Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun lapsilla ei ole mitään ongelmia?

Vierailija
29.01.2012 |

No vähän kieli poskessa tuo otsikko, mutta ihmetyttää, onko "vika" lapsissa vai minussa? Mulla on siis kolme lasta, iät 7v, 5v ja 10 kk. Enkä muista oikeastaan yhtään tapausta, jolloin olisin ollut huolissani mistään heihin liittyvästä. Ovat terveitä, rauhallisia, sosiaalisia tyyppejä kaikki. Oppineet taidot keskivertoajankohtana, ainakin suurinpiirtein jne. Neuvolassa mulla ei koskaan oikeastaan ollut kenestäkään mitään erityistä sanottavaa, muuta kuin että ihania ovat ja kaikki menee hyvin. Muita samanlaisia? ;)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauti helposta elämästänne!

Vierailija
2/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa perheistä on juuri noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt 10v. ja hän on mm. tuplannut tokaluokan, pienikokoinen, hänellä on hammasraudat ja silmälasit ja on ollut koulukiusattu.

Kouluikäiseen asti hän oli ihan tavallinen, jopa erityisen helppo lapsi, sit onkin ollut vaikka mitä.

Vierailija
4/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki neuvolatestit puhtaasti, kävelyn oppiminen, puhuminen, kaikki etuajassa "normaaliin" nähden. Tokalla sitten tuli ilmi, että on lukihäiriö, ja hammasraudatkin piti laittaa.

Pieniä juttuja, onneksi.

Vierailija
5/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en halua ap olla mikään pahanilmanlintu, mutta kaikkea voi vielä teillekin tulla. Yksi kaunis päivä ja asiat ovatkin toisin.

Voit kiittää hyvää onnea siitä että nyt on ollut noin tasaista ja helppoa. Ja jos ja kun vaikeaa joskus tulee, se ei tarkoita että olisit vanhempana jotenkin epäkelpo, vaan vain sitä että elämä ei aina mene niin kuin ajattelisi. Ihan samoin kuin se, että asiat ovat nyt jotakuinkin kohdallaan, olisi vain ja yksinomaan siitä johtuvaa, että olisit vanhempana jotenkin etevämpi kuin muut.

Vierailija
6/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä todettiin geenivirhe, joka tekee lapsesta "ei-perusterveen". Mutta senkin kanssa on opittu elämään. Sairaus saattaa myöhemmin kääntyä niin päin, ettei enää jokapäiväistä lääkitystä edes tarvitse, mutta silti hänellä on jäädäkseen krooninen sairaus. Ja tämä ei näy päällepäin, ei mitenkään.

Olen silti onnellinen jokainen päivä!

Vierailija
7/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene: pienet lapset, pienet huolet. Isot lapset, isot huolet..

No mutta olisit tyytyväinen. Noin meilläkin on. Toki joskus sairastellaan ja lapsille sattuu haavereita, mutta perusterveitä ja hyvinvoivia kaikki. Täytyy olla tyytyväinen, ja koittaa olla valittamatta turhasta koska asiat tosiaan voisi olla paljon huonomminkin. Veljeni perheessä kaksi lasta ja heillä sitten on lapsilla vaikka mitä :(

Vierailija
8/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene: pienet lapset, pienet huolet. Isot lapset, isot huolet..

No mutta olisit tyytyväinen. Noin meilläkin on. Toki joskus sairastellaan ja lapsille sattuu haavereita, mutta perusterveitä ja hyvinvoivia kaikki. Täytyy olla tyytyväinen, ja koittaa olla valittamatta turhasta koska asiat tosiaan voisi olla paljon huonomminkin. Veljeni perheessä kaksi lasta ja heillä sitten on lapsilla vaikka mitä :(

Vierailija
9/9 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin meni kouluun. Lapset olivat silloin 7v, 5v ja 3v. Lapsella huomattiin neurologinen häiriö, jonka vuoksi koulunkäynti alkoikin mennä huonosti.

Nyt nuo kaksi nuorempaa jatkavat edelleen helppoa ja ongelmatonta elämää, mutta vanhimman kanssa käydään viikottain terapiassa, minä en voi mennä kodin ulkopuolisiin töihin (on pakko auttaa vanhinta selviytymään arjesta) ja arvot ovat heittäneet häränpyllyä.

Olin ennen jopa ylimielinen, kun ajattelin, miten muut saavatkin järjestettyä itselleen ongelmia. Meillä hyvin käyttäytyvät lapset, ei koskaan sairastaneet nuhakuumetta pahemmin, elämä oli ihan ruusuilla tanssimista.

Odota vaan, saattaa tulla isojakin yllätyksiä ihan nurkan takaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän