Miten saisi tuon 12-vuotiaan nopeammaksi kaikissa toimissaan?
Kommentit (5)
En tiedä voiko asialle tehdä paljon mitään. Lähinnä oppia itse olemaan ärtymättä toisen hitaammasta temperamentista.
Meillä on myös ollut haastavaa. Itse olen tulinen, nopea ja kiivas luonne. Mies hidas ja rauhallinen hämäläinen. Tytär tuli minuun mutta poika mieheen. Ja joskus minua ärsyttää ankarasti se helposti tyhmyydeksi tulkittava hitaus, jolla poika kaiken tekee. Mutta pakko se on ollut vaan hyväksyä että jotkut vaan on hitaampia ja jotkut nopeampia. Ja että kyllä ne hitaammatkin aina lopulta sinne maaliin pääsevät kunha eivät valitse ammattia jossa pitää olla valtavan nopea.
ja hyväksyt, että asiat hoituvat hitaamminkin.
jos vessassakäyntiin menee tunti ja suihkussakäyntiin toinen tunti, niin homma ei skulaa!
En tiedä voiko asialle tehdä paljon mitään. Lähinnä oppia itse olemaan ärtymättä toisen hitaammasta temperamentista. Meillä on myös ollut haastavaa. Itse olen tulinen, nopea ja kiivas luonne. Mies hidas ja rauhallinen hämäläinen. Tytär tuli minuun mutta poika mieheen. Ja joskus minua ärsyttää ankarasti se helposti tyhmyydeksi tulkittava hitaus, jolla poika kaiken tekee. Mutta pakko se on ollut vaan hyväksyä että jotkut vaan on hitaampia ja jotkut nopeampia. Ja että kyllä ne hitaammatkin aina lopulta sinne maaliin pääsevät kunha eivät valitse ammattia jossa pitää olla valtavan nopea.
eika mikaan suju, jymahtaa sohvalle ja jos on vapaapaiva niin suihkuun menee joskus iltapaivasta, ja sit taas sohvalle. Kaikkeen menee tosi paljon aikaa ja mitaan opiskeluhommia yms ei voi tehda ennenkuin vasta viimeisella minuutilla. Tosi rasittavaa. Olen yrittanyt sanoa etta jos on joku homma mika on pakko tehda, eiko tuntuisi kivalta jos sen tekisi heti ja sitten tietaisi etta se on thety. Ei mene perille. Mieluummin jattaa kaiken viime tippaan (tai viela sen jalkeenkin) ja sitten tekee kiireella ja menee aina siita mista aita on matalin.
Toisaalta, itse kylla kavin toissa jo teinina mutta kunnon 'tyomoraali' kasvoi vasta reilusti yli parikymppisena. Joten lohdutan itseani silla etta ehka pojallakin on toivoa.
ja hyväksyt, että asiat hoituvat hitaamminkin.