Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maisteriopintoni maksavat reilu 100 000 euroa. Olkaa kiitollisia

Vierailija
26.01.2012 |

Suomen ilmaisesta koulutuksesta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lässynlää. Olet ilmeisesti itsekin suomalainen joten raijaa perseesi tänne sitä koulua käymään äläkä valita.

Vierailija
2/11 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lässynlää. Olet ilmeisesti itsekin suomalainen joten raijaa perseesi tänne sitä koulua käymään äläkä valita.

asunto, auto ja lentää edestakaisin perheen luokse. Perhe ei todellakaan lähde Suomeen.

Sitäpaitsi, en ole koskaan maksanut veroja Suomeen ja pitäisin aikamoisena hyväksikäyttönä tulla sinne opiskelemaan ilmaiseksi vain lähteäkseni koulutuksen saatuani pois.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä susta on ok täällä palstalla selitellä tällasia? Kumpaa siis teet; brassailet kalliilla koulutuksellasi vai olet kateellinen ilmaisesta koulutuksestasi?

Vierailija
4/11 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä susta on ok täällä palstalla selitellä tällasia? Kumpaa siis teet; brassailet kalliilla koulutuksellasi vai olet kateellinen ilmaisesta koulutuksestasi?

viimeinen -si pois.

Vierailija
5/11 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi tutkintoa, joten olen kyllä kiitollinen, mutta luulin että puhutaan noin 40 000 e/tutkinto.

Vierailija
6/11 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi tutkintoa, joten olen kyllä kiitollinen, mutta luulin että puhutaan noin 40 000 e/tutkinto.

Olen siis entistäkin kiitollisempi. Tuo mainitsemani summa (40 000 e) on siis se, minkä yhteiskunta maksaa tutkinnostamme.

Vierailija
7/11 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta vuotta hitaasti. Täälläpäin opiskellaan tasan kerran ja siinä pysytään, yritetään valmistua mahdollisimman pian. Eipä ole monella varaa lusmuilla tai opiskella jotain toista alaa.

ap

Vierailija
8/11 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sinun maisteriopinnot on ihan pikkujuttu...

Kannattaako brassailla???

Vierailija
9/11 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni luuydinsiirto maksoi 170t€ eli sinun maisteriopinnot on ihan pikkujuttu...

Vierailija
10/11 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ole rikkaasta tai auttavaisesta perheestä.

Itse en ole saanut kotoa muuttaessani muuta kuin huudot ja haukkumiset perään, eikä minua ole avustettu killingilläkään koskaan. Opiskeluja jouduin rahoittamaan lainalla, koska yliopistopaikkakunnalta ei löytynut joka kesä kesätyötä tai opintojen ohessa sopivaa työpaikkaa. Opintolainaa oli useita tuhansia euroja, lisäksi toki opintomateriaalit ja muut maksavat. Asialle voi laskea myös tulonmenetyksen, sillä jos olisin opintojen ajan tienannut niin olisin ollut varakas ja opintovelaton siinä vaiheessa kun vasta yliopistosta valmistuin.

Lisäksi yliopistotutkinto toi minulle vain hengen ravintoa, sillä olen hyvästä koulutuksesta huolimatta valkokaulusköyhälistöä ja palkkani ei ole suuri. Työ on kyllä mielenkiintoinen ja vaativa.

Ulkomailla ne jotka maksavat koulutuksestaan esim. 100 000 euroa, pääsevät lähes poikkeuksetta myös sellaiseen työhön josta maksetaan 100 000 euroa vuositasolla. Suomessa akateemiset joutuvat tekemään hommia 30 000 euroa tai allekin olevalla vuosipalkalla.

Vierailija
11/11 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sinun maisteriopinnot on ihan pikkujuttu...

mitäs maisterin tutkinnon hinnalla on tekemistä sairaalakulujen kanssa. Mielestäni aivan asiallinen aloitus, ja monen suomalaisen olisi syytä olla tyytyväinen, onnellinen, lähes ilmaisesta koulutuksesta.