Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olis pitänyt kuunnella neuvolantätiä ;_;

Vierailija
29.01.2012 |

Nonni: täti neuvolassa neuvoi ottamaan huilia välillä näin loppuraskaudesta. En o mikään torkuttelija muutenkaan, ja kuvittelin että joopa joo, levätään sit kun väsyttää.

No. Muutaman päivä ummetuksen jälkeen kävin sitten vessassa tekemässä megaperäpukamat.

Ja nyt luin netistä että pitäis makoilla hetkinen vasemmalla kyljellä aina 4-6 tunnin välein niin paine "alaruumiin päälaskimoon" hellittäis eikä ehkä tulis tällaista jälkeä.

Vittu ku pitää olla näin itsenäinen eikä voi koskaan kysyä että mihin neuvo perustuu. Perstuntumalla on menty tähänki asti, ja nytpä sitä onki sitte vaikka muille jakaa...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, riittävä nesteytys ja kuitupitoinen ruoka tuohon auttaa ettei pukamia synny.

Yksistään se että sinulla on ummetusta kertoo paljon sinusta.

Pukamat on elintapa-ongelma, seuraus suoliston huonosta tilasta.

Hanki apteekista voiteet ja supot mutta sen jälkeen hoida se syy miksi verisuonet meni kärsimään! :(

Vierailija
2/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, riittävä nesteytys ja kuitupitoinen ruoka tuohon auttaa ettei pukamia synny.

Yksistään se että sinulla on ummetusta kertoo paljon sinusta.

Pukamat on elintapa-ongelma, seuraus suoliston huonosta tilasta.

Hanki apteekista voiteet ja supot mutta sen jälkeen hoida se syy miksi verisuonet meni kärsimään! :(

että varmasti ovat elämäntapasairaus joo, mutta kyllä niihin on myös synnynnäinen taipumus. Itselläni on ollut pukamia koko aikuisikäni vaikka olen ammattitanssija, taatusti syön terveellisesti ja kuitupitoista ruokaa enkä ole koskaan kärsinyt päivääkään ummetuksesta tai ollut ylipainoinen tai fyysisesti passiivinen.

Molempien raskauksien aikana paino nousi 48 kilosta noin 62 kiloon (pituus 164 cm). Voin loistavasti ja liikuin, söin terveellisesti ja tarpeeksi eikä ummettanut. Pukamia tuli silti molemmissa raskauksissa, ensimmäisessä enemmän.

Synnytin luomuna alateitse nopeasti ja helposti molemmat, ei repeämiä taikka tikkejä. Mutta pukamat tuli, molemmista synnytyksistä. Paranivat toki taas aikoinaan mutta koko imetysajan (noin 2 vuotta kummallakin kerralla) pieniä ja onneksi helppohoitoisia pukamia tuli helpommin.

Nyt taas onneksi ollut jo 2 pukamatonta vuotta -- ovat kurja vaiva. Mutta ainakin lääkärini mukaan en voisi tehdä mitään toisin, minun heikkouteni vaan sattuu olemaan siellä peräsuolen verisuoniston rakenteissa. Onneksi osaan hoitaa pukamat, viikossa tilanne on yleensä jo kivuton ja kunnossa. mutta ehkäistä en niitä voi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaiset suolentoiminnat, jos et ole ennen sattunut huomaamaan.

Kiitos siis että tuomitset minut hitaasta suolestani. Ennen raskautta tästä ei ollut minulle mitään ongelmia, mitä nyt ulostin harvemmin kuin keskivertoihminen.

Raskaaksi tullessani ihmisillä oli tapana sanoa "Onnea!" tai "Kuinka ihanaa!" ynnä muuta vastaavaa. Peräpukamat eivät nousseet keskustelun aiheeksi, jostain syystä.

Neuvolassa tämä ei tullut puheeksi, koska hidas suoli minulla on aina ollut, lapsuudesta lähtien ja ruispuurodieetistä + elämänmittaisesta kuitutietoisesta ruokailusta huolimatta.

Arvaa vituttaako muutenkin? Ja arvaa vituttaako nyt vähän enemmän kommenttis jälkeen? "Yksistään se että sinulla on ummetusta kertoo paljon sinusta."

Mene ittees, nettiurpo.

Vierailija
4/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Tuon jos olisin lukenut niin ehkei 2:n posti olisi ottanut päähän niin paljon.

T: ap

Vierailija
5/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, riittävä nesteytys ja kuitupitoinen ruoka tuohon auttaa ettei pukamia synny. Yksistään se että sinulla on ummetusta kertoo paljon sinusta. Pukamat on elintapa-ongelma, seuraus suoliston huonosta tilasta. Hanki apteekista voiteet ja supot mutta sen jälkeen hoida se syy miksi verisuonet meni kärsimään! :(

Et varmaan ole ollut koskaan raskaana? Tiedoksesi, etta raskaanaolevalla perapukamat on melkoisen yleinen ongelma, MYOS sellaisilla ihmisilla, joilla ei niita tavallisesti ole. Eli jos raskaus on "elamantapa" niin sitten kommentillasi saattaa olla jotain pohjaa, muuten hopiset kylla ihan omiasi...

Vierailija
6/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuu, syö terveellisesti ja juo paljon eli eipä pitäisi olla siitä kiinni. Aivan idioottimaista väittää että jokainen, joka kärsii ummetuksesta, on joku sohvalla makaava laiskimus...

Vierailija
7/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimiva vatsa, mutta aina raskauksissa esiintyynyt ummetusta, huoh. Peräpukamilta vielä olen säilynyt....ellei lasketa sairaalassa annettua myrkkyperäruisketta josta tuli pukama (kele)...

Koita yrittää ottaa jotain ummetukseen auttavaa lääkettä, jotta masu ei pääsis niin kovettumaan...synnytyksien jälkeen allekirjoittanut aina joutunut syömään kuurin duphalacia, kun vatsa ei vaan toimi :(

Ja tietysti pöntöllä ollessa koittaa olla väkisin vääntämättä ettei näitä syntyisi. tosin en tiedä millanen tilanne sinul siel vessassa on ollut.

Vierailija
8/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Laxoberon odottamassa... Ajattelin tosin antaa tilanteen rauhottua ennen kuin otan annoksen.

(Purkissa lukee kait että ei suositella raskaille mutta sekä neuvolassa että apteekissa sanoivat että ei sisällä aineita joista voisivat olla vaarallisia.)

t:ap

P.s. Ei niin ettäkö tätä kukaan haluaa tietää, mutta jossain välissä oli väännettävä niin että huoletti että jälkeläinenkin tippuu kohta pönttöön...

Vierailija
9/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä peräruisku aiheuta pukamaa, ehkä tuonut sen ulos mutta se on ollut sisälläsi.

Kakkosesta tuli pukamia mutta myönnän että syy oli minun! Ja sen jälkeen toiminut niin ettei ole tullut.

Kakkosen tanssijatausta ei kerro mitään siitä millanen suoliston terveys on. Olen minäkin ollut niin hoikka kuin lihavampi 165 senttiä pitkä.

Silti pukamia tullut kun raiskannut suolentoimintaa.

Siinähän poraatte ettei ole elintapasairaus: koska sitä se nimenomaan on!

2

Vierailija
10/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka elämääsi samaan malliin, en toivo sinulle mitään hyvää.

Vierailija
11/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä peräruisku aiheuta pukamaa, ehkä tuonut sen ulos mutta se on ollut sisälläsi.

Kakkosesta tuli pukamia mutta myönnän että syy oli minun! Ja sen jälkeen toiminut niin ettei ole tullut.

Kakkosen tanssijatausta ei kerro mitään siitä millanen suoliston terveys on. Olen minäkin ollut niin hoikka kuin lihavampi 165 senttiä pitkä.

Silti pukamia tullut kun raiskannut suolentoimintaa.

Siinähän poraatte ettei ole elintapasairaus: koska sitä se nimenomaan on!

2

Kerropa sitten suuressa viisaudessasi miksi sitten jo vauvoilla voi olla ummetusta? Tai perheen yhdellä 3-vuotiaalla lapsella vaikka samaa ruokaa syövällä 2-vuotiaalla ei moista vaivaa ole. Liikkumistavoissakaan ei näillä lapsilla ole eroja, molemmat liikkuvat luonnostaan paljon.

Vierailija
12/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kakkonen, sekä ummetus että pukamat kuuluvat raskauteen. Ne johtuvat ensisijaisesti elimistön muuttuneesta hormonitoiminnasta. Raskausaika on muutenkin poikkeuksellista aikaa.

Vierailija
13/15 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suolistoni terveys on siis ainakin lääketieteen näkökulmasta erinomainen -- suoli toimii 2 kertaa päivässä, uloste on normaalia, liikuntaa riittää kun siis teen työtä tanssijana ja tanssinopettajana ja ruokavalio on todella terveellinen. Syön siis kuitupitoista kala-kasvisruokaa isoja annoksia, paljon marjoja ja hedelmiä ja täysjyväviljaa ja riittävästi proteiineja, todella vähän hiilarihöttöä ja makeisia ja leivonnaisia.

Olen superterve -- en siis sairasta juuri koskaan ja veriarvoni yms. ovat erinomaiset. Lääkärin mukaan pukamia ei voi tämän paremmin ehkäistä mutta toki kakkonen tietää paremmin, sehän on selvä. Minulle vaan tulee pukamia vaikka tekisin ja syitä on tosiaankin selvitelty. Mutta onneksi oli tämä ketju, ymmärsin, että lääketiedekin on avuton eikä raskausajan hormonaalisesti muuttuva suolen toimintakaan ole totta vaan ne elintavat, ne elintavat. Menen pimeään ruoskimaan itseäni! TUlostan kakkosen viestit vessan seinälle niin muistan kaikissa tilanteissa syvän syylliyyteni...

Vierailija
14/15 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapasairaus! Jep, sitähän se! Terv. Nainen, jolla ollut pukamat ja suonikohjut lapsesta lähtien

Vierailija
15/15 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain hirveet jättipukamat raskauden loppuvaiheessa, mutta onneksi ne parani ja nyt 12 vuotta myöhemmin ei vaivaa enää ole :). Juu minä pötköttelin raskauden loppuvaiheessa kun lääkäri niin määräsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi