavat valmisaterioita. Kyllä helsingissä löytyy niinpaljon ravintoloita jotka tekevät kaiken alusta alkaen ja hinnat ovat aivan samat. Ne tekevät taidetta kun ketjubaarit harrastavat ryöstöä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 19:13"]
Helsingissä on kaksi fransmannia, toisessa on aina ollut kehnompi palvelu. En muista nyt kummassa. Rovaniemellä aivan mielettömän taidokasta palvelua! Suosittelen! Kouvolassa oli ihan ok palvelu, tosin johtui varmasti siitä, että iltana oli todella kiire.
Vaasassa oli myös mukava palvelu, siellä tosin ruotsinkieli näkyi osassa tarjoilijoita selvästi, mutta sieltä myöskin todella mukavaa palvelua saimme.
En ymmärrä, miksi ihmiset sitten ylipäätään käyvät kyseisessä
ravintolassa jos eivät pidä ruoasta. Fransmanni on toki s-ketjun ravintola, mutta hyvin harvassa on ravintolat ylipäätään, jossa itse tehtäisiin ruoat alusta lähtien... Jos tehtäisiin, ruoat olisivat enemmän kalliita. Lopettakaa se ruikutus ja vaihtakaa paikkaa jos ei miellytä! Eikä tarvitse täällä netissä kasvottomana ruikuttaa, kun 7 kertaa peräkkäin saanut pelkkiä huonoja kokemuksia. Itse henkilökohtaisesti lopetin Rossossa käynnin erittäin huonon palvelun takia, mutta en siitä ala ruikuttamaan enempää, en pitänyt ja sanoin suoraan tarjoilijalle paikan päällä, enkä tullut tänne itkemään, ja elämä jatkui. Siitä lähin olen fransmanneissa käynyt mieheni kanssa ympäri suomea monen vuoden ajan, enkä kertaakaan ole törmännyt huonoon kokemukseen :)
[/quote]
Nyt en ihan tajunnut tätä vuodatusta. Päätit sitten nostaa ikivanhan ketjun, päästäksesi lisäämään siihen tämän vuodatuksesi, joka ei edes oikein liity keskusteluun. Tämän ketjun ap kysyi vinkkiä Fransmannista ja ihmiset hänelle vastasivat. Miksi ihmeessä niitä negatiivisia kokemuksia pitäisi sensuroida? Ja mistä sä tiedät kuinka monta kertaa kukin on siellä Fransmannissa käynyt?
Kaikenlaisia...
Ihan hyvä palvelu ja riittävä ruokalista, sopiva tunnelma iltapäivään tai alkuiltaan. Pitäisin sopivana myös lasten kanssa aterioimiseen. Ei luksusta, ei roskaa.
S-ryhmän ketjuravintola. Ruoka ok, mutta mielestäni melko kallista.
S-ryhmän ketjuravintola. Ruoka ok, mutta mielestäni melko kallista.
Suosittelen mielummin jotain toista paikkaa. Totta kai ellei löydy muuta, niin menkää Fransmanniin, muuten unohtakaa se.
Mitä sitten suosittelisit sen sijasta?
ruokaa saa, mutta vähän lisätietoa voisin Ap antaa, että millaisesta tilanteesta on kyse ja minkälainen porukka kyseessä.. Mikäs kaupunki on kyseessä?
Kokemuksia aivan kamalasta palvelusta, surkeasta ruoasta - siihen toiseen laitaan, hyvään palveluun ja ruokaan. Riippuu todellakin paikasta.
Tulee mieleen ABC Deluxe tai Rosso, mutta vähän paranneltuna. Ei siis paikka, jossa vietetään omia kolmekymppisiä tai appivanhempien 30-vuotishääpäivää, mutta syödään illan ruuat kavereiden kanssa ennen kuin lähdetään oikeasti jonnekin juhlimaan. Tai -kuten sanottu- viedään lapset ulos syömään, alkeet ravintolakäyttäytymisestä. Asiallinen ja nopea palvelu.
Samaa mieltä kuin nro 6, aikamoinen ketjusyöttölä.
Ruoka ihan ok, muttei mitään erikoista. Kotonakin voi tehdä parempaa/erikoisempaa.
Missä päin Suomea olette menossa syömään?
ruoka riippuu pohjimmiltaan ravintolastakin mutta vielä enemmän ehkä kulloisestakin ruokalistasta.
Pihvit jättäisin Fransmanneissa väliin, samoin ehkä kalaruoat. Härkä- ja kanaruukut on aina varma valinta, samoin ne broilerruot yleensä on onnistuneet. Salaatit OK, samoin alkuruoat, perushuttua, suosittelen keittoja.
Jälkiruoista ei kokemusta. Ihan OK paikkoja käydä kaveriporukalla turisemassa ja juomassa, jos se syöminen ei ole pääosassa.
Tero
Helsingistä löytyy myös esimerkiksi Memphis, mikä myös on S-ryhmän ravintola, mutta huomattavasti rennompi ja nuorekkaampi. Ruokalistakin on ainakin minun makuuni kattava ja edullinenkin. Tosin ainakin Kampin rafla on usein tupaten täynnä ja aika hälyisä.. Mutta mielestäni kiva ympäristö muuten ja ruoka hyvää. Nyt kun mietin, niin palvelun nopeus ja asiantuntevuus ovat kyllä jääneet usein kohdallani heikoiksi...
Mutta oikeasti, jos Helsingissä on menossa syömään niin miksi valita Fransmanni? JOs on valmis maksamaan yhtä paljon kuin mitä ruoat Fransmannissa maksavat niin muita parempia vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon!
Miten olisi vaikka Mamma Rosa Töölössä: http://www.mammarosa.fi/
Tai Juttutupa (aikaisemmin oli Marco Polo) Hakaniemessä: http://www.juttutupa.com/page.php?page_id=13&language=1
Tai vieressä oleva hieman tyyriimpi Grniittilinna: http://www.graniittilinna.com/page.php?page_id=8&language=1
Tai samassa hintaluokassa Graniittilinnan kanssa Kynsilaukka: http://www.kynsilaukka.com/
Tyttöporukalle kiva voisi olla temex paikka Cantina West: http://www.cantinawest.net/
Tai saman tyylinen kuin Cantina West, Santa Fe: http://www.rafla.fi/santafe/fi/etusivu
Fransmanniin voi mennä missä tahansa Suomessa ja ruoka niissä taitaa olla ihan samoja. Valitkaa ihmeessä joku muu paikka!
rauhallinen, ei niinkään juottola. kaveriporukalla oikein hyvä. äitiäni en sinne syömään veisi..
ravintolassa ei ole mitenkään "isot" annokset, nälkäisempi kaveri jää - yllättäinkin monesti nälkäiseksi.
amarilloon rinnastettava ravintola ilman texmexiä..
Onhan ruoka Fransmannissa ihan kohtalaisen hyvää, mutta ei se silti ole rahanarvoista kun samalla rahalla saa paljon parempaa.
Vaikka esimerkkinä, niin lohkoperunat maistuvat ihan normi pakastelohkoperunoille (miksi ei tehdä itse tuoreista perunoista), kastikkeet maistuvat valmiskastikkeille/suoraan purkista tulleille, lisukkeet ihan samat kaikissa annoksissa...
Tuntuu, että eivät ole käyttäneet yhtään mielikuvitusta listassa. kaikki ihan perusruokaa, liian kalliilla hinnalla.
on kansanedustajien suosikkeja ja siellähän se annelikin lounasti faksitupsahduksen aikaan ;)
Helsingissä on kaksi fransmannia, toisessa on aina ollut kehnompi palvelu. En muista nyt kummassa. Rovaniemellä aivan mielettömän taidokasta palvelua! Suosittelen! Kouvolassa oli ihan ok palvelu, tosin johtui varmasti siitä, että iltana oli todella kiire.
Vaasassa oli myös mukava palvelu, siellä tosin ruotsinkieli näkyi osassa tarjoilijoita selvästi, mutta sieltä myöskin todella mukavaa palvelua saimme.
En ymmärrä, miksi ihmiset sitten ylipäätään käyvät kyseisessä
ravintolassa jos eivät pidä ruoasta. Fransmanni on toki s-ketjun ravintola, mutta hyvin harvassa on ravintolat ylipäätään, jossa itse tehtäisiin ruoat alusta lähtien... Jos tehtäisiin, ruoat olisivat enemmän kalliita. Lopettakaa se ruikutus ja vaihtakaa paikkaa jos ei miellytä! Eikä tarvitse täällä netissä kasvottomana ruikuttaa, kun 7 kertaa peräkkäin saanut pelkkiä huonoja kokemuksia. Itse henkilökohtaisesti lopetin Rossossa käynnin erittäin huonon palvelun takia, mutta en siitä ala ruikuttamaan enempää, en pitänyt ja sanoin suoraan tarjoilijalle paikan päällä, enkä tullut tänne itkemään, ja elämä jatkui. Siitä lähin olen fransmanneissa käynyt mieheni kanssa ympäri suomea monen vuoden ajan, enkä kertaakaan ole törmännyt huonoon kokemukseen :)