Lapseni haluaa laittaa ruokaa
poika 11v. Mä neuvon, hän tekee. Saas nähdä kuinka menee. Listalla katkarapupasta juustokastikkeella:-)
Kommentit (9)
Meillä ruuanlaitossa lapset aina olleet mukana.
Jälkien siivoaminen kuuluu osana kokin hommaa.
Ei herttinen sentäs!
4
Kokki oli itse sitä mieltä, että kastike olisi saanut olla paksumpaa. Ruuanlaitto meni hyvin, jälkien siivous, aikataulusta sain hiukan muistuttaa ( että useampaa asiaa joutuu saman tien tarkkailemaan ja tekemään.). Mutta itse teki kaiken:-)
Lapsi on leiponut usein ja osallistunut ruuanlaittoon jonkin verran aiemmin. Nyt teki kaiken kattilan valinnasta alkaen itse.
Olipa kiva istahtaa pöytään ( mä kyllä katoin pöydän, mutta lapsi kattaa usein) ja kiitttää vain ruuasta:-)
Että tuossa iässä alkaa kokkaus "maistua"
Ei pojan tarvitse istua tyhjän päälle kun sinusta aika jättää.
vai kuinkaon tähän aikaan päivästä kotona ruuanlaitossa?
eilen oli vielä kuumetta, mutta nyt voi jo paljon paremmin.
ensi viikolla lisää tutkimuksia, esim magneettikuvaus. Tarkentaen, että yleensä emme siis kumpikaan ole päivällä kokkaamassa kotona
minäkin ihmettelen kun ei ole koulussa, onko lapsi kipeä vai miksi poissaolo.
Kunpa kaikilla lapsilla olisi mahdollisuus oppia perustaidot keittiöhommiin jo kotonaan. Olisi meillä 2.asteen ammattiopettajilla helpompaa.
terveisin ope jolla opetukseton päivä tänään
joku nainen saa pojastasi upean kokkaavan miehen kun nyt koulutat hyvin. Etenkin jälkien siivoaminen on tärkeää oppia jo nuorella iällä. Ärsyttää kun mies kyllä grillaa, mutta minä saan juosta "instrumentoimassa" tuomassa öljyä, lastaa, astioita, lihoja ja siivota jäljetkin.