Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys kasvissyöjille

Vierailija
26.01.2012 |

Miten te jaksatte jatkuvaa piereskelyä ja ripulointia? Tykkäisin kauheasti kasvisruuasta,mut maha ei kestä mitään :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia pitää joka tapauksessa syödä, joten tuskin ongelma on niissä? Mikä sinua pierettää? Soija tofu? Pavut? Mikämikä?

Vierailija
2/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaisin tiettyjä juttuja (gluteiiniviljat, herneet ja linssit isoina määrinä) lukuunottamatta, mutta eläinkunnan tuotteista sen sijaan menee. Raakaa kaalia ym. voin syödä ihan niin paljon kuin huvittaa ilman ongelmia. Tottumiskysymys varmaan enimmäkseen, suolistohan sopeutuu aika pitkälti siihen ruokaan mitä sinne laitetaan. Kannattaa aloittaa pieninä annoksina ja lisätä määriä sitä mukaan kuin vatsa kestää. Voit myös ottaa maitohappobakteereita sellaisten ruokien kaverina, joista tiedät saavasi vatsanväänteitä, mutta joita muuten haluat syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piereskelekään mitenkään erityisesti.

Onko sulla mahdollisesti laktoosi-intoleranssi? Se mulle tulee mieleen kun usein "kasvisruokien" kantavat ainesosat ovat nimenomaan kerma ja/tai juusto ja laktoosi aiheuttaa monille em. vaivoja.

Vierailija
4/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain ruoka-aineesta tulee vaivoja, kannattaa totutella siihen pikku hiljaa. Jos syö vaikka linssejä usein, niin eihän niistä enää mitään vaivoja tule, jos ei ole ihan erityisen herkkä. Itselläni tulee kokolihasta ummetusta, siksi jätin lihat aikanaan. Kasviksista ei ole tullut mitään.

Vierailija
5/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vatsasi ei kestä joitain tuotteita, kuten papuja, sipulia, kaaleja tai tomaattia. Joillekin soijatuotteet aiheuttavat myös turvotusta.

Minulla ei ole mitään noita vaivoja, mutta maitotuotteet eivät sovi kovin hyvin. Olen siirtynyt vegaaniksi ja se näyttää sopivan myös vatsalleni parhaiten.

Vierailija
6/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuidun määrä lisääntyy merkittävästi, esim. jos aikaisemmin on syönyt hyvin vähän kasviksia ja yhtäkkiä lisää niiden syöntiä, seurauksena on helposti juuri kuvailemasi kaltaiset oireet.

Ne menevät ohi yleensä n.kahdessa viikossa, se pitää vaan kestää jos kasviksia haluaa syödä. Ei siis mikään ikuisesti jatkuva vaiva sinullakaan luultavasti.

Koskee siis myös ihan sekasyöjiä jos kasvisten syönti reilusti lisääntyy...

Vierailija
7/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkokasvit ilmavaivoja. Lisää määriä pikkuhiljaa niin totut.

En siis ole kasvissyöjä, mutta syön kalaa kerran viikossa ja lihaa kerran viikossa, muulloin kasvisruokaa. Aluksi lisäsin liian nopeasti kasvisten määrää (liharuokaa 7 päivää viikossa -> liharuokaa 2 päivää viikossa) ja sain ilmavaivoja ja vatsa toimi vähän liiankin hyvin (ei kuitenkaan ripulia). Vaihdoin taktiikkaa, ja aloin syömään kasvisruokaa ensin 2 päivänä viikossa, sitten 3 päivänä jne. eikä vatsaongelmia tullut.

Vatsa vaatii vähän totuttelua kun ruokavalio muuttuu :)

Vierailija
8/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan nimenomaan kasviksia,joita tosiaan pitäs muutenkin syödä. Kaalista ilmavaivoja,paprikat tulee läpi imeytymättä,porkkanasta närästystä jne :(

Vierailija
9/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi kasvissyöjää ja ne piereskelee iha hirveästi :D. Mut kun musta se on noloa niin en haluis samanlaiseksi...

Vierailija
10/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaan mitään ilmavaivoja ole mistään ruuista. Sitäpaitsi paljon lihaa syövät ne vasta haisevatkin. Proteiinipitoinen sonta syövyttää vessasta kaakelitkin hajullaan. Ei lähde puoleen vuorokauteen vessasta se lemu.

Vierailija
11/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu edes pelkistä vessan hajuista vaan paukuttelevat estotta kaikkialla... Enkä ole mikään tottumaton kasvisten syöjä vaan lähes vuoden olen syönyt kasviksia tosi paljon,maha ei vaan totu yhtään...

Vierailija
12/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisivät sitä varmaan vaikka millä ruokavaliolla.

Vierailija
13/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on edelleen juuri nämä ap:n mainitsemat oireet. Vatsa harvemmin sekaisin, mutta piereskelee kuulemma usein hulluna.:( Vatsa sitten tulee kipeäksi, kun joissain tilanteissa on pakko pidätellä. Tasapainoinen ruokavalio kyllä näyttää olevan ja saa kaikkea, mitä tarvitseekin. Ainakin olettaisin niin päätellen työpaikkalounaastaan.

Vierailija
14/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän siinä oikeasti kävisi? Olen ollut täysin kala-kasvislinjalla 22 vuotta ja sitä ennen söin vain huononlaisesti jauhelihaa ja nakkeja.

Vierailija
15/20 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on kiinni siitä, että huolehtii täysipainoisesta kasvisruokavaliosta. ei siis ylenmäärin papuja tai linssejä, vaan sopivassa suhteessa kaikkea.

t. vege, joka piereskelee harvoin (ja hajuttomasti)

Vierailija
16/20 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole oikeastaan koskaan ilmavaivoja. Mä jotenkin uskoisin, että se on yksilöllinen juttu, mitä vatsa kestää, ja sen mukaan kannattaa syödä. Itse en taas voi syödä milliäkään sellaista, missä on jotain makeutusainetta, yksikin purkan pala tai desi mehua, jossa niitä on, saa aikaan päiväkausien ripulin.

Tuota yhtä kommenttia ihmettelin, missä luki, että kasviruokien kantava ruoka-aine on maito tai juusto, ja se ei kyllä ollenkaan ole sinnepäinkään.

Vierailija
17/20 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ripuloi, eikä minulla ole ilma- tai muitakaan vatsavaivoja, vaikka olen kasvissyöjä.

Toisten maha ei kestä sitten lainkaan lihaa.

Tyhmä olettaa, että kasvissyöjät ne vaan ripuloi kaikki tyynni.

Vierailija
18/20 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu edes pelkistä vessan hajuista vaan paukuttelevat estotta kaikkialla... Enkä ole mikään tottumaton kasvisten syöjä vaan lähes vuoden olen syönyt kasviksia tosi paljon,maha ei vaan totu yhtään...

taitaa olla provo. Kaikki kasvissyöjät eivät ole estottomia maalaishippejä päästöineen ja huovutettuine hiippalakkeineen.

Vierailija
19/20 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alktoosi-intolerantikko jaksaa ripulointia ja ilmavaivoja? Lopettamalla laktoosin.

Ruokavaliossasi on jotain pielessä, jos tuo on lopputulos. Olisi kiva kuulla, mitä ap:n "kasvisruokavalioon" kuuluu?

Vierailija
20/20 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko lopettaa kasvissyönti. Ilmeisesti mulla on kivikautinen pötsi, ei siedä pelkkiä rehuja eikä varsinkaan nykyisiä ulkomaita myöten tuotuja.

Syön siis nykyisin lihaa, mutta en lopulta kovin paljoa. Enimmäkseen lattiakanojen munia ja kalaa (paitsi ei tonnikalaa, joka on uhanalainen ja delfiinejä kuolee verkkoihin!). Sikaa en syö paitsi jouluna, ennen kuin niiden olosuhteet paranevat. Kaikki syön maitotuotteet laktoosittomina, silti en siedä niitäkään paljoa.

Koska lihansyönti ei maailmasta kokonaan lopu, on turha syyllistää itseään jos ei voi syödä pelkkiä kasviksia. Mutta on tärkeää tukea eettisiä valintoja eli kunnon oloja eläimille!