Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raahaatte ihan pikkuisia lapsia lomamatkoille?

Vierailija
29.01.2012 |

Miksi pitää sellaisen kirkuvan vauvan kanssa lähteä esim. Kanarilalle? Ihmettelen vaan, että mitä iloa siitä on kenellekään? Onko sinne Kanarialle ihan pakko päästä?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun toinen mummola on siellä kanarialla.

Vierailija
22/50 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan perheessä kaksi vanhempaa. Entä, jos toinen lähtee isompien kanssa etelään ja toinen jää pikkuisen kanssa kotiin?

Mä en nyt ymmärrä, valaise mua. Miksi koko perhe ei voisi matkustaa yhdessä, myös se vauva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan perheessä kaksi vanhempaa. Entä, jos toinen lähtee isompien kanssa etelään ja toinen jää pikkuisen kanssa kotiin?

Kuinka tollo sitä voi olla..

Vierailija
24/50 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se edes ole hankalaa ottaa vauvaa mukaan.

Vierailija
25/50 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ihan vaan kiusataksemme tiukkapipoisia Palsta Mammoja. Joskus lainaan kiukkuista koliikkivauvaa siskoltani ja tälläydyn ihan silkkaa ilkeyttäni perjantai-illan juoppolennolla Frankfurtista Helsinkiin, annan vauvan huutaa ja kuolata ja puklata heikkohermoisten syliin. Vielä parempia ovat 4-5-vuotiaat lapset, jotka potkivat edessäistuvan istuimen selkänojaa koko matkan vaikkapa Teneriffalle.

Vierailija
26/50 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen matkustanut todella paljon ja myös lasteni kanssa. Eikä voi todellakaan yleistää, että mukulat huutaisi koneessa. Hyvin vähäistä se on. Omamme huusi kerran paluumatkalla tai pikemminkin kitisi, kunnes tajusin lykätä supon takapuoleen ja hiljeni sillä nopeasti. Ja kahden lapsen kanssa on sentään tehty 3-4 kk:n välein matkaa, joten about 15 lennosta alle 2-vuotiaan kanssa on vain yhdellä ollut 30-40 minuuttia ajoittaista kitinää, jota ei saa nopeasti loppumaan.

Ja lapsethan viihtyy matkoilla. Meillä ainakin matkoilla on oppinut pienetkin uusia taitoja: juoksemaan, liikkumaan portaissa, vilkuttamaan ihmisille ja kerrankin on vaan oltu ja halittu leppoisissa tunnelmissa. Ihania matkoja. Seuraava odottaakin jo helmikuussa...:)

Vierailija
27/50 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ihan vaan kiusataksemme tiukkapipoisia Palsta Mammoja. Joskus lainaan kiukkuista koliikkivauvaa siskoltani ja tälläydyn ihan silkkaa ilkeyttäni perjantai-illan juoppolennolla Frankfurtista Helsinkiin, annan vauvan huutaa ja kuolata ja puklata heikkohermoisten syliin. Vielä parempia ovat 4-5-vuotiaat lapset, jotka potkivat edessäistuvan istuimen selkänojaa koko matkan vaikkapa Teneriffalle.

Saatiin kerran naapurin adhd-tapaus lainaan yöksi, ja paukautettiin äkkilähdöllä Roomaan. Kyllä siinä nutturat tutisivat niiltä matkailijoilta, jotka olivat varanneet sen lapsivapaan hotellin mutta eivät tajunneet, että lentokin pitää ensin kestää...

Vierailija
28/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäisestä enkä usko että montaa kertaa ovat häiriötä aiheuttaneet esim lentokoneessa. Pienimmät on nukkuneet suurimman osan matkasta, hankalinta on pitää vilkasta 2-4v paikoillaan. Vaan ovat oppineet ja osaavat käyttäytyä:D

Lapsi - minkä ikäinen tahansa -nauttii lämmöstä ja vanhempien levollisesta läheisyydestä missä tahansa. Harvoin on vanhemmilla niin aikaa omistautua lapsilleen kuin lomilla poissa kotoa.

t kohta taas mennään:D

Vierailija
29/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä aikaa koko perheen kanssa, rentoutumista, ihana istahtaa valmiiseen ruokapöytään eikä tarvitse miettiä, että mitä tänään syötäisiin jne...

Jos perinteenä on ollu esim. lähteä kerran vuodessa etelään, niin miksi ihmeessä niistä pitäisi luopua lasten synnyttyä?

Joo, minä ajattelin lapsen synnyttyä ettei ekana vuonna lähetä mihinkään, etten halua niin pientä lähteä rehaamaan koneeseen jne..

Mutta kuinkas kävi, lapsi oli 8kk kun lähdimme etelään, kertaakaan ei itkenyt koneessa, ei mennessä eikä tullessa! Kone ei edes ehtinyt ilmaan kun lapsi jo nukkui tyytyväisenä sylissä!:)

Koko reissu meni loistavasti, päiväunet oli lyhyempiä ja niitä nukuttiin useammat koska oli niin kuuma. Muuten rytmi oli sama kuin suomessakin!

ja mitä sitten vaikka olisi vähän itkenytkin koneessa? Miksi muiden pitäisi vetää siitä herne nenään? Varmaan hekin ovat lapsena itkeneet!

Vierailija
30/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihan varmasti jättäisin kaikki lapset kotiin. Jos olen lasten kanssa muuten vuoden ympäri/vuorokauden ympäri niin en kokisi olevani maailman huonoin vanhempi jos menisin ilman lapsia viikon lomalle EIKÄ TARVIS SILLOIN PASSATA KETÄÄN MUUTA KUN ITSEÄÄN=)

Vierailija
31/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken maailman paikkoihin pitää päästä ja ihan jo vauvojen kanssa. Eihän ne niistä reissuista nauti, eikä ne niitä reissuja muista. Itse odottaisin että lapsi olisi edes sen ikäinen, että osaa jo hieman itsekin toimia ja muistaa ja nauttii reissusta.

Me nyt ollaan ihan kamalia vanhempia, lähdetään alkusyksystä ihan kahdestaan viikoksi pois. Ja aion itsekkäästi nauttia joka hetkestä, ensimmäistä kertaa jää lapset pidemmäksi aikaa kun viikonlopuksi hoitoon :)

Vierailija
32/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmiä akkoja. Lapsi huutaa koko ajan, vanhemmat huutaa koko ajan, mamma kyttää altaalla lapsettomia lomalaisia kateellisena ja naama on norsun vitulla koko ajan. Sitten kotona kehutaan kuinka ihana loma oli :D

Vierailija
33/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken maailman paikkoihin pitää päästä ja ihan jo vauvojen kanssa. Eihän ne niistä reissuista nauti, eikä ne niitä reissuja muista. Itse odottaisin että lapsi olisi edes sen ikäinen, että osaa jo hieman itsekin toimia ja muistaa ja nauttii reissusta.

Me nyt ollaan ihan kamalia vanhempia, lähdetään alkusyksystä ihan kahdestaan viikoksi pois. Ja aion itsekkäästi nauttia joka hetkestä, ensimmäistä kertaa jää lapset pidemmäksi aikaa kun viikonlopuksi hoitoon :)

Eikö sun päähän nyt mene millään, että toiset oikeasti nauttii lapsistaan ja perheen kanssa matkustamista? Meillä on ihan kaikilla hauskaa ja kyllä ne vauvatkin nauttii! Eibtietenkään sun vauvat nauti, jos pidät itse vauvan kanssa matkustamista rangaistuksena, mutta jos perhe nauttii yhdessä lomasta, niin silloin on vauvankin aika mukava olla. Ja pienetkin lapset saavat paljon matkustelusta irti! Aika paljon kokemuksia on meidän 3 ja 5 v jo rikkaampia ja ovat varmaan käyneet useammassa paikassa, kuin sinä;) Minä en nauttisi tässä vaiheessa viikon matkasta ilman lapsia, viikonlopusta kylläkin. Mutta onko niin vaikea hyväksyä, että toisille parasta on yhdessäolo? Mun lapset ei ole ärsyttäviä, taidan olla aika onnellisessa asemassa.

Vierailija
34/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ruokailun aikana ilmeisesti tyypillisen av-mamman häirikköpentu potki tarpeeksi kauan mun selkänojaa. Iskin penkin lopulta taaksepäin niin, että lensi pillimehut kakaran syliin. Kyllä oli hauskaa!

Vierailija
35/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa tähän, että miksi nimenomaan lähdetään pienen vauvan kanssa ulkomaille, jos se on ainut lapsi???? Tiedän perheitä, jotka varaavat matkan ollessaan viimeisillään raskaana. Lähdetään sitten pienen, muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa johonkin hellekohteeseen. Uskomatonta! Ei se vauva nauti siitä kuumuudesta ja helteestä, reissaamisesta, jatkuvasta metelistä ja vieraasta bakteerikannasta. Eikö sitä voisi odottaa, että toinen kasvaa vähän? Kyllä minä ymmärrään perheet, joissa halutaan viedä isommat lapset reissuun, mutta tarviiko sillekään reissulle lähteä just vauvansyntymän jälkeen?

Me käytiin ulkomailla ekan kerran kun esikko oli vajaa 3 ja se oli hyvä ikä. Söi samaa ruokaa kun mekin, ei ollut vaippoja, ymmärsi asioita ja muistaa nyt reissuta paljon. Esikko on 8kk eikä olla vielä suunniteltu toista reissua. EHkä sitten kun pienempi on pari vuotias tai yli. Kyllä esikko pärjää sen aikaa ilman ulkomaan matkaa.

Vierailija
36/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa tähän, että miksi nimenomaan lähdetään pienen vauvan kanssa ulkomaille, jos se on ainut lapsi???? Tiedän perheitä, jotka varaavat matkan ollessaan viimeisillään raskaana. Lähdetään sitten pienen, muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa johonkin hellekohteeseen. Uskomatonta! Ei se vauva nauti siitä kuumuudesta ja helteestä, reissaamisesta, jatkuvasta metelistä ja vieraasta bakteerikannasta. Eikö sitä voisi odottaa, että toinen kasvaa vähän? Kyllä minä ymmärrään perheet, joissa halutaan viedä isommat lapset reissuun, mutta tarviiko sillekään reissulle lähteä just vauvansyntymän jälkeen?

Me käytiin ulkomailla ekan kerran kun esikko oli vajaa 3 ja se oli hyvä ikä. Söi samaa ruokaa kun mekin, ei ollut vaippoja, ymmärsi asioita ja muistaa nyt reissuta paljon. Esikko on 8kk eikä olla vielä suunniteltu toista reissua. EHkä sitten kun pienempi on pari vuotias tai yli. Kyllä esikko pärjää sen aikaa ilman ulkomaan matkaa.

En minäkään ennen syntymää varaisi matkaa, mutta miksi ei pienen vauvan kanssa saisi matkustaa? Onko jotenkin parempi äiti, jos kiltisti ahdistuu neljän seinän sisään? Eikö etelässä voi mennä vauvan rytmin mukaan? Rintalapsi on sitäpaitsi harvinaisen helppo matkakumppani. miksi se vauva kärsisi kuumuudesta? Sitä kun ei ole tarkoitus makuuttaa suorassa auringonpaisteessa ja aika monessa kohteessa on huomattavasti mukavampi ilmasto vauvalle, kuin Suomen talvi... Jos teidän perhe ei tykkää matkustella lasten ollessa pieniä, niin miksi muut eivät saisi? Tuskin medän arkikaan on kovin samanlainen, sen verran eri ajatusmaailma on.

Vierailija
37/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaiken perheen toiminnan tarvitsekaan olla vauvalähtöistä, josta vauva "saa jotain irti". Ihan samalla tavalla ne vauvat kulkevat mukava kaupassa, kirjastossa, kyläilemässä, museossa, tai missä ikinä vanhemmat täällä kotimaassa käyvät. Moni ottaa vauvan mukaan kesämökillekin. Ei vauva niistäkään aikuisen tavoin nauti eikä muista, mutta entä sitten? Matkoille voi mennä uudestaan sitten, kun lapsi on isompi, eli kyllä niitä matkamuistojakin ehtii kertyä.

Vierailija
38/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhun tässä nyt nimenomaan vauvoista. Me ollaan vissiin oltu sen verran laiskoja, ettei olla haluttu mihinkään lämpimään kun lapset olleet vauvoja. Jotenkin kotona ollut mukavampi olla ja luulen ettei se vauvakaan välttämättä ulkomailla nauti. Ja eihän se lapsi ole kuin vuoden verran niin pieni, sen nyt jaksaa olla kotimaassakin. Mä ainakin olen sen verran mukavuuden haluinen, että haluan vähän tutkailla paikkoja rauhassa enkä kytätä missä voi imettää tai vaippoja vaihtaa... Ai niin ja meillä nuorempi sairastui vakavasti vauvana, eikä vauvaa saanut viedä esim. ostoskeskukseen infektioriskin takia. Niin että hetken pärjää vähemmälläkin reissaamisella.

Vierailija
39/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä kannattaa pysäyttää vähintään 18 vuodeksi, ennen kuin tekee yhtään mitään kivaa... Kätevää, kun muksu vpi silloin itse maksaa matkansakin. Ei ihme, että jotkut kokevat normi vauva-ajan kovin rankkana... Itse en olisi millään keksinyt kaikkia noita rajoituksia, mitkä vauva näköjään tuo mukanaan...

Miksi arvon av-mamma vauvan voi viedä autolla lappiin, vaikkapa vielä alkeellisiin mökkiolosuhteisiin? Pakkasella? Ja lähin sairaalakin on kauempana, kuin lomakohteessa?

Miksi vauvaa ei voi viedä muutaman tunni lennolla etelään? En ymmärrä.

Vierailija
40/50 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelään. Koska siellä voin nauttia lomailusta lämmöstä jaelämä paljain jaloin paljon vaivattomampaa ja mukavampaa. Vaipan osaan vaihtaa maasta riippumatta, eikä imetys onnistuu kyllä missä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä