Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

riittääkö aika lentojen välissä?

Vierailija
27.01.2012 |

Olen suunnitellut matkustavani chicagoon ja sieltä vielä eteenpäin eri lentokoneella. Mietin että riittääköhän minulla aika vaihtaa konetta chicagossa, kun 30 minuutissa pitäisi keretä koneesta toiseen. Chicagoon saapuessa on kuulemma vielä tullitarkastus, johon menee jokunen minuutti aikaa ja sitten pitäisi juosta matkatavaroiden kanssa vielä toiseen terminaaliin..mitä luulette, riittääkö aika koneen vaihtoon?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, en itse ainakaan uskalttaisi noin tiuklla aikataululla. Tuntia olen pitänyt ehdotaman rajana itselleni.

Vierailija
2/12 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sitten. muuten kyllä ei tod.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti ole pahemmin matkustellut.

Vierailija
4/12 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"rientääkö aika rintojen välissä?" :)))

Vierailija
5/12 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edes koko USA:sta tällä vuosituhannella. Mutta jo ennen 2001 vuoden iskuja pelkässä passintarkastusjonossa sai olla ainakin 20-30 minuuttia, kun tuli ulkomailta. Nyt voisin kuvitella, että tuo on kiristynyt ja hidastunut entisestään. (Voin toki olla väärässä, tuoreemman kokemuksen omaavat osaavat varmaan kertoa.)

Muistaakseni vasta tämän jälkeen pääsi odottelemaan niitä matkatavaroita. Niidenkin tulossa kestää usein ainakin vartin.

Noin pitkällä matkalla kone on helposti esim. 10-15 minuuttia myöhässä, joka vie jo puolet varaamastasi vaihtoajasta. Ja sitten vielä se matka toiseen terminaaliin. En tunne Chicagon kenttää, mutta isoilla kentillä menee helposti vartti toiseen terminaaliin vaikka kuinka lujaa menisi.

En alle tunnin vaihtoajalla uskaltaisi varata lentoja. (Ehkä pelkillä käsimatkatavaroilla voisi onnistua, mutta muuten menee kyllä tiukaksi.)

Vierailija
6/12 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei riitä aika

Vierailija
7/12 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole pahemmin matkustellut, täytyy myöntää..sen takia tässä neuvoa kyselenkin :)Ilmeisesti aikaa kannattaa varata ihan kunnolla, tuo puoli tuntia ei ehkä riitä..eli täytyy katsella löytyskö muita lentoja!

-Ap

Vierailija
8/12 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenttä? O´haran (tai jotain, en muista miten kirjoitetaan) lentokenttä on iso, ja eri terminaalien välillä voi joutua kulkemaan junalla.

Vierailija
9/12 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta loppuun, ei se hakukone anna mahdottomia vaihtoehtoja.

Vierailija
10/12 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahantulomuodollisuuksiin menee vähintään 30min ( hyvällä tuurilla), laukut täytyy tsekata itse jatkolennolle tai vähintää siirtää itse) ja löytää uuden lennon portti.

Itse en suostu alle 2h koneenvaihtoihin, ehdotti matkatoimisto mitä tahansa. Riittää kun tulolento on 15min myöhässä niin 1,5h voi tehdä tiukkaa.

Vierailija
11/12 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainankin Atlantan kentällä turva- ja passintarkastus jonoihin paloi todella paljon aikaa. Itse varaisin vaihtoon minimissään 2h aikaa. Puolitoistatuntiakin voi teoriassa riittää, mutta silloin voi tulla todella kiire. Yli 3h taasen on jo liian paljon.

Vierailija
12/12 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joudut viemään matkatavaraa ja on tullitarkastus ja vielä terminaalin vaihtokin. Jos on sama lentoyhtiö niin voit tietysti kysyä sieltä, odottaako ne, mutta muuten ei kyllä onnistu.