Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtaaminen jehovan todistajien kanssa - yritin käännyttää!

Vierailija
30.01.2012 |

Vau mikä kokemus. Vieläkin ihan tärisen.

Eli kaksi vanhempaa ihmistä raamatun kanssa oveni takana. Minä olen kristitty. Ja päätin tällä kertaa avata oven.

Mies alkaa selittää raamattu kädessä. Kunnes kysyn oletteko kristittyjä? (toki tiesin että ovat jehovan todistajia) He sanovat ei, me olemme jehovan todistajia.

Kysyn onko Jeesus Herra? He myöntävät että kyllä on, siitä raamattukin kertoo. Sitten kysyn onko Jeesus ylösnoussut? He myöntävät senkin. Kolmas kysymykseni on: uskotteko Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen? Kolmiyhteiseen Jumalaan?

-Ei.

Sitten kysyn mieheltä saanko rukoilla puolestasi? Hän kieltää, en saa!

Sanon Jumala siunatkoon teitä. Nainen kysyy voimmeko tulla sisälle juttelemaan. Sanon vielä toisen kerran Jumala siunatkoon teitä ja suljen oven.

Tilanteessa oli läsnä suuret voimat. Minä ihan vapisin Pyhästä Hengestä. Tunsin miehen pelon, hänen kätensä vapisivat myös. Tunsin myös eksytyksen painostavan hengen, mutta Jeesus on monin verroin voimakkaampi, joten ei ollut hätää.

----------------------------------------

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu myöskin lapsille. Jeesus uusi kasteen kehoitti kaikkia menemään kasteelle. Jeesus ei kastanut ketään ei edes aikuisia. Hän siunasi niin aikuiset kuin lapset. Kasteelle mentiin perhekunnittain ja perhekuntiin kuului myös lapsia Jeesuksen kehoituksen mukaan.

Vierailija
42/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinaisessa Babyloniassa ja Assyriassa oli jumalten kolmikkoja ja kolminaisuuksia. Ranskalainen Laroussen mytologian tietosanakirja sanoo: Maailmankaikkeus jaettiin kolmeen alueeseen. Anun osalle tuli taivas. Maa annettiin Enlilille ja Easta tuli vesien hallitsija. Yhdessä he muodostivat jumalten kolmikon.

Ja olihan niitä pakanoilla Egybtissä Horus, Osiris ja Isis. Babylonissa Istar, Sin ja samsa.

Tämä luopumus 2 Tessalonikalaisille 2:3,7 oli ennustettu ja niin se toden totta tuli. Unohdettiin Jesaja 43 11-13, että Jumala on aina sama. Ei siis ollut yhtäkään toista pelastajaa.

Lisäksi Raamatussa puhutaan Jumalasta yksikön 1 persoonana MINÄ ei koskaan monikon 1. ME!! Jälleen kerram Kaikkivaltias Jumala toistaa Ilmestys 21: 6. Minä olen Alku ja Loppu, Alfa ja Omega!

Vaikka Jeesus on Jumalan valtakunnan kuningas luovuttaa hän valtansa isälleen tuhatvuotiskauden lopussa kuten 1 Korinttilaisille 15: 20-28 sanoo.

Kaikki Raamatun henkilöt tekivät uskon tekoja mutta nämä nimikristityt meinaa mennä peukalokyydillä taivaaseen tai jonnekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsikasteita. Perhekunnat olivat isoja ja niihin kuului puolisukua. Kuka sanoo, että pikkulapset kastettiin?

Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Miten pikkulapsi ymmärtää sen? 1. Piet. 3:21. Lisäksi kasteelle mennään kun ymmärretään mistä on kyse Apostolien teot 2:41.

Tämä on kyllä ainoa oikea tapa kastaa uskova. Tarkoitus ei ole kerätä jäseniä, joilta kerätään vero. Jos olisi niin olisi se mainittu Raamatussa.

Vierailija
44/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua jehovia. hulluja ovat.

Vierailija
45/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsikasteita. Perhekunnat olivat isoja ja niihin kuului puolisukua. Kuka sanoo, että pikkulapset kastettiin?

Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Miten pikkulapsi ymmärtää sen? 1. Piet. 3:21. Lisäksi kasteelle mennään kun ymmärretään mistä on kyse Apostolien teot 2:41.

Tämä on kyllä ainoa oikea tapa kastaa uskova. Tarkoitus ei ole kerätä jäseniä, joilta kerätään vero. Jos olisi niin olisi se mainittu Raamatussa.

Vierailija
46/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka uskoo Jeesuksen Kristuksen antamaan uhriin, joten kyllä Jehovan todistajatkin ovat kristittyjä.

Vierailija
47/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajat ja Hellarit noudattavat Raamatun sanaa kasteasiassa!

Vierailija
48/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Kristus on todella tärkeä. Hän maksoi lunnaat ja on nyt mahtava taivaallinen Jumalan valtakunnan kuningas.

Kaikki rukoukset menevät Isän tykö Hänen kauttaan. Ja meidän piti kulkea tarkoin Hänen askelissaan.

Vierailija
49/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi tai pakkokastettiinko sinut? Jos, niin oletko nyt eronnut kirkosta?

Vierailija
50/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kolmiyhteyttä voisi yrittää selittää myös toisin vaikkapa alkuaineiden olomuotojen kautta. Kaikki tietävät, että alkuaineet voivat esiintyä kolmessa olomuodossa. Veden kohdalla tämä tarkoittaa kiinteää jäätä, nestemäistä vettä ja kaasuna esiintyvää vesihöyryä. Olomuodoilla on täysin erilaiset fyysiset olomuodot, mutta ne ovat syvimmältä olemukseltaan samaa ainetta ja alkuperää."

"Raamatun kirjoitukset antavat yksimielisen todistuksen siitä, että Jumala on yksi. Jumalaa palvoessamme olemme aina yhteydessä vain yhteen Jumalaan. Mutta tämä ainoa Jumala on ilmestynyt eli tehnyt itsensä tunnetuksi maailmalle kolmena eri persoonana; Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Hän on kolme, mutta siitä huolimatta yksi."

http://www.onkosetotta.net/artikkeli/23

Isä luo:

24 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi,

hän, joka jo kohdussa muovasi sinut:

-- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken!

Yksinäni minä leväytin auki taivaan,

muovasin maan kenenkään auttamatta.

--Jes. 44:24

Poika vapahtaa:

Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."

--Gal.3: 13

Pyhä Henki pyhittää:

Kristuksen Jeesuksen palvelijaksi kansojen keskuuteen, toimittamaan Jumalan evankeliumin pyhää pappispalvelua, jotta maailman kansoista tulisi Jumalalle mieluinen, Pyhän Hengen pyhittämä uhri.

--Room.15: 16

Vierailija
51/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeasti hän olisi vastannut sinulle: kyllä, olemme kristittyjä.

Sitäpaitsi olit töykeä. Et vastannut kysymykseen, kun kysyivät, saako sisään tulla. Sanoit: hyvää päivän jatkoa ja suljit oven. Mikset sanonut, että et voi ottaa heitä sisälle, mutta hyvää päivän jatkoa teille.

vaan rukoilla heidän sielujensa pelastumisen puolesta. Kun he eivät sitä halunneet ei ollut enää pointtia kutsua sisään.

Miksi sinun Jumala on

niin ahdasmielinen kysyn vaan???

Miksi hän vihaa niin että tuomitsee ihmiset helvettiin uskon tähden. Mihin Jumalasi niin kiivaasti uskoa tarvitsee että pitää heittäytyä häijyksi???

Kadotus tarkoittaa ikuisuutta erossa Jumalan läsnäolosta. Jumala on rakkaus. Mitä jää silloin jäljelle, kun kaikki rakkaus on mennyt?

Minkä Jumala sille voi jos annettu kutsu taivaan juhliin ei kelpaa? Pakottaa Hän ei sinua tahdo. "Vapaa tahto"

Vierailija
52/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää selittää kun sitä sanaa ei edes ole koko Raamatussakaan. Silti se on kristikunnan yksi tärkein oppi!! Muista nyt, että Jumala on kaiken aikaa sama niinkuin Jesaja sanoi.

Sitä paitsi vedellä on kyllä 4-eri muotoa!

Vierailija
53/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää selittää kun sitä sanaa ei edes ole koko Raamatussakaan. Silti se on kristikunnan yksi tärkein oppi!! Muista nyt, että Jumala on kaiken aikaa sama niinkuin Jesaja sanoi.

Sitä paitsi vedellä on kyllä 4-eri muotoa!

Johannes todisti: "Minä olen nähnyt, kuinka Henki laskeutui taivaasta kyyhkysen tavoin ja jäi hänen päälleen. 33 Minäkään en häntä tuntenut. Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.' 34 Minä olen sen nähnyt ja todistan, että tämä mies on Jumalan Poika."

Joh.1: 32-34

Vierailija
54/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mikä ihmeen herra? kolmiyteinen jumalakäsitys on kirkkoneuvoston päätöksellä 300 luvulla kristinuskoon otettu pakanallinen juttu.. kannattaa ap. tutustua kirkon historiaan.

Vierailija
56/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mikä ihmeen herra? kolmiyteinen jumalakäsitys on kirkkoneuvoston päätöksellä 300 luvulla kristinuskoon otettu pakanallinen juttu.. kannattaa ap. tutustua kirkon historiaan.

Vierailija
57/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole aikaisemmin puhunut teille tästä, koska olen itse ollut kanssanne. 5 Mutta nyt minä menen hänen luokseen, joka on minut lähettänyt. Kukaan teistä ei kysy minulta, minne minä menen, 6 vaan sydämenne on täynnä murhetta sen johdosta, mitä teille sanoin. 7 Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne, 8 ja hän tulee ja paljastaa, että maailma on väärässä, hän paljastaa, mitä on synti, mitä vanhurskaus ja mitä tuomio. 9 Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun, 10 vanhurskaus tulee julki siinä, että minä menen Isän luo ettekä te enää näe minua, 11 ja tuomio on siinä, että tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

12 "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva. 14 Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta. 15 Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa. 16 Vielä vähän aikaa, ettekä te näe minua, taas vähän aikaa, ja te näette minut jälleen."

-- Joh.16: 5-16

---------------------------------------

Miksi se ei mene jakeluun?

Ja todellakin Isä, Poika ja Pyhä Henki on niin perustava asia kristinuskossa, että te jehovat voisitte ihan suosiolla lakata

-puhumasta Raamatusta, teidän on joku ihan muu kirja taikka Jeesuksesta, koska te ette evankeliumia levitä.

Mutta, ettehän te sitä tee. On kirjoitettu:

---

Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun. --2 Kor.11: 13-15

---

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme