Suunniteltu sektio ja puudutus
Eikö isä saa olla mukana puudutuksen laiton aikana?
Pelkään eniten juurikin tuota puudutuksen laittoa koko sektiossa ja haluaisin nimenomaan että minulla olisi mies tukena siinä, viimeksi kun minulle laitettiin alatiesynnytyksessä epiduraali, menin ihan hysteeriseksi, tärisin kuin horkassa ja olin ihan sekaisin.
Pelkään siis epiduraalia ihan tosissaan ja minua se myös sattuu ihan oikeasti.
Koko synnytyksen hirvein kokemus oli tuo epiduraali.
Nyt siis olisi tulossa suunniteltu sektio ja pelottaa ihan tajuttomasti se puudutuksen laitto, sen takia en haluaisi sektiota alkuunkaan ja jos mies ei edes saa olla paikalla silloin niin sitten varmaan menen niin shokkiin ettei hommasta tule mitään ilman jotain nuijanukutusta.
Kommentit (7)
viereen istumaan kun sektio aloitettiin.
Eli yhdessä kävelette leikkaussaliin ja vasta siellä aletaan laittamaan kanyyliä, spinaalia ja katetria. Mies saa olla koko ajan seurana ja istuu sun pään vieressä. Hyvin se menee!
Itse pelkäsin niin paljon, että olin todellakin ihan hysteerinen, mutta kaikki meni paremmin kuin hyvin ja menisin sektioon koska tahansa toistekin. :)
Puudutus ja katetri laitetaan ensin minulle ja mies ohjataan suoraan saliin.
Onko kellään suunnitellusti sektioidulla ollut mies mukana sen puudutteen laiton ajan?
Ei siinä paljon rauhottavat auta jolleivat sitten anna koko paketillista.
Alatiesynnytyksessä olin ihan ilokaasuhuuruissa ja kivut meinasivat viedä tajun mutta siitä huolimatta menin ihan shokkiin kun epiduuralia alettiin laittaa.
ap
On miehet saanut olla mukana, hyvä.
Sitten aijon sanoa että jos ei tuo ukko saa tulla siihen mukaan niin en mene minäkään :D
ap
kun viimeisin sektio tehtiin Naistenklinikalla, edellisestä en muista, aikaa on melkein 7v ja se tehtiin Jorvissa... Pyydä esilääkitys jos noin pelottaa.
noin 1,8v sitten ei saanut puudutuksen aikana mies olla mukana.
Olisiko mahdotonta ottaa puhelin käteen ja soittaa sinne sairaalaan?
Rauhoittavat lääkkeet on keksitty, ja niitä kyllä jaetaan sairaaloissa surutta niin synnyttäjille kuin leikattaville.