Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan ensimmäinen neuvolakäynti -mitä mieltä?

Vierailija
29.01.2012 |

Neuvolan terveydenhoitajan kanssa oli sovittu, että tulen vauvani kanssa klo 9 neuvolaan. Vauvani oli sinä päivänä neljän päivän ikäinen.

Odottelin odotustilassa ja kello alkoi lähestyä puoli kymmentä. Viimein menin soittamaan summeria kysyäkseni, olinko muistanut ajan väärin.

Terv. hoitaja tuli avaamaan oven ja naurahti sanoen 'odotatko vielä hetken' ja laittoi oven kiinni.

Edellinen asiakas oli vielä huoneessa.

Istuin odotustilassa kunnes kello oli jo varttia vaille 10 -eli hoitaja oli 45min myöhässä.

Vauva alkoi hermostua ja itseäni alkoi kaduttaa kun olin ylipäänsä lupautunut pakkasessa tuomaan vauvani vastaanotolle kotikäynnin sijasta.

Niinpä lähdimme kotiin.

Terv.hoitaja jälkeen päin kovasti pahoitteli tapahtunutta selittäen, että oli kyllä yrittänyt sanoa edelliselle asiakkaalle käynnin venymisestä jo yliajalle, siinä onnistumatta?!!

Jäi kyllä paha mieli tapahtuneesta, ja olen jo miettinyt terveydenhoitajan vaihtamista, sillä jo raskauden seurannan aikana terv.hoitajalle sattui kaikenmoisia unohduksia ja kömmähdyksiä..

Ylireagoinko vain vai olisiko hoitajan vaihdon paikka?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan terveydenhoitajan kanssa oli sovittu, että tulen vauvani kanssa klo 9 neuvolaan. Vauvani oli sinä päivänä neljän päivän ikäinen.

Odottelin odotustilassa ja kello alkoi lähestyä puoli kymmentä. Viimein menin soittamaan summeria kysyäkseni, olinko muistanut ajan väärin.

Terv. hoitaja tuli avaamaan oven ja naurahti sanoen 'odotatko vielä hetken' ja laittoi oven kiinni.

Edellinen asiakas oli vielä huoneessa.

Istuin odotustilassa kunnes kello oli jo varttia vaille 10 -eli hoitaja oli 45min myöhässä.

Vauva alkoi hermostua ja itseäni alkoi kaduttaa kun olin ylipäänsä lupautunut pakkasessa tuomaan vauvani vastaanotolle kotikäynnin sijasta.

Niinpä lähdimme kotiin.

Terv.hoitaja jälkeen päin kovasti pahoitteli tapahtunutta selittäen, että oli kyllä yrittänyt sanoa edelliselle asiakkaalle käynnin venymisestä jo yliajalle, siinä onnistumatta?!!

Jäi kyllä paha mieli tapahtuneesta, ja olen jo miettinyt terveydenhoitajan vaihtamista, sillä jo raskauden seurannan aikana terv.hoitajalle sattui kaikenmoisia unohduksia ja kömmähdyksiä..

Ylireagoinko vain vai olisiko hoitajan vaihdon paikka?

Kyllä pitäisi osata sanoa asiakkaalle, kun yliajalla mennään, että nyt sun täytyy lähteä, kun mulla on seuraava asiakas tulossa. Tai jos sillä sua edellisellä oli joku akuutti hätä, minkä vuoksi siellä niin kauan oli, niin terkkari olisi voinut käydä sulle sanomassa asiasta sun aikasi alkaessa ja sanoa vaikka soittavansa sulle uuden ajan mahdollisimman pian.

Tokihan olet nyt herkillä hormonien takia (mä ainakin itkeskelin ihan naurettavan pieniä pieniäkin juttuja vastasyntyneen kanssa ), mutta kyllähän tuollainen nyt korpeaisi ketä tahansa. Ja ihan kohtuuttomasti hän sua odotutti pienen vauvan kanssa.

Jos susta tuntuu, että et halua ko. terkkarin kanssa asioida, niin sulla on ihan täysi oikeus vaihtaa terkkaria.

Vierailija
2/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tule juttuun terkkarisi kanssa, vaihda ihmeessä. Musta kyllä outoa, ettei terkkari tehnyt kotikäyntiä, kun vauva on noin pieni. Meillä oli 2 ekaa käyntiä kotona, ensin äitiysneuvolan terkka, sitten lastenneuvolan. Tekevät 3 - 4 käyntiä kotiin, jos tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus mennyt. Eihän ammattilainen voi venyttää yhden potilaan aikaa toisen kustannuksella noin paljoa. Toki voi olla hätätapaus, mutta ei ihan siltä vaikuttanut...

Vierailija
4/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tottunut odottelemaan esimerkiksi perinatologini vastaanotolla tunnin, puolitoista varsinaisen ajan jalkeen. Kyseessa oli riskiraskaus, enka olisi oikeastaan (saman perinatologin maarayksesta) saanut edes istua, paitsi tietysti hanen odotushuoneessaan... ;-)Sellaista se vain tuntuu olevan terveydenhoidossa, eihan se mikaan ideaalitilanne ole mutta ei siis valttamatta myoskaan vaihtamalla parane.

Vierailija
5/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tule juttuun terkkarisi kanssa, vaihda ihmeessä. Musta kyllä outoa, ettei terkkari tehnyt kotikäyntiä, kun vauva on noin pieni. Meillä oli 2 ekaa käyntiä kotona, ensin äitiysneuvolan terkka, sitten lastenneuvolan. Tekevät 3 - 4 käyntiä kotiin, jos tarpeen.

Itse valitsin neuvolakäynnin.Toisessa kaupungissa asuessa tulivat ekakäynnille vain kotiin.

Vierailija
6/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin neuvolakäynnin.Toisessa kaupungissa asuessa tulivat ekakäynnille vain kotiin.

Mä en muista, saiko meillä valita, ehkä oli niin, että kysyivät, tullaanko kotiin. En olisi jaksanut lähteä neuvolaan, kivaa oli, kun kävivät kotona. Meillä on molemmissa neuvoloissa ihanat terkkarit, pakko hehkuttaa :)

Vierailija
7/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen kyllä tän nuorimman kanssa käymään neuvolassa.

Mielestäni, et ylireagoinut. Joku raja se on odottamisessakin. Ymmärrän kyllä päivystyksen ja lääkärin käynnit. Siellä voi joku mennä kiireellisenä ohi, mutta neuvolan th. Niin en ymmärrä.

Vierailija
8/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskiraskautta seuraavaan lääkäriin. Nämä käynnit luultavasti sairaalassa ja osastolla saattoi sattua jotain odottamatonta ja lääkärin oltava paikalla.

th on ihan vaan siinä niitä rutiinikäyntejä varten.

Olisin antanut palautetta päin naamaa ja vaihtaisin terkkaa. Myös siinä välissä menis palaute perille...

Vierailija
9/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasynnyttänyttä kohtaan! Olisi saanut tulla kotikäynnille samana päivänä.

Voihan tietysti olla, että oli joutunut ottamaan jonkun ylimääräisen ennen teitä, siis jonkun oikean hätätapauksen (tyyliin raskausmyrkytys, vauvan liikkeet lakkasivat tuntumasta loppuraskaudesta) ja se vei aikaa, mutta tuo naurahtaminen jne. ei siihen sovi.

Käsittämätöntä, että jo aaamusta on 45 min myöhässä. Huono työnhallintaa ja epäluotettavuutta. Ihan hyvin voit vaihtaa th:ta.

nim. "alalla"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi