Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hermot menivät juuri! melkein 3-v pissasi TAAS lattialle!

Vierailija
30.01.2012 |

tsempatkaa mua kestämään nämä vahingot! koska lapsi oppii kuivaksi? hän kyllä osaa käydä vessassa itsekin mutta leikin tuoksinassa pissahätä saattaa unohtua.

ekaa kertaa menetin hermoni ja uhkasin myydä lapset eläintarhaan missä ei olla niin tarkkoja!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermojen menettäminen ja raivoaminen ovat minulle kaksi eri asiaa. sanoinko että raivosin?

aika armotonta tekstiä jos olet itsekin äiti. eikö äiti saisi koskaan tunnustaa menettävänsä hermojaan? pitäisikö tunteet padota? millaisen esimerkin sitä silloin antaa lapsilleen? onko se tosiaan täysin anteeksiantamatonta menettää hermonsa ja uhata jollain absurdilla?

kuvittele mielessäsi tilanne: olet juuri tekemässä ruokaa jotta lapset saisivat syödä jotta pääsisitte kauppaan jotta ehtisit töihin ilman kiirettä. kesken kaiken toinen lapsista ilmoittaa että pissat on lattialla. no, ei muuta kuin kanafileet syrjään, riepu käteen ja hymyssä suin siivoamaan pissat jonka jälkeen ruoanlaitto jatkuu.

eikö yhtään kuulosta siltä että voisit EHKÄ menettää hermosi?

En ole tuo sama mutta voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että en ole koskaan menettänyt hermojani jos lapsi tekee jotain mikä ei todellakaan ole lapsen vika. Toki olen menettänyt hermoni silloin, jos lapsi on tehnyt tahallaan jotain typerää, mutta minusta tuo pissajuttu sitä ei ole. Tottakai minua viime viikollakin ketutti siivota vauvan oksennuksia kerta toisensa jälkeen, mutta eipä olisi tullut mieleen menettää hermojaan vauvalle, taaperolle eikä miehelle.

Vierailija
22/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais tulla minulle?

Koska minä ainakin pidän sinua syyllisenä tilanteeseen. Ainakin pitäisin ITSEÄNI! ;) Siinä ero, sinä ja sinä -sinä teet ruokaa ja lapsi häiritsee kiirettä pissaamalla lattialle.. Juu, vahinkoja tapahtuu mutten niistä rissaa lapsille.

Noita on 4 kasvamassa ja otan vastuun siitä milloin lapsi on tehnyt jotain jonka olisin voinut toiminnallani estää ja kokeilua, tutkimista.

Jos pissat tulee lattialle kun teen ruokaa ja pitää mennä kauppaan ennen töihin lähtöä niin sitten se on sitä! Paska aikataulu ja myöhästyn vaikka. Sinä varmaan painaisit ylinopeudella ja ajaisit jonkun vammaiseksi suojatiellä?

Ota hei vastuu toimistasi.

36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tunteita saa olla, niitä saa ja pitää osoittaa mutta mitä opetat lapsellesi kun se ei voi pissata vahingossa? Alat raivoamaan. Kai sä pyydät anteeksi lapselta.

Anteeksipyytämiseen kuuluu osana anteeksi antaminen: aikuinen pyytää lapselta anteeksi ylilyöntiään ja olettaa että lapsi tämän antaa anteeksi.

Jos nyt lähdettäisiin siitä että miten sun tarttee käyttäytyä ihan alkujaan?

Suuttua saa mutta VAHINGOSTA?

36

Vierailija
24/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhutaan siitä vaiheesta kun lapsi osaa käydä pissalla ja äiti jättää kyselemättä ja ehdoittelematta potalla käymisen. Olettaa liian varhain että lapsi osaa itse eikä tule vahinkoja.

Lapsi leikkii, ei malta lähteä ja vahinko tapahtuu. Ei olisi tapahtunut jos äiti katselee lasta (lapsi alkaa näyttämään keholla milloin pissahätä) tai huomioi että edellisestä käynnistä on aikaa.

Kolmas tapa on käydä potalla herätessä, ennen aamupalaa, aamupalan jälkeen, kun menään ulos, kun herää, kun menee välipalalle, välipalan jälkeen ja tätä rataa. Ehdotellaan välillä kesken leikin jos mennään potalle.

Mutta ap on mamma joka jättää kaiken tämän, menee tupakalle, ottaa vähän kahvia, surffaa netissä ja keuhkoaa lapsille KUN SE PISSASI LATTIALLE VAIKKA OSAA KYLLÄ POTALLE! :)

36

kun tuollaista osaat päätellä. kiitos tosi paljon kommentistasi, kyllä sä osaat antaa rakentavaa palautetta, ihan varmasti, mutta jostain syystä et vain nyt halunnut. kyllä me äidit voidaan nostaa itsellemme hattua kun osataan tukea muita äitejä heidän arkipäivän ongelmissaan.

ei se nyt ole jumalauta ihme, että tässä maassa vanhemmat sekoaa kun yleinen mielipide tuomitsee kaiken mikä poikkeaa Jo Frostin opeista! kiitti vaan ja heippa!

Vierailija
25/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut että KAIKKI 2 vuotiaat on jo ilman vaippaa (jos ei ole kehitysvammaa tai muuta) Meidän kaikki 4 poikaa on olleet tasan kaksivuotiaana täysin kuivia, päivisin ja öisin. (osa aikaisemminkin) ei ole käynyt edes mielessä, että voisivat vielä 3 vuotiaana olla vaipoissa.

Mistä se sitten johtuu?

Vierailija
26/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaipat on keksitty ja niitä sopii käyttää! Varsinkin jos lapselle on "oma" sosiaalinen elämä (= kavereita pihalla, on päivähoidossa tms) se kyllä pitää huolen että lapsi itse riisuu vaipan pois ja osaa käydä vessassa oikein. Antakaa niiden palleroiden olla vaipoissa ihan rauhassa. Pieniä ne ovat vain hetken. Ei ne enää eskarissa vaipoissa kulje, ei ihan varmana!!

Vierailija
27/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on vasta alle 3-vuotias, siis vielä pieni. Pienille sattuu vahinkoja. Myy itsesi eläintarhaan!

Vierailija
28/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevuotiaille, vanhemmillekin, sattuu vahinkoja. Oma poikani oli yökuiva jo kaksivuotiaana mutta välillä käytti vaippaa päivisin yli kolmevuotiaana juuri näiden vahinkojen takia.

Vierailija
29/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tahdot lapsesta päivä kuivan niin SUN pitää huolehtia pissattamisesta siinä leikinkin välissä,älä luota vielä lapsen omaan arvionti kykyyn tässä suhteessa.Eli mamma pois netistä ja leikkimään sen lapsen kanssa ja pissattelemaan välillä vaikka parin tunnin välein taikka vielä helpompaa kun itse käyt vessassa ota lapsi potalle mukaan

Vierailija
30/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suosiolla vielä vaippaa. Pottaillaan kyllä, ja tekee sinne pissat ja kakat, mutta ihan selvästi huomaan ettei ole vielä kypsä jättämään vaippaa pois. Huomaa pissahädän vasta kun se jo tulee kakan vähän aikaisemmin.

Kaksi vanhempaa lasta ovat olleet samanikäisenä jo kokonaan ilman vaippaa, mutta lapset on erilaisia, toisilla kestää pidempään.

Ei niitä sen takia kannata eläintarhaan myydä. ;)

Tiedän kyllä tunteen kun odottaa sitä vaipparumban päättymistä...

nimimerkillä vaipan vaihtoa takana 8 vuotta putkeen... :D

Vierailija
31/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku pisu lattialla ei maata kaada. (Kuseksiihan koirat ja kissatkin sisälle!)

Mutta jos säikäytät lapsen huutamalla siitä, voit olla kohta sillä tiellä, että lapsi ei ikinä opi kuivaksi. Tulee trauma nääs. Saattaa istua potalla pakkomielteisesti koko päivän tai ei uskalla lähteä ulos peläten mahdollista tulevaa pissahätää. Tai ei ikinä opi yökuivaksi.

Tuon ikäisillä lapsilla saattaa leikin tiimellyksessä unohtua koko pissahätä ja vahinkoja sattuu. Älä tee niistä nroa.

Itsekin pissin housuun vahingossa vielä ekaluokkalaisena, kun olin tulossa koulusta kotiin ja leikin lumipenkassa. Hävetti.

Vierailija
32/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ja halaa sitä lasta ja sano, että äiti on pahoillaan. Että vaikka sattuis miljoona vahinkoa, niin äiti ei ikinä luopuisi lapsistaan. :))

Mun kaksivuotias osaa käydä potalla, tai siis sanoo "potalle" kun pissittää. Sanoo myös "potalle" kun kakittaa, mutta eilen kakka ehti tulemaan kaksi kertaa housuun ennenkuin ehdittiin potalle.

Lapsi itki ihan lohduttomasti kun kakka tuli housuun (en tiedä miksi, en ole moisesta suuttunut???). Olin kyykyssä potan vieressä ja halasin kun lapsi väänti vielä viimeisiä pieruja pottaan.

Mutta jos siis tuntuu että on pinna kireellä, mikset laita vaippaa? Ei se maailma ja kuivaksi opettelu siihen kaadu :) (Niin mäkin teen välillä ja ihan yhtä hyvin lapsi silloin pyytää potalle.)

Vierailija
33/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luoja ties monettako kertaa siivottuani pissat lattialta en voi muuta sanoa kuin että täytyy olla oikea enkeli jos ei hermot mene siihen kertaakaan!

mitä ihmeen superäitejä te oikein olette? eikö sitä saa koskaan hermostua?

Vierailija
34/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla menee hermot tai laitat sille vaipat.

Tai anna lapsi pois, jos ei nämä vaihtoehdot miellytä.

Vierailija
35/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luoja ties monettako kertaa siivottuani pissat lattialta en voi muuta sanoa kuin että täytyy olla oikea enkeli jos ei hermot mene siihen kertaakaan!

mitä ihmeen superäitejä te oikein olette? eikö sitä saa koskaan hermostua?

Mutta jos tiedät, että pissivahingot saa sut hermostumaan niin laita se vaippa sille! :) Hermostu sitten vähän "vaarattomammista" asioista.

Vierailija
36/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee pissalle, kun muistaa.

En ole koskaan ymmärtänyt äitejä, joilla on pakonomainen tarve opettaa kuivaksi ennen kuin lapsi on siihen kykeneväinen.

Vaipparahoja säästelette ja kiusaatte lapsiparkojanne.

Ei se enää lukioon vaipoissa mene, jos on fyysisesti terve. Eli kaikki ajallaan.

Vierailija
37/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hermostut lapselle joka ei malta mennä pissalle leikin tohinassa ja SINÄ ET MUISTA HÄNTÄ MUISTUTTAA!!!!

Itselläni 7 v yökastelija joka ollut kyllä nyt yöt kuivana 4 kk sekä 3.5 v jolle sattuu myös pissavahinkoja edelleen joskus. Ei malta mennä pissalle kun on kivat leikit kesken tms. Mutta en IKINÄ voisi hermostua asiasta lapselle! Minä en itse ole muistanut ajoissa muistuttaa, että mennään pissalle.

Lapsesi on vasta LAPSI ja pieni! Et voi vaatia kohtuuttomia kehitysikään nähden!

Vierailija
38/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes lapsi oli valmis. Sain houkuteltua sitten potalle, ja oppi yhden viikonlopun aikana. Ei tarvinnut huutaa, luututa lattioita yms. Tosin sain kuulla eri tahoilta ettei lapsi ilman sitkeää harjoitusta opi. No oppi ilman yhden viikonlopun aikan sekä päivä-että yökuivaksi kertaheitolla. Laiska äiti.

Vierailija
39/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpentukin pissaa lattialle puoli vuotta. Sillä ei edes vaippoja ole koskaan.

Vierailija
40/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahasti onnistuit sanomaan pienelle lapselle. Oma äiti sanoi noin kerran (tosin että myy mustalaisille) ja itselle pienenä lapsena jäi siitä kyllä traumat, ajattelin että äiti ei rakasta kun suunnittelee antavansa minut pois.

Jokainen hermostuu joskus, mutta mieti kuitenkin vähän että mitä lauot lapselle. Ei hän kuitenkaan ole pyytänyt syntyä, sinähän sen olet tähän maailmaan pukannut..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän