Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukilot "yllätti"

Vierailija
29.01.2012 |

Taas luulin/luulottelin, että enpäs saanutkaan jouluna ylimääräisiä kiloja. Paino pysytellyt samoissa koko ajan. Vaan kas: johan tänään vaaka näytti tyrmääviä lukemia. Näin on käynyt ennenkin. Kilot tulee melkoisesti jälkijunassa.

Moni normaali ihminen on tähän mennessä jo pudottanut ne mahdolliset joulukilot palaamalla normaaliin arkeen. Itse olen myös sitä normaalia arkea elänyt, mutta tää on tyypillistä mulle, että multa ne kilot ei sitten lähdekään sillä arjella.

Ketuttaa. Kiitos.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jouluna ei kerran painoa tullut lisää, vaan vasta sen jälkeen ja reippaasti sen jälkeen.

Oletko elänyt arkea herkutellen?

Jouluna tuli 1kg, ja kun arki alkoi lähti se samantien pois, lähti jopa toinenkin kilo :)

Vierailija
2/7 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joulun jälkeen olen syönyt normaalisti. Tavallista enemmän tuli syötyä vajaa pari vkoa joulu-vuodenaihde -akselilla. Helppo on tietysti sanoa, että olen jatkanut herkkutelua ym. Vaan kun en ole ja siinähän tämä ongelmainen onkin: mun painoni elää ihan omaa elämäänsä. Olen aika väsynyt kiloihini. Tukea en saa mistään, vaikka löytyy perussairauksia, jotka vaikuttanee tilanteeseen. En kuitenkaan ole sairaalloisen ylipainoinen, se vaikuttanee siihen, ettei lääkärit ym ammattilaiset ole kiinnostuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna tuli 1kg, ja kun arki alkoi lähti se samantien pois, lähti jopa toinenkin kilo :)

Sä olet juuri yksi niistä, joilla se toimii niin helposti ja et vain siten voi ymmärtää. "Miksei muilla kuin minullakin?" No en itsekään ymmärrä...

Vierailija
4/7 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä.

Mulla esim. nousi paino 10 kiloa 3 kk:ssa. Söin vähän enemmän, liikuin vähän vähemmän. Ei sellaisia määriä, mikä minusta selittäisi.

Nyt olen kuukauden treenannun paljon ja syönyt hyvin. Kroppa on pikkuisen eri näköinen, paino ei laske. Ajattelin ottaa tehoviikon väliin, söin 800-1000 kaloria päivässä (osaan laskea nämä), liikuin paljon. Paino ei muuttunut YHTÄÄN. Ja heti kuukautisten jälkeen, joten ei mikään nesteenkertyminenkään selitä.

Yksin esimerkki on myös, että minulla ja miehelläni oli raju vatsatauti. Kesti useamman päivän, miehen paino laski 5 kiloa, minun ei grammaakaan. Ja tiedän, että ei ole laihtumista, mutta silti, miten ei liiku grammaakaan??

Toinen oli kun olin synnyttämässä...lähdin kotoa painaen 80 kiloa, tulin takaisin painaen 83 kiloa ja SYNNYTIN TUOSSA VÄLISSÄ!

Onkohan mulla joku kilpirauhastms. ongelma??

Vierailija
5/7 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä.

Mulla esim. nousi paino 10 kiloa 3 kk:ssa. Söin vähän enemmän, liikuin vähän vähemmän. Ei sellaisia määriä, mikä minusta selittäisi.

Nyt olen kuukauden treenannun paljon ja syönyt hyvin. Kroppa on pikkuisen eri näköinen, paino ei laske. Ajattelin ottaa tehoviikon väliin, söin 800-1000 kaloria päivässä (osaan laskea nämä), liikuin paljon. Paino ei muuttunut YHTÄÄN. Ja heti kuukautisten jälkeen, joten ei mikään nesteenkertyminenkään selitä.

Yksin esimerkki on myös, että minulla ja miehelläni oli raju vatsatauti. Kesti useamman päivän, miehen paino laski 5 kiloa, minun ei grammaakaan. Ja tiedän, että ei ole laihtumista, mutta silti, miten ei liiku grammaakaan??

Toinen oli kun olin synnyttämässä...lähdin kotoa painaen 80 kiloa, tulin takaisin painaen 83 kiloa ja SYNNYTIN TUOSSA VÄLISSÄ!

Onkohan mulla joku kilpirauhastms. ongelma??

Mulla on mm. kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta sekään ei tunnu selittävän paino-ongelmia. On varmasti totta, että erittäin häviävän pienellä määrällä ihmisistä on oikeasti joku aineenvaihduntahäiriö tms, joka aiheuttaa tilanteen. Mutta miksi terveydenhuoltoalan ihmiset ei ota tuota vaihtoehtoa ollenkaan huomioon? Jossain on häikkää!!

Vierailija
6/7 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti sillä, että ihminen valehtelee itselleen. Syö oikeasti paljon, ei liiku jne. Ja varmasti se selittääkin osan tapauksista. Omalla kohdallani tiedän, minkä verran syön. Tiedän myös jos syön enemmän, ja kuinka paljon. Tiedän paljonko liikun jne. Ei ole tarvetta pettää itseään näissä. On vaan niin vaikea tajuta, mistä tämä voisi johtua. Niinkuin nyt tuo, että painan kolme kiloa enemmän tultuani synnyttämästä. Eihän sen pitäisi mitenkään olla mahdollista. Vauva painoi yli kolme kiloa, menetin melkein litran verta, istukka, lapsivesi jne. Sairaalaruoilla tuskin lihoo...kahdessa päivässä nyt ainakaan :D

Vierailija
7/7 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuli tänä vuonna ja niin on tullut ennenkin. Tammi-helmikuussa painan aina enemmän kuin muulloin.

En ole huomannut, että olisin muuttanut ruokavaliotani jotenkin. Ihan samoja ruokia syön kuin muulloinkin, en herkuttele enemmän enkä ole huomannut että annoskoko olisi kasvanut. Olen alkanut epäillä, ettei ne joulusta johdu vaan liikunnasta. Lenkkeilen yhtä usein kuin keväällä, kesällä ja syksyllä, mutta eihän lumessa ja pakkasessa pysty yhtä kevyesti liikkumaan.

Eikä ole kyse sen suuremmasta haitasta kuin normaalipainoisen muutamasta kilosta, jotka vähän housunkaulusta ahdistaa. Kyllä ne on ennenkin kesään mennessä itsekseen hävinneet. Ihmetyttää vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi