Uskovat, miten tärkeää teille on seksuaalinen nautinto
ja siis nimenomaan se teidän oma nautintonne?
Sanotaan nyt vaikka asteikolla 1-10.
Saatteko yhdynnässä orgasmin? Joskus, usein vai lähes aina?
Kommentit (18)
mitä merkitystä tuolla uskovaisuudella on tän asian kanssa, mutta on se erittäin tärkeää.
Suurin osa uskovaisista on ihan normaaleja ihmisiä. Täällä palstalla ääntä pitää jotkut PäiviRäsäs- ääri kiihkoilijat. Ei pidä leimata kaikkia uskovaisia palsta vanhoillislestadiolaisten mukaan!
Olen uskova, juon viinaa, biletän kavereitten kanssa, harrastan paljon seksiä, teen kaikkea ihan normaalia. Jopa syntiä. Joka päivä.
mitä merkitystä tuolla uskovaisuudella on tän asian kanssa, mutta on se erittäin tärkeää.
Suurin osa uskovaisista on ihan normaaleja ihmisiä. Täällä palstalla ääntä pitää jotkut PäiviRäsäs- ääri kiihkoilijat. Ei pidä leimata kaikkia uskovaisia palsta vanhoillislestadiolaisten mukaan!
Olen uskova, juon viinaa, biletän kavereitten kanssa, harrastan paljon seksiä, teen kaikkea ihan normaalia. Jopa syntiä. Joka päivä.
...mutta seksuaalinen nautinto on tärkeetä,puolin ja toisin.Kyllä myös orgasmin voi saada joka kerta...kuka on niin urpo että kysyy tällasia....siiiiis HALOOOO!
mihnä maailmassa sä elät? :)
Tarkoititko ehkä, että vanhoillislestadiolainen ei ryyppää eikä biletä?
lisääntymismielessä on syntiä.
Samoin kahvinjuonti on syntiä. Ja pullien syöminen. Kaikenlainen herkuttelu. Esimerkiksi liikunta siitä syystä, että nauttisi on syntiä. Kaikkea sellaista voi tehdä, mistä ei tule mielihyvää kunhan se ei ole raamatun mukaan syntiä.
koska tietenkin nautintoni on tärkeää, mutta jos en jostain syystä saa orkkua tai muuten jaksa innostua, niin eipä tuo niin vakavaa ole. Ensi kerralla sitten.
uskovainen aviopuolisoni on kääntynyt ei-uskovaiseksi, eikä häntä aviolliset touhuilut ole kiinnostaneet 10 vuoteen. Onneksi on oma käsi.
yhdynnässä orgasmia: en ennen uskoontuloani, enkä nykyään uskoontuloni jälkeen. Tarvitsen jotain muutakin stimulointia.
Nautinnot ovat elämän suola. Itse voin kyllä aistillisenakin ihmisenä tulla ilman äistinautintoja toimeen, mutta ilman ystävällisyyttä, rakkautta ja lempeyttä olisi elämä todella ikävää ja kurjaa.
kuin ennen uskoontuloa. Tottakai nautinto on tärkeää. Orgasmit ei välttämättömiä.
Ehdit vastaamaan juuri noin kuten itsekin ajattelen. Ei seksi, olut, tupakka ym sitä uskoa sulje pois. Juon itse maltillisesti harvoin, mutta käyn baareissa usein ja seksiäkin tulee usein harrastettua. Lavatansseja harrastan myös. Sekin on suurta syntiä ääri-kiihkoilijoiden mielestä.
ja pyrin saamaan orgasmin joka kerran. Ei onnistu aina, mutta tuotan sen sitten omin käsin vaikka pari kertaa päivässä.
uudestisyntynyt uskova ei kyllä ryyppää,harrasta irto tai esiaviollista seksiä...tai jos tekee niin niin elää kyllä aivan hirveissä omantunnon/synnin tuskissa. jos ei tätä myönnä kannattaa tarkastaa suhteensa Jeesukseen.
uudestisyntynyt uskova ei kyllä ryyppää,harrasta irto tai esiaviollista seksiä...tai jos tekee niin niin elää kyllä aivan hirveissä omantunnon/synnin tuskissa. jos ei tätä myönnä kannattaa tarkastaa suhteensa Jeesukseen.
Tarkistellaan, tarkistellaan.
Puhujien puheissa kyllä tulee tuo seksikäsitys esiin. Käytäntö lienee jotain muuta. Hieno ajatus, mutta monet taatusti uskovat tuttavani ovat eronneetkin ja pariutuneet uudelleen. Tiedän ihmisiä, joille oluenjuonti on synti ja joiden mielestä Jeesus teki kaanaan häissä alkoholitonta viiniä. Tuosta tanssista olen saanut ankaraa kritiikkiä. Ko. ääripään ihmisten seksikäsitystä voi vain arvailla. Ilmeisesti se on varsin pidättyväistä.
Mun Raamatussa sattuu lukemaan että elämästä saa nauttiakin. Jos kaikkea pidetään syntinä, niin jää tämä ainutkertainen elämä elämättä. Huoh.
11
erittäin tärkeää.
Mutta tällä hetkellä en voi vastata muuhun osaan kysymyksiä, koska olen eronnut.
no olen se uudestisyntynyt uskova ja nautin aviomieheni kanssa seksistä,mutta se että nauttii seksistä ei tarkoita että harrastaa irtosuhteita,tai avioliiton ulkopuolisia suhteita.Totta Jeesuskin joi viiniä ja ei alkoholista nauttimista ole kielletty mutta humaltuminen on,jos osaat vetää siihen tarkan rajan niin ok. tanssiminen on mielestäni ihan normaalia,miksei saisi tanssia.tänään juuri tanssin lasteni kanssa ulkona talvisessa maisemassa.Mutta Jeesuksen pitäisi olla pääosassa uskovaisen ihmisen elämässä ja kun keskittyy Jeesukseen niin ei silloin edes halua tehdä mitään raamatun vastaista:)
Millainen uskovainen nyt sitten oletkaan. jos et edes yritä olla tekemättä syntiä joka päivä?
jokainenhan meistä siihen lankeaa mutta ei se ole mikään olan kohautus uskovaiselle. Uskovainen pyrkii toteuttaa tiettyjä arvoja elämässään.
Ja muuten muistakaa Paavalin mukaan vasta avioliitto johtaa sukupuoliyhteyteen!
Kuinkahan moni tätäkin on pystynyt toteuttamaan?
asteikolla 9. harmittaisi jos en saa. mutta saan kyllä jos on aikaa. eli jos vauva ei herää kesken kaiken. t. uskovainen
t. vanhoillislestadiolainen 6 lapsen äiti
Mutta miehen kanssa en saa, en koskaan. Salaa itsetyydytän sitten hammasharjalla ja saan ;)