Taas valittaa katkonaisista öistä:)
Kuten tuolla aiemmin olen kirjoittanut maitoallergia epäilyista, ,refluksista jne. että nämä olisivat meidän katkonaisten öiden syy. Mutta jos mitkään lääkkeet, korvikkeet tms. ei vaikuta uniin.Joskus nukkuu yön 12 tuntia yhdellä tai kahdella heräämiselle-seuraavana yönä herää 18 kertaa-samoja ruoka aineita syöden kumpanikin päivänä.päivärytmi pysyny samana.
Kertokaa mitä ihmettä kokeilen.Alkaa mieli olemaan matalalla ja raskaushormonit vaan pahentaa asiaa.
Kerrottakoon että poikani 6kk on aika aktiivinen tapaus. reilun 2 kk iässä kääntyi molempiin suuntiin.3 kk iässä tapaili ryömiä-5 kk iässä karhukävelyä ja nyt nousee jatkuvasti seisomaan tukea vasten.
Jos syy on ns.uuden asian oppimisessa niin eikä löydy keinoa miten saisi nuo heräilyt loppumaan.
vai voisiko olla että rauhoittuu tuttipulloon vaikka ei juo kuin hiukan että ei opi nukahtamaan itsestään?
Kommentit (3)
Ollaan käyty useammalla lastenerikoislääkärillä.Allergialääkäreillä yms.Joka viikko on soittoaika lekurille.että semmoista.
Zantac on lääke.
Zantac on lääke, joka lievittää refluksin oireita, eikä puutu itse ongelmaan. Meille lääkäri selosti näin, kun mietittiin, aloitetaanko Prepulsid-lääke vai Zantac. Prepulsid edistää ruoan sulamista ja kulkeutumista suolistoon eli ruoka ei jää liian pitkäksi aikaa mahaan josta se voisi nousta ylös. Prepulsid myös "jumppaa" mahanportin sulkijalihasta tehokkaampaan toimntaan.
Mutta varmasti lääkärinne osaa suositella parhaan lääkkeen, halusin vain tuoda esiin sen mitä meille sanottiin.
Jos refluksi ja allergiat siis kunnossa, niin sitten kokeilisin kyllä vauvan opettamista pois tuosta maitopullo-uniassosiaatiosta.
Vastailin sinulle aiemminkin... Mutta suosittelen ehdottomasti hyvää lastenlääkäriä, vaikka sitten maksaisikin vähän enemmän, nimittäin jos taustalla on sairaus, niin siihen eivät unikoulut ja kikkakakkoset auta. Ja hyvällä lääkärillä uniongelmat saattavat ratketa hyvinkin nopeasti, kun mahdollinen sairaus saadaan kuriin.
Mikä refluksilääke teillä muuten on ollut käytössä?
Toki taustalla voi olla uuden oppiminen, herkkyyskausi, tai miettimäsi vaihtoehto tuttipullo uniassosiaationa. Mutta jos on vain mahdollista, niin se lääkärissä käynti voisi ollla paikallaan, sen avulla voisi sulkea monia vaihtoehtoja pois.
Ruoka-aineet muuten saattavat aiheuttaa oireita joko heti tai vasta viikon päästä, joten jos syötät yhtenä päivänä yhtä ruokaa ja seuraavana päivänä toista ruokaa (tai korviketta), niin siitä ei voi vielä tehdä mitään johtopäätöksiä, aiheuttaako jokin ruoka-aine allergiaa vai ei.
Muistan, miten yli-stressaantunut olin, kun meillä oli samanlaista, ja ajatukset alkoivat vaan kiertää kehää eikä ongelmiin enää nähnyt itse ratkaisuja, kun oli jatkuvasti niin väsynyt. Lääkärissä käynti oli meille suunnaton helpotus ja rauhoitti myös mieltä, kun vastuu vauvan dieetistä ja oireitten hoidosta oli lääkärillä, eikä tarvinnut itse joka päivä itku kurkussa miettiä, että mitähän sitä tänään uskaltaa itse syödä imetysdietin takia, mitä uskaltaa syöttää vauvalle, teenkö niin vai näin kun kuitenkin tulee takapakkia... Jos ymmärrät siis mitä tarkoitan.
Voimia!