Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kiitos 2lk koululaisen arkeen

Vierailija
06.02.2012 |

Olen ollut kotona ja nyt aloittelen ansiotyötä. Pojan kanssa opeteltu kouluun lähtöjä ja siihen liittyviä toimintoja, mutta silti tapahtuuu seuraavaa:

1. Unohtaa kaikki valot kotona päälle+tv

2. Ulko-ovi ei mene kiinni(naksahda)

3. Hanskat jäävät sisälle kelistä riippumatta

4. Unohtaa esim. luistimet eteiseen

5. Lähtee liian myöhään tai aikaisin

Mitä avuksi, on kotona muistilappuja kokeiltu

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, jos lapsella on puhelin niin sinä varmaan voit soittamalla varmistaa hänelle sen oikean lähtöajan aamuisin?

Sitten noista muista asioista sen veran, että luistinten unohtumisen saa kärsiä itse, hanskat laitat reppuun mukaan ja 1. ja 2. kohdasta jonkinlainen rangaistus jos ei ala muistaa.

Vierailija
2/12 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää laittaa ulkokamoja päälle, sen jälkeen soittaa sulle, ja hoidatte hommat puhelimitse.

Laita itsellesi se lista eteen, niin osaat ohjata toimimaan ja muistamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoittelee niin oppii nuo. Noita valo- ja oviasioita lähtisin muistuttamaan sillä, että haluaako lapsi että teille pääsee joku vieras sisään tai syttyy tulipalo tms. Unohtelusta alkaa tulla koululta sanktiota eli se riittänee opettamaan pikkuhiljaa. Lähteminen: etkö voi soittaa että lähde nyt ja ota hanskat?

Vierailija
4/12 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on että olen sairaanhoitaja enkä voi soittaa ko. aikoina. Mies ei myöskään. Laitettiin puhelin hälyttämään, mutta silti ei tajua ajankulkua.

Niin itse kärsii esim. luistimet unohtuu, jatkuvasti Wilmassa muikkareita. Käsineet voin tietty laittaa reppuun. Eniten huolestuttaa tuo ulko-ovi, asumme omakotitalossa.

Vierailija
5/12 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on että olen sairaanhoitaja enkä voi soittaa ko. aikoina. Mies ei myöskään. Laitettiin puhelin hälyttämään, mutta silti ei tajua ajankulkua.

Niin itse kärsii esim. luistimet unohtuu, jatkuvasti Wilmassa muikkareita. Käsineet voin tietty laittaa reppuun. Eniten huolestuttaa tuo ulko-ovi, asumme omakotitalossa.

jos asuisitte kerrostalossa tai rivarissa. Tunnen ok-taloperheitä, joilla on lähes aina ovet auki. Kun asuu rauhallisella alueella, ei tarvitse (yleensä) pelätä.

Vierailija
6/12 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei vielä tuossa iässä osaa ulko-ovea laittaa kiinni, niin jossain mättää...

Onko toista ovea jonka kautta voisi kulkea, esim. kodinhoitohuoneessa tms? Eli joka menisi helpommin kiinni.

Ja tosiaan, lapselle rangaistus jos ei laita ovea kiinni. Kyllä siitä alkaa pikkuhiljaa oppia.

Vierailija
7/12 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teidän on vain jotenkin järjestettävä niin, että parin viikon ajan joku voi huolehtia lapsen kouluunlähdöstä esim. puhelimitse, niin että asiat rutinoituvat. Vastuuta tulee lisätä pikku hiljaa, ei niin, että kaikki muistettavat asiat tulevat eteen kerralla.

Vierailija
8/12 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhennettyä työaikaa? tAi järjestää niin, että lähtee sen verran myöhään, että lapsi on ainakin pukenut ja syönyt, kun jää yksin. SItten kello soimaan, koska pitää lähteä.

Onko lähistöllä ketään, jonka luokse lapsi voisi aamulla mennä? Kaverin koti, sukulainen, läheinen naapuri...?

Ei meilläkään nuo asiat vielä suju. On ratkaistu tilanne niin, että mä olen osittaisella hoitovapaalla, lähden usein lapsen kanssa yhtä matkaa ja joskus lapsi menee naapurissa asuville isovanhemmille aamulla. Vaari sitten lähettää kouluuun.

Vierailija
9/12 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaatteet ja varusteet illalla jo valmiiksi. Ne haskat tai luistimetkaan eivät pääse niin helposti unohtumaan jos kaikki on kasassa ulko-oven edessä. Laittakaa vaikka ISO lappu (sammuta valot, tv kiinni yms.) ulko-oveen sisäpuolelle niin, että lapsi ei voi olla sitä näkemättä. Ja toisaan kännykkä tai herätyskello soimaan kun on aika lähteä.

Itsekin olen sairaanhoitaja ja viime vuonna ekaluokkalaiseni joutui lähtemään yksin kouluun. Jotenkin pystyin kyllä junailemaan aina niin, että sain soitettua, vaikka vähän aikaisemmin, että alkaa laittaa vaatetta päälle ja lähtee. Mielestäni ei ole niin paha, että lapsi on koulussa vähän ajoissa kuin, että myöhästyy. Kerran ihan tyylikkäästi kesken kierron sanoin meidän ylilääkärille, että homma hetkeksi seis, soitan lapselle. Eikä siinä mitään sen kummempaa. Tohtorimme sanoi vaan, että sano terveisiä. :)

Vierailija
10/12 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ulko-ovi menee kiinni, mutta jostain syytä ns. valelukkoon eli pitää kädellä painaa että varmasti kiinni.

Osa-aika..työ.

Poika muutenkin herkkä ja jos vielä rangaistuksia annetaan, niin en tiedä mitä seuraa. Tuskin lähtee kouluun olleskaan.

Vierailija
11/12 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen päiki leikkurissa ja sieltä on hankala soittaa..salista siis.

Vierailija
12/12 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ulko-ovi menee kiinni, mutta jostain syytä ns. valelukkoon eli pitää kädellä painaa että varmasti kiinni. Osa-aika..työ. Poika muutenkin herkkä ja jos vielä rangaistuksia annetaan, niin en tiedä mitä seuraa. Tuskin lähtee kouluun olleskaan.

Voisikos sitä vähän löysätä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi