Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISTEN uusi viikko

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pitkästä aikaa pinoudun..

Meillä Emmaan iski taas flunssa ja kuumettakin tällä kertaa. Taitaa olla jo neidin lyhyen elämän viides paha räkätauti. Taudista huolimatta eilen noustiin konttausasentoon ja siinä hytkytellään kovasti. Eteenpäin mennään hurjaa tahtia ryömimällä varsinkin kaukosäätimien ja puhelinten perässä. Kaikki kielletty siis kiinnostaa ja neiti on oppinut pitämään jo puolensa ja huutooon kova jos jotain ottaa pois.

Eka hammas on valvottanut muutaman yön mutta onneksi sekin on jo ohi. Seuraavaa odotellessa.

Päiväunista..Meillä nukutaan 10-11h yöunet ja kolmet päikkärit. Päikkäreistä yhdet kestää yli tunnin ja muut alle. Ja hirmu paljon vaihtelee. Välillä siirryttiin jo kaksiin päikkäreihin, mutta palattiinkin vielä kolmiin uniin parin viikon päästä.

Vierailija
22/33 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt viikonloppuna kirjoittelemaan, kun lauantai vierähti anopin hautajaisissa ja sunnuntai miestä helliessä =) Lapset jaksoivat olla yllättävän hyvin kirkossa, Anton söi sukkaa ja naureskeli ja esikoinen jaksoi istua rauhassa lähes koko ajan, tosin pissa hätä tuli, onneksi minun äitini vei esikon vessaan. Muistotilaisuudessa esikoisella oli vuoden vanhempi serkku seurana ja pojat keskenään. Anton taas pasitatteli hyväntuulisena tätien ihailevien katseiden alla. Päiväunet jäi vaan tosi vähälle, mutta jaksoi silti. Eikä tullut minun pelkäämiä, " etkö vieläkään ole antanut kunnon ruokaa?" kysymyksiä. Kotimatkalla sitten Anton huusi 1/2 tuntia suoraa huutoa ja nukahti sitten. kotona oli oikein hyväntuulinen kun pääsi isin kanssa suihkuun.

Isänpäivä meni tosi kivasti, meillä oli brunssi, johon oli kutsuttu minun vanhemamat ja sisko. Miehen isä vietti isänpäivää toisen poikansa perheen kanssa. Isi sai lapsilta kaksi kirjaa ja kaksi erikoisolutta alkosta. Minä luin jostain, että miehet toivovat isänpäivälahjaksi kylömän oluen sänkyyn. meillä kun tuo mies ei oikein tykkää normaaleista kaupan oluista, niin ostettiin alkosta erikoisempia oluita. Ei kyllä mies niitä eilen juonut, mutta oli kovin otettu ajatuksesta. Esikoienen oli tehnyt tarhassa vielä tosi hienon taulun, jossa oli hänen kädenjälkensä.

Eilen kokeiltin taas kiinteitä, ja ne meni melkein mallikkaasti alas, aina kun piti nielaista, Anton alkoi kakoa ja yökkiä. Sai siis yhden pienen lusikallisen,jota söi aika kauan. tänään sylki kaiken pois, ja se vähä mitä suuhun päätyi aiheutti kamalan kakomisen. Koitin sekoittaa sosetta omaan maitoon ja antaa sellaisena, sama reaktio. Sen jälkeen tein soseesta niin löysää, että, sitä olisi voinut juoda tuttipullosta tai nokkamukista, ei kelvannut.

Kent: En tiedä oletko kokeillut tätä:laita sosetta pieni määrä lautaselle ja anna Amandalle lusikka käteen ja anna hänen sählätä sillä lautasen kanssa, jos hän sillä tavalla tottuisi soseen makuun, tuo voi olla aika sottaista, jos sen kestää, niin kiinteät voi alkaa maistua. Antonilla ei toiminut ainakaan vielä, kyllä ne soseet joskus alas menevät.

Päiväuni kyselyihin: Meillä nukutaan yhä edelleen tosi vaihtelevasti, tänään ekat päikkärit alkoivat 13.00,yleensä Anton menee aikaisemmin ekoille päikkäreille. Jokus ei nuku enempää kuin yhdet päikkärit, joskus nukkuu kolmet.

Sain aikaan pienimuotoisen romaanin, taidan antaa jollekkin muulle suunvuoron ja häipyä takavasemmalle. Hauskaa päivänjatkoa hippusille ja hippusten perheille

T:Mareila+Anton 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsuran kirjotukset nukkumisesta kuullosti tutulle. Eli meilläkin on viimeiset kolme yötä olleet tosi levottomia, mutta päivällä nukkuu kolmet unet yhdet parin tunnin ja kahdet 30-45 min.

Saattaa olla hammas tulossa, mutta toisaalta neiti yrittää pystyynkin kovasti. Jompi kumpi taitaa yöunia haitata, tai sitten molemmat. Onneksi nää vaiheet menee ohi melko nopeasti. Meidän tyttöhän on nukkunut yleensä ottaen yönsä hyvin. Yösyömisenkin lopetti itse aikanaan.

Joko teidän kaikkien hippuset istuu? Meillä ei. Tasapainoa ei ole vielä tarpeeksi. Kallistuu useinmiten pikkuhiljaa etukumaraan.

Parhaillaan neiti roikkuu keittiön alalaatikon kahvassa. No niin, hän siis keksi miten laatikko aukeaa! Täytyy varmaan alkaa salpoja asentamaan!

mallu ja neiti 26.4

Vierailija
24/33 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin tulee täällä käytyä. Meillä on nyt iloinen Atte-poika, joka viihtyy aiempaa paremmin, kun pääsee liikkeelle. Kolmisen viikkoa on kontannut, joten nyt vauhtikin on jo aikamoinen! Pystyyn nousee myös kivasti. Mutta ei istu! Siis toki syöttötuolissa, muttei lattialla. Menee ihan paniikkiin, kun yritänkin saada lattialle istumaan. Esikko ei näin varhain kontannut eikä tod. noussut seisomaan, mutta istui kyllä.

Unista: Atte nukkuisi vain aamupäivällä, vaihtelevasti 1-3 tuntia, eikä sitten enempää, mutta huudon kanssa pistän toisille tirsoille tai annan nukahtaa sitteriin. Öistä en voi sanoa mitään, kun nyt on hiukka hakusessa se öiden rytmi. En suostu imettämään ainakaan ennen puoli viittä, ja nyt on yksi yö huudettu ja toisena juotettu vettä, mikä auttoi parin hörpyn jälkeen. Nälästä siis tuskin on kyse.

Nyt esikko kaipailee, joten menen tästä. Koitan välillä käydä lueskelemassa toisten kuulumisia...

terv. Elisa, Atte 22.4. ja isosisko 09/02

Vierailija
25/33 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin jo pitkät pätkät ja sit se hävis taivaan tuuliin....

Me käytiin vaunuttelemassa sateessa aamupäivällä. Katoin että nyt ei sada ja päästiin 10m roskiksille niin heti alko. En raaskinut enää kääntyä kun toinen oli niin tyytyväisenä nukahtamassa.

Sofia nukkuu 2 päiväunet, ollut vajaan viikon näin. Yöuni on pidentynyt 12-13 tuntiin. Aamupv unet 30-50min vaunulenkillä ja 15 aikaan 1.5-2.5 tuntia sängyssä. Sit jaksaakin illan ja menee 21 aikaan yönille.

Yöt on meilläkin vähän rauhattomia, täytyy käydä pari kertaa ( eli ei kauheesti) silittään ja antaa tutti. Pari viikkoa sitten ei tarvinnut ennen aamu 7 maitoa käydä lainkaan.

Mä syytän hampaita kaikesta, onneksi 3 päivän syömälakko näyttäis helpottuneen ja eilen ja tänään on menny normi määrät sosetta ja maitoa. 2 ylähammasta on just puskenut ikenestä läpi. Yhtä vielä odotan.

Meillä ei oikeen ole mitään uutta opittu. Miehen mielestä lauantaina Sofia olis kontannu pari " askelta" , se oli vakoillu sohvan takaa kun tyttö touhuili omiaan. Ehkä se kohta alottaa. Tosin mun mielestä menee tarpeeksi lujaa ryömienkin.

Isänpäivä meni kivasti meilläkin. Aamupvllä juhlittiin meidän 3 kesken ja illalla oli miehen perhe kylässä. Mun oma isä on kuollut, niin käytiin haudalla kynttilä terveisin.

Jaaha, mä alan valmitautua balettitunnille. Hauskaa iltaa!

S ja S 5.4.

Vierailija
26/33 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olen ajatellut, että meidän neiti on ainoa 7kk, joka heräilee pitkin yötä ja rymyää koko ajan pystyyn... Mutta onneksi muutkin valittelevat samaa. Meillä tätä on tosin jatkunut jo lähes 2 kuukautta...

Yöt eivät vaan tunnu rauhoittuvan, vaikka mitä tekisi. Puolitoista tuntia on normaali unijakso, sitten vaaditaan jotain rauhoittelua ennen nukahtamista. Nyt on tosin parina iltana ollut 2-3 tunnin unijakso illan aikana ennen kuin itse menen nukkumaan. Toiveikkaasti odotan sen merkitsevän sitä, että kohta alketaan yölläkin nukkua vähän pidempään :)

Neiti seisoo ja laskeutuu jo mallikkaasti. Tässä parin päivän ajan on selvästi harjoiteltu ilman tukea seisomista ja juuri äsken noustiin maasta ilman tukea seisomaan (jalat vavisten) ilman tukea. Kohta kai tanssitaan???

Katselen juuri puolivuotiskuvia, joista aiotaan laittaa mummoille joululahjaksi jotkut - mutta on niin vaikea valita " sitä" kuvaa. Lisäkuvien teettäminen maksaa paljon enemmän kuin varsinainen valokuvaus, kun pitää ottaa vaikka kuinka monesta kuvasta iso kuva tai kiitoskortti tai varakuva...

Vierailija
27/33 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan vielä kolmet päikkärit, aamupäivällä n.11 aikaan, iltapäivällä n.14-15 aikaan ja sit vielä illalla siinä n.18 aikaan..Nyt kuulostaa siltä, että tämän iltaiset unet oli tässä, eli n.40 min.

Jos menee myöhemäkis unet, niin helposti nukkuu sit liian myöhään, esim. jos nukahtaa vasta 19 aikaan tai myöhemmin, herää joskus 21 tms. ja sit kukutaankin puolilleöin.

Miia nostaa myös äläkän, jos joku tosi mielenkiintoinen tavara viedään käsistä, yhtenä päivänä oli saanut telkan kaukosäätimen käsiinsä ja kun se sit julmasti vietiinkin hältä, niin meinas kunnon konsertti tulla..äkkiä sitten etsimään jotain yhtä mielenkiintoista:)

Tyttö ei vielä etene lattialla, paitsi välillä taaksepäin ja pyörien tietty. Jos laittaa istumaan niin aika etukumaraan vetää, eikä tosiaankaan oo vielä ylösnousemassa eikä oo meistä vielä kiirekään:)

Ootteko te itse, kenellä vauvat jo seisoo, nousseet aikaisin seisomaan pienenä?

Juu, nyt pitää lähteä pelastamaan tyttö tuolta makkarista, alkaa ääni jo koveta uhkaavasti:)

-Milenna ja Miia s.27.4-

Vierailija
28/33 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ollaan kuulemma molemmat olleet aikaisia kävelijöitä. Minä joskus 9kk iässä ja mieheni 7kk iässä kävellyt puuta pitkin. Saa nähdä, pistääkö tyttö paremmaksi...

Vastaavasti kumpikin ollaan kuulemma opittu aika myöhään puhumaan, eli kai se niin on, että kun yhden asian oppii, niin ei ehdi toista harjoitella. Neitokainenkaan ei vielä tunnu kauheasti sanoja hakevan. Osaa vain kolme tavua:

mam-ma

pap-pa

vau-vau

Jos oltaisiin ruotsinkielisiä, niin tuossahan olisi jo oikeaa kieltä! :)

Vierailija
29/33 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sitten osaa mennä ajoissa nukkumaan näköjään. Piti tulla etsimään puhellan hoito-ohjeita netistä, mutta mistäpä muualtakaan löydän itseni ellen virtuaalisesta mammakerhosta :)

Nukkumisesta: Meidän tyttö nukkuu kahdet päiväunet. Ekat n. klo 10:30-11/11:30 ja toiset 14-15:30/16. Toiveena ois että nukkuisi kaksi tuntia jälkimmäisillä, muuten ei meinaa oikein jaksaa. Yöunille sitten klo 20:30.

SannaS:lle muuten tässä kiitokset siitä viime viikon unikoululinkistä! Me ollaan myös yritetty nyt muutamien päivien ajan siirtää nukahtamista (=nukkumista) sylistä sänkyyn, ja samalla opettaa tyttöä rauhoittumaan itse kun havahtuu kesken unien. Tulokset on hyviä! Päiväunet on pidempiä ja vähemmän risaisia jo nyt, myös yöunet on parantuneet ja rauhoittelu helpompaa kuin ennen. En voi sanoa, että ois pitänyt tehdä tämä aiemmin, koska ongelma alkoi vasta viime aikoina olla niin suuri että jotain oli tehtävä. Ei kaikki nukutukset ole helppoja, ei tosiaankaan, mutta kyllä tässä ollaan parempaan päin selvästi menty.

Meillä isänpäivä meni lähinnä sairastellessa, mies ja Hellu on molemmat nuhassa :( Minä olen yllättäen säästynyt *koputtaa puuta* flunssalta, vaikka yleensä olen aina ollut se, joka ensimmäisenä sairastuu. Me ei siis kummempia eilen puuhailtu, käytiin syömässä appiukon luona.

Oli paljon asioita, joihin piti jotain sanoa, mutta nyt lähden nukkumaan. Huomenna pitää tulla ajoissa turinoimaan että saan tyhjennettyä sanaisen arkkuni, mulla meinaa muuten iskeä vauvajuttujenkertomattomuusturhauma.

errj & H 14.4. - tänään 7 kk!

Vierailija
30/33 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mareila, en ole tuota vielä kokeillut, kokeilenpa sitten heti kun saan ostettua sellasen " ruokalappukaavun" siis joka peittää vaatteet kokonaan =) Äsken annoin Amandalle taas porkkanaa jossa oli puolet tissimaitoa mutta ei se maistunut. Joku mulle anto neuvon että pitää puhaltaa vauvan suuhun niin joku refleksi laukeaa. No, kun puhallan niin Amanda avaa suun ja sitten törkkäsen sinne lusikan ja jatkan puhaltamista. Välillä vahingossa kakoen nielasee mutta ei tuokaan konsti meille ihmettä tuonnut.

Nukkumisista: Amanda nukkuu yöllä 10-11 tuntia, sitten kahdet vaivaiset päikkärit kestoltaan puloli tuntia - tunti 15 minuuttia. Yöt on kyllä edelleen aika rikkonaisia mutta mä en edes muista aamusin kuin usein on herätty, arvioisin että nelisen kertaa. Ja ei Amanda toistaseksi *kop kop* yöllä " riehu" , kunhan haluaa tissistä lohtua ja nukahtaa sitten.

Nyt kuuluu tyytymätöntä itkua ja taaperon vihainen komento: " Amana, nyt hiljaa" .

Vierailija
31/33 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milenna, minä ja mieheni ollaan kummatkin lähdetty kävelemään n. vuoden ikäisenä eli melko normaaliin tahtiin.

MugSkap (meniköhän nimimerkki oikein..), todellakin mukava kuulla, että muillakin veuhdotaan öisin. Meillä vilkas yöelämä alkoi siinä vaiheessa, kun T oppi kääntymään vauhdikkaasti, eli noin viiden kk:n ikäisenä. Eli noin kaksi kuukautta meilläkin on tämä yörellestys jatkunut. Itselläni helpotti, kun lopetin heräämisten lukumäärien laskemisen. Välillä tulee sellaisia aikoja, että illan ja yön tulo pelottaa. No joo, silti, päivät sujuu hyvin ja en kyllä elämääni ja pienokaistani haluaisi vaihtaa.

Sellaista tähän päivään!

K&T 030405

Vierailija
32/33 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolimatta myrskystä ja vesisateesta tänään oltiin 2 tuntia pihalla! Hyvä minä. Asianmukaiset vaatteet vaan päälle, niin hyvin tuli toimeen. Meillä oli taas tänään sähköt poikki vähän aikaa, onneksi tulivat pian takaisin.

Nukkumisesta: Jaakko nukkuu yleensä n. 9-10 tuntia yössä ja sitten kolmet päikkärit. Päikkäreille meno riippuu ihan siitä mihin aikaan ollaan noustu ylös. Muutamana päivänä ollaan noustu vasta 9 aikaan, kun olen nostanut 6 maissa Jaakon viereeni ja siinä hän on sitten köllinyt ja torkuskellut. Jos minä nousen ylös, niin se on ihan varma, että Jaakkokin herää. Kumma juttu tämäkin. Ja ensimmäiset päikkärit on sitten pari tuntia heräämisestä (yleensä 10 maissa) ja toiset 13-14 maissa ja kolmannet 18-19 maissa. ja yöunille mennään n. 22. Tänään näyttää siltä, että iltapäikkäreitä ei tule. No jospa tuo poika menisi vähän aikasemmin sitten nukkumaan.

Jaakko harjoittelee ahkerasti ryömimistä ja konttaamista. Välillä yllätän hänet sängystäkin konttausasennosta, mutta ainakin vielä yöt ovat menneet ihan kohtuullisesti. Tosin minun ongelmani on se, että en saa unta yösyötön jälkeen. En millään. Ja vain harvoin tulee mentyä samaan aikaan nukkumaan kuin Jaakko. Ei siis ihme, että tekee mieli nukkua päiväunet, ja sitten kun ne nukkuu, niin illalla(kaan) ei saa unta...

Semmoista tänne tänään.

Hanna ja Jaakko

Vierailija
33/33 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, meillä meni viime yö ihan pipariksi, kun minä hölmöilin unissani. H huuteli (tai ainakin luulin, että huuteli) yöllä, ja minä luulin kuulevani miehen sanovan, että käy nyt hakemassa se meidän viereen. Luulin siis että on aamu... Ja oikeasti kello oli puoli kaksi. Ilmeisesti näin unta, että H huuteli ja mies puhui, koska mies ei ole kuullut mitään eikä sanonut mitään. Joka tapauksessa tuloksena oli se, että H alkoi myös luulla että on aamu. Nukuttelin sitä sitten puoli neljään vaihtelevalla menestyksellä, yleensä siinä vaiheessa kun just olin vaipumassa takaisin uneen, tyttö havahtuu ja nousee istumaan ja alkaa mäiskiä unilelua.

Oiskohan ollut kuuhulluutta, näin muutenkin ihmeellisiä painajaisia avaruusaluksista! Kuu kumotti suoraan makuuhuoneen ikkunasta sisälle.

Hellu nousi eilen pari kertaa tukea vasten seisomaan, ensin sohvaa vasten ja toisen kerran päiväunilta herättyään. Huhhuh, taidan arvata mikä tulee olemaan jatkossa öiden hittikukkuminen.

Nyt pitää mennä kampaamaan naama ja vähän järkkäilemään, anoppi soitti että tulee tunnin päästä. Hmm. Vähän on hankala on kuitenkin tottua siihen, että ihmiset pamppailee kylään tunnin, tai allekin, varoitusajalla. Onhan se toisaalta kivaa, ettei tarvi tuijotelle kalentereita viikkokaupalla etukäteen, mutta kun en millään jaksais pitää kämppää jatkuvasti paraatikunnossa. Eikä pää anna periksi olla välittämättä siivosta.