Lapset eivät kaipaa ulkoilua, ovat ihan onnellisia sisälläkin.
On ihan aiheetonta valittaa että lasten kanssa pitäisi muka ulkoilla. Omat lapset on 1, 4 ja 7-vuotta eikä ne leiki ulkona. Syksyllä 7-v. joutuu kouluun ja siellä pitää olla ulkona mutta sitä ennen ei lapsi sitä ulkoilua kaipaa. Jos perhe on onnellinen, ja koti on siisti ja kiva, niin lapsen on hyvä leikkiä kodin turvassa.
Kommentit (10)
säälittää ap:n lapset, joutuvat kärsimään koulussa äitinsä typeryydestä; motorisessa kehityksessä ikäisiään jäljessä ja heikkokuntoisia.
niin kerronpa omakohtaista kokemusta. Meillä on 2 lasta, 4v ja 2v. 4v nauttii ulkona olemisesta ja on aina innoissaan menossa, tykkää olla leikkipuistossa, tehdä kavereita jne. 2v ei sen sijaan tunnu nauttivan ulkoilusta pätkän vertaa, ainoa mikä on kivaa on liukumäestä laskeminen, mutta sinnekin pitää itse kiivetä mikä tietysti on sitten tylsää ja inhottavaa. Keinuminen on kivaa, ja sitä jaksaa ehkä puoli minuuttia. Kaikki muu tuntuukin olevan lähinnä perseestä, ei kiinnosta hiekkalaatikot, lelut, ei oikein mikään, ja jos kiinnostaakin niin eipä se kiinnostus kauaa pysy yllä.
Sisällä lapsi sen sijaan leikkii mielellään, ei kitise turhia ja vaikuttaa paljon tyytyväisemmältä. En sitten tiedä mikä on, ehkä se tuosta kun vähän kasvaa, mutta nyt tuntuu kaikki ulkojutut olevan epämieluisia.
Mut joo, meillä yritetään ulkoilla joka päivä edes vähän.
Meilläkin on sisällä lintuja, puita, perhosia, lumikasoja, kiviä, lumitraktoreita, koiria, autoja, mopoja, ambulansseja, keppejä ja lätäköitä, joista 1.5v tosi innossaan!
Mun lapset pieninä halusivat ulkoilla ja paljon! Nyt vielä kuopus tykkää temmeltää ulkona, mutta esikoinen on jo teini, eikä käy pihalla leikkimässä :)
näillä pakkasillakin taapero on aivan innoissaan posket punaisina touhuumassa ulkona. uni tulee illalla paremmin, ruoka maistuu ja lapsi on energinen ja pirteä kun tarpeeksi ulkoilee. säälin lapsiraukkoja, jotka joutuvat kyhjöttämään sisällä.
lapset on vaan tyytyväisiä ja hilluu ihan onnessaan.
Miksi ne sitten kumminkin viedään ulos?
Koska VANHEMMAT ei jaksa kattoo sitä hullua riehumista :-)
Eli tavallaan olet ap ihan oikeassa.
Vanhemmat sitä ulkoilua kaipaa, niin kuin joku ehtikin jo sanoa. Meillä ainakin lapset riekkuisivat mieluusti sisällä, mutta minä en jaksa sita katsoa. Kuka muka oikeasti on mielellään ulkona, jos on vähänkin huonompi ilma, tuulee, sataa, on paljon pakkasta? Niinpä. Mikä ihmeen keksintö tuo lasten ulkoilu ylipäätään on, eihän aikuisetkaan ulkoile päivittäin ja hyvin selvitään hengissä.
Ja joo, meidän lapset ulkoilee lähes päivittäin
olisivatkaan, jos olisivat oppineet ulkoilun tuomiin iloihin!!
Siinä, ei hän tuosta vielä lastensuojeluilmoitusta tarvitse tehdä, jos muuten on asiat kunnossa.
Itse olen huomannut että 2,5-v. poikamme tarvitsee ulkoilua. Ruoka maistuu paremmin, päikkäreille rauhottuu paremmin, eikä riehu sisällä niin paljon kun on saanut ulkona liikkua ja muutenkin siellä saa erilaisia virikkeitä kuin sisällä.
Olimme juuri neljä päivää sisällä kun 2,5-v. oli funssatoipilas ja samantien vauva sairastui flunssaan. Oli tosi rasittavaa, lapsi riehui, oli väsynyt, muttei suostunut päikkäreille... Onneksi nyt vkl isi oli lapsen kanssa ulkona niin saimme asuat järjestykseen.
Ei tätä jaksa edes kommentoida! :)