Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi migreenissä alkaa aina tehdä mieli herkkuja (karkkia lähinnä)?

Vierailija
26.01.2012 |

Yritänkö vain lohduttaa itseäni kun on kivun takia kurja mieli vai onko siinä joku biologinen juttu että sokeri helpottaisi päänsärkyä?

Huomaan napostelevani koko ajan jotain pientä niinä päivinä kun migreeni on päällä ja lääkkeillä saatu sellaiselle tasolle että olen toimintakykyinen (pahassa migreenissä makaan sängyssä enkä pysty syömään mitään)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mielialanvaihtelut ovat osa mahdollisia oireita. Migreenikohtaus on aivojen toimintahäiriö, joten sen oireetkin ovat moninaiset.

Vierailija
2/9 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tulee "ilman syytä" kamala makeanhimo ja lisäksi haukotuttaa paljon (siis paljon enemmän kuin väsymyskään vaatisi), on migreeni tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on niin päin, että migreeni aiheuttaa suklaata. Migreenin alkuoireisiin kuuluu monella hirveä makean himo. Sitten hotkitaan suklaata ja sitten alkaa särky. Toki suklaakin voi särkyä aiheuttaa, mutta se on erittäin harvinaista.

Itse otan lääkkeen yleensä siinä vaiheessa, kun huomaan olevani työpaikan kahvihuoneessa sokerikupilla.

Vierailija
4/9 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mieletön hiilihydraattihimo. En himoitsen spagettia ja leipää, ja niitä sitten syönkin ja paljon.

Vierailija
5/9 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää saada kohtauksen laannuttua jotain makeaa..

Vierailija
6/9 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että tekisi makeaa mieli ennen migreeniä. Hyvä tietää! Alanpa pitää silmällä omia mielitekojani, jos vaikka oppisin helpommin erottamaan jo aikaisessa vaiheessa kun kohtaus on tulossa...

(Minun tekee yleensä mieli hedelmää migreenin jälkeen. Se menee alas helpommin kuin mikään lämmin tai kuiva ruoka.)

Vierailija
7/9 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että makeaa tekee mieli migreenissä. Se on tavallista.

Mun tekee mieli makeaa, kun migreeni on alkamassa.

Vierailija
8/9 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutuuko teillä migreenikohtauksen aikana kädet, suu, hartiat jne.?

Vierailija
9/9 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja migreeniä edeltää aura, jossa näköoireiden lisäksi puutuvat toispuoleisesti sormet, suu, osa kasvoista jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän