Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos puolisosi petti työkaverin kanssa ja jatkaa samassa työpaikassa edelleen

Vierailija
04.09.2012 |

miten selviätte asian kanssa?

Olemme päättäneet jatkaa miehen kanssa, mutta se että miehen pano jatkaa samassa työpaikassa, kaihertaa mua ihan järjettömästi. Mies on yksi firman omistajista ja tämä nainen on antanut ymmärtää että ei lähde firmasta millään konstilla pois. En usko, että heillä on enää mitään tekemistä keskenään, mutta koko ajan tuntuu että en voi enää elää näin. Haluaisin oikeasti unohtaa koko jutun, mutta sen muijan olemassaolo kaihertaa. Koko firma käy yhdessä syömässä, joten he istuvat lounaspöydässäkin joka päivä yhdessä.

Oletteko te muut oikeasti pystyneet unohtamaan ja jatkamaan vaikka he ovat samassa duunissa, oletteko vaatineet jotain toimenpiteitä vai yksinkertaisesti eronneet?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole luottamuksesta. Uskon, että mies ei enää koskisi tuohon naiseen pitkällä tikullakaan enkä usko että mies pettää enää uudestaan. Mutta kun se nainen on tavallaan meidän elämässä niin kauan kuin on miehen firmassa töissä. Jos mies olisi pannut jotain "tuntematonta", olisi mun paljon helpompi olla. Jotenkin vaan vituttaa niin lujaa, että mies maksaa palkkaa panolleen, jonka kanssa tuhos mun elämästä ison osan. Anteeksantaminen on sinälläään jo hirvittävän raskas prosessi ja se että pano jaksaa roikkua mukana, ei tee asioista yhtään helpompia.

1) Sun ja miehesi on vain päätettävä, että tästä eteenpäin mies käyttäytyy kunnolla ja sä luotat siihen. TÄhän ei itse asiassa mitenkään liity se, onko edellinen pano samalla työpaikalla vai eri työpaikalla - jos mies ei olisi luotettava, hän olisi ihan yhtä epäluotettava täysin riippumatta siitä, kenen kanssa jamissä hän olisi. Kyse on vain hänen omasta päätöksestään.

2) sä voit päättää, että sä et sittenkään pysty luottamaan mieheen (oli siellä työpaikalla ketä hyvänsä) jolloin sä joko otat eron tai sit toteat, että miehen luotettavuudella ei ole väliä (miksi sillä ei ole väliä on ihan sun oma asia. Ehkä sulla on itselläsi samat oikeudet tai ehkä sä luotat siihen, että pärjäät kaikesta huolimatta tai ehkä sä ajattelet, ettei se vene merkittävästi kulu vaikka järvenselällä lipuukin).

Mitään "toimenpiteitä" ei kannata ryhtyä vaatimaan, koska niillä ei ole mitään käytännön merkitystä mihinkään. Miehesi luotettavuus ei ole niistä kiinni, vaan vain ja ainoastaan hänen omasta päätöksestään. Mutta toisaalta sanon nyt heti ihan suoraan, että kyllä työntekijästä eroon pääsee, jos haluaa. Hänet voi aina irtisanoa, varsinkin kun on firman omistaja. On toki totta, että "suhde omistajaan" ei varsinaisesti ole irtisanomisperuste, mutta esimerkiksi "luottamuksen puute" on ja jos oikein kovasti haluaa, myös tutannollisia ja taloudellisia syitä voi käyttää perusteena, kunhan sit ei hetkeen palkkaa ketään uutta täsmälleen samalla nimikkeellä tilalle. Mutta kuten sanottu, koska tällä ei ole mitään merkitystä, itse en ryhtyisi pilaamaan toisen elämää tämmöisillä keinoilla. Se nainen tajuaa kohta itsekin lähteä ja varmasti lähtee heti kun saa jostain toisen suhteellisen sopivan työn. Ei meinaan voi olla kivaa noin...

Vierailija
2/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka pellolle seuraavissa yt-neuvotteluissa tai muuten ero.

Tai sitten otat miehesi asenteen, että toisia saa panna kunhan kulissit pysyvät pystyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei varsinaisesti ole pettänyt(näin ainakin väittää), mutta läheisissä tunnelmissa on firman pippaloissa oltu. Mies työskentelee päällikkötasolla ja tämä nainen on ns. työntekijä, joten eivät jatkuvasti tee hommia yhdessä. Päivittäin kuitenkin yleensä näkevät toisensa.

Tämäkin on jo hiton vaikeaa, enkä voi edes kuvitella tilannettasi, että pettämistä olisi oikeasti tapahtunut. Kiva tunne "lähettää" mies joka päivä töihin. Hankala tilanne varmasti!

Vierailija
4/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka pellolle seuraavissa yt-neuvotteluissa tai muuten ero.

Tai sitten otat miehesi asenteen, että toisia saa panna kunhan kulissit pysyvät pystyssä.

sinä se vasta ihana olet.. että kun miehesi on sua pettänyt, ihan sama mihin työttömyysloukkuun toinen putoaa? vain siksi että miehesi vehtas hänen kanssaan? Olet aikamoinen itsekeskeinen hirviö.

Vierailija
5/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tämä ed. viestin kirjoittaja, mutta mulla ei oo mitään sääliä ko. naista kohtaan. Ihan sama vaikka on loppuelämänsä työttömänä.

Vierailija
6/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten sä olet itse vain epäreilu kusipää.

Ja kyllä se kuule varmasti lähtee sieltä työpaikalta niin nopeasti kuin pystyy, koska ei sen mielestä varmastikaa ole kivaa tulla joka päivä muistutetuksi siitä, että mies valitsi sittenkin sut. Ota nyt ap ihan rauhassa. Kyse EI oikeasti ole siitä, että tämä nainen olisi vielä jotenkin mukana teidän perheen elämässä (ettehän te muut sitä edes näe, mies joskus eikä kai muutkaan sen työkaverit ole teidän preheen elämässä mukana?) vaan siitä, että sä olet vielä kostonhaluinen ja epäluuloinen ja sun osalta asian käsittelyprosesi on kesken. Hoida itsesi kasaa, äläkä sählää muiden asioissa. Vain niin sä oikeasti saat itsesi kasaan. "Kostaminen" ei henkisesti auta sua yhtään. Se tekee susta vain pelokkaan ja riippuvaisen.

Vierailija
7/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pakko kommentoida silti.

Haluaisin oikeasti unohtaa koko jutun, mutta sen muijan olemassaolo kaihertaa.

Mä niin tiedän ton tunteen!

Miksi meidän petettyjen pitää aina olla niitä, jotka antavat anteeksi, ajattelevat lapsia ja pääsevät yli pettämisestä rikkomatta perhettä? Miksi ne pettäjät eivät voisi ajatella sitä perhettä ja jättää pettämättä? Meidän pitää kantaa seuraukset heidän teoistaan. Joko rikot perheen olemalla niin epäkypsä, ettet anna anteeksi tai sitten nielet paskaa oikein urakalla. Loistava valintatilanne molemmat vaihtoehdot ihan hanurista.

Varmaan arvasitkin, että olen petetty ja ns. anteeksi antanut, mutten lähimainkaan ylipäässyt.

Vierailija
8/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miten se missään roikkuu? Jatkaa elämäänsä siinä missä sinä ja miehesikin...

Vierailija
9/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ehdottaa tätä samaa käytäntöä. Koska kyse ei ole luottamuspulasta, niin sinun on mietittävä, mistä sitten. Tunnetko huonommuutta, ajatteletko että se toinen eukko on jotenkin vahingoniloinen? Tämähän on puhtaasti itsetuntokysymys. Jos sinusta toisen naisen olemassaolo (= sinut nolattiin) on kova kolaus itsetunnolle, silloin kärsit sen seuraukset. Minusta ongelma voisi olla ratkaistavissa ajatustyöllä. Ja miehesi voisi todellakin aktiivisesti osoittaa, että olette pari.

Tietävätkö työpaikan muut ihmiset tästä ohimenneestä suhteesta?

Tsemppia tulevaan. Aika tekee myös tehtävänsä, mutta siinä ajassa voi ehtiä tapahtua huonojakin asioita kuten erkaantumista. Tehkää töitä sen eteen ettei näin käy. Anna itsellesi vaikkapa vuosi aikaa niin ajattelet asiasta varmasti aivan toisin.

Vierailija
10/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietihän nyt tätä asiaa. Nimität naista panoksi. Anna sille sitten sellainen arvokin äläkä nosta tapausta tärkeämmäksi kuin se onkaan. Pano mikä pano, so what. Et voi olla noin epävarma itsestäsi, ethän?

Vierailija
11/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa myös, ettei häntä kaiherra yhtään se, että on samassa duunissa ukon kanssa. Miksi kaihertaisi? Paneskelu loppui, mutta niin ne yleensä tekevät jos varatun kanssa sählää.

Vierailija
12/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten sä olet itse vain epäreilu kusipää.

.

Ootko sä ihan vajakki, ap:ta tuskin kiinostaa onko hän horon mielestä epäreilu kusipää. Ajattelikohan tää horo nussiessaan ap:n miestä että onko HÄN EPÄREILU KUSIPÄÄ? tuskin..

Vierailija
13/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..koska se on pelkästään tunne- ja mielikuvatasolla eikä perustu mihinkään todelliseen. Kuka tahansa käyttäytymisterapeuttisen tai lyhytterapeuttisen tyylisuunnan terapeutti pystyy yhdellä käynnillä muuttamaan vinoutuneita mielikuviasi tästä naiseseta siten, että et enää muista häntä olevan olemassakaan. Itsekin osaisin tehdä sen, koska ole opiskellut lyhytterapiamenetelmiä. Tuskin kuitenkaan asumme samalla paikkakunnalla.

Vierailija
14/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siinä että ap ei osaa käsitellä tunteitaan. Juuri tällaisesta kyvyttömyydestä sikiää lähes kaikki paha. Tietenkin on kurjaa ja raskasta, mutta ongelma on todella sulla, kostonhimo ei myöskään palvele ketään. Mene terapiaan.

Vierailija
15/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syystä että olen itse vastaavassa tilanteessa, eikä suhteemme ole loppu vaikka pomon vaimo niin luulee.

Vierailija
16/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sinänsä hölmöä että asia tietysti tuntuu vaimosta noin jatkuvalta (eli että ko. nainen on edelleen heidän elämässään), vaikka tämä satunnainen pano on luultavasti asianomaisilta jo melkein unohtunut.

Itselläni oli kerran joskus vuosia sitten känninen sekoilu naimisissaolevan kollegan kanssa, ja se todellakin oli ohi kun oli ohi. Heti seuraavana arkipäivänä sovimme että unohdetaan koko juttu, eikä siihen koskaan enää palattu. Olemme olleet niin kauan samassa työpaikassa että sen jälkeen on ehtinyt tapahtua niin paljon kaikenlaista, että on todellakin aniharvoin kun koko asia tulee ollenkaan mieleen.

syystä että olen itse vastaavassa tilanteessa, eikä suhteemme ole loppu vaikka pomon vaimo niin luulee.

Vierailija
17/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoida se, vaatimukset muille on liikaa ja ero turhaa.

Vierailija
18/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan kyllä sen. Mies ei haluasi olla panonsa kanssa enää samassa paikassa, mutta kestää sen. Mua se häiritsee ihan helvetisti. Mä näen että me ajaudutaan miehen kanssa koko ajan kauemmaksi toisistamme kun se pano on mukana kuvioissa. Yritän tässä miettiä, että pitäisikö oikeasti erota, jos en pysty sopeutumaan sen muijan läsnäoloon. En haluaisi elää niin, että joku asia kaihertaa ajatuksissa ja pilaa muuten hyvää suhdetta.

hoida se, vaatimukset muille on liikaa ja ero turhaa.

Vierailija
19/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Sun ja miehesi on vain päätettävä, että tästä eteenpäin mies käyttäytyy kunnolla ja sä luotat siihen. TÄhän ei itse asiassa mitenkään liity se, onko edellinen pano samalla työpaikalla vai eri työpaikalla - jos mies ei olisi luotettava, hän olisi ihan yhtä epäluotettava täysin riippumatta siitä, kenen kanssa jamissä hän olisi. Kyse on vain hänen omasta päätöksestään.

2) sä voit päättää, että sä et sittenkään pysty luottamaan mieheen (oli siellä työpaikalla ketä hyvänsä) jolloin sä joko otat eron tai sit toteat, että miehen luotettavuudella ei ole väliä (miksi sillä ei ole väliä on ihan sun oma asia. Ehkä sulla on itselläsi samat oikeudet tai ehkä sä luotat siihen, että pärjäät kaikesta huolimatta tai ehkä sä ajattelet, ettei se vene merkittävästi kulu vaikka järvenselällä lipuukin).

Mitään "toimenpiteitä" ei kannata ryhtyä vaatimaan, koska niillä ei ole mitään käytännön merkitystä mihinkään. Miehesi luotettavuus ei ole niistä kiinni, vaan vain ja ainoastaan hänen omasta päätöksestään. Mutta toisaalta sanon nyt heti ihan suoraan, että kyllä työntekijästä eroon pääsee, jos haluaa. Hänet voi aina irtisanoa, varsinkin kun on firman omistaja. On toki totta, että "suhde omistajaan" ei varsinaisesti ole irtisanomisperuste, mutta esimerkiksi "luottamuksen puute" on ja jos oikein kovasti haluaa, myös tutannollisia ja taloudellisia syitä voi käyttää perusteena, kunhan sit ei hetkeen palkkaa ketään uutta täsmälleen samalla nimikkeellä tilalle. Mutta kuten sanottu, koska tällä ei ole mitään merkitystä, itse en ryhtyisi pilaamaan toisen elämää tämmöisillä keinoilla. Se nainen tajuaa kohta itsekin lähteä ja varmasti lähtee heti kun saa jostain toisen suhteellisen sopivan työn. Ei meinaan voi olla kivaa noin...

Vierailija
20/34 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kinkkinen tilanne. Toisaalta menneet ovat menneitä ja valinnat tehty, miehesi "jätti" panonsa ja valitsi sinut. Mutta ymmärrän tunteesi, joka kaihertaa. Olisiko apua näinkin lapsellisesta tempusta eli näyttäyykää yhdessä miehesi kanssa jossain firman jutussa tms. jossa tiedät panon olevan. Miehesi kohtelisi sinua rakastavan huomioivasti eli teidän onnenne ei jäisi panoltakaan huomaamatta. Lievittäisikö tämän tyyppinen juttu mielipahaasi. Tietenkin tämä juttu pitäisi hoitaa niin, ettei ole liian silmiinpistävää ja vaikuta näyttelemiseltä. Oikeastihan ne tunteet ovat teidän välillänne ihan arjen elämässä, mutta joskus tämmöinen "esitys" voi puolustaa paikkansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi