Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on "juntin" vastakohta?

Vierailija
29.01.2012 |

Myönnän olevani juntti, asun maaseudulla, viihdyn luonnossa. Olen työssä suht hyvässä asemassa, pitkä koulutus.

Arvostan itseäni ja erilaisuutta, olen jalat maassa-ihminen. Viihdyn junttina hyvin. Mutta mikä onkaan vastakohta junttiudelle?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tiedä ja olen miettinyt sitä jo monta kertaa

Vierailija
2/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käsitän junttiudella huonon käytöksen yms, en niinkään koe maalla asumista ja luonnossa viihtymistä junttina. Fiksu voisi olla juntin vastakohta.

T.Stadilainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamamma.

Vierailija
4/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet jo määritellyt juntin toisin kuin yleensä, voit ihan hyvin määritellä myös sen vastakohdan itse. Tuossa sun kuviossa se ehkä olisi urbaani white trash, Kouluttamaton, hunossa työssä oleva ennakkoluuloinen, samanlaisuutta ja asfalttikulttuuria arvostava kaupunkilainen. Mahdollisesti tämä voisi olla myös jokin jengiläinen.

Epåilen vain, että kukaan muu ei yhdy sun määritelmiin sen enempää juntista kuin vastakohdastakaan.

Vierailija
5/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käsitän junttiudella huonon käytöksen yms, en niinkään koe maalla asumista ja luonnossa viihtymistä junttina. Fiksu voisi olla juntin vastakohta.

T.Stadilainen

Näinpä juuri. Junttiuden määrittävät ihmiset itse. Määritetään mikä on sitä omasta mielestä tavoiteltavaa käyttäytymistä, pukeutumista tai tekemistä ja junttius on tuon vastakohta. Monesti nuo vaan menevät ristiin, joillekin pitkät ripsienpidennykset, ruiskurusketus ja tatuoinnit ovat tyylikkäitä, toisissa piireissä niitä pidetään junttimaisina.

Vierailija
7/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipster ja kuten ääripäät yleensä myös hipster on vähän naurettava.

Vierailija
8/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
9/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistynyt?

Vierailija
10/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juppi

Vierailija
11/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% hesalaisista.

Vierailija
12/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofistikoitunut :)

Vierailija
13/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sofistikoitunut :)

taikka tahdikas. Usein käytös on junttia, epäkorrektia.

Vierailija
14/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snobi

Vierailija
15/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä käytös, sivistyneisyys

Vierailija
16/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasuri wannabe-älykkö.

Vierailija
17/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.Stadilainen

Samaa mieltä, fiksu on aika hyvä sana juntin vastakohdaksi, siis henkilö, joka osaa pukeutua hyvin ilman, että siinä mennään liiallisuuksiin, pystyy keskustelemaan ilman kirosanojen viljelyä, ei syljeksi terassilla, osaa esim. täydessä ravintolassa ottaa muutkin ihmiset huomioon, eikä rynni kuin veturi ihmisten joukossa ja kaatele kaljojaan toisten päälle. Hyvät käytöstavat ovat tärkeimmät, junttiudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, missä asuu.

T. Mies

Vierailija
18/18 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän