Kyllä tää vanhan talon remontoiminen on yhtä säätämistä
ja kompromisseja.
Lisäksi ollaan miehen kanssa jotenkin niin eri linjoilla. Mies rakentaa kuin uutta eli joka koloon pitäis olla tunkemassa akryylimassaa ja kaiken pitäis olla niin sileäksi hiottua. Sitten ihmettelee kun tulos ei näytäkään enää vanhalta.
Mun mielestä vanha taas voi olla vähän vinoa, vähän koloja ja lommojakin.
Olisin halunnut laittaa osaan uuden yläkerran seinistä höylättyä lautaa niin että lautojen väliin jää pienet raot. Miehen mielestä se oli aivan ennenkuulumatonta ja olis näyttänyt köyhältä?? Paneelia sen olis pitänyt olla.
Huoh.
Kommentit (9)
yleensähän hirsitalot vajoaa vuosien saatossa!
kannattaa jättää vähän rakoa jo sen takia ettette remontoi pulloksi sitä taloa
meillä kans vanha vetoinen vm- 52 pirtti jota pitäis rempata, aina ei vaan jaksa ja antaa paikkojen repsottaa
mutta musta juuri se säätämien tekee siitä mielenkiintoista. Tosin meillä miehen kanssa asioista ollaan aina päästy suhteellisen helposti yksimielisyyteen.
Remppamies kävi laittamassa vikat keittiön hyllyt.
Tai no, itse asiassa yksi vessa toimii vain kynttilänvalolla tällä hetkellä, mutta se on pientä.
Ja juu, minusta vanhan talon kuuluukin olla huvikumpu eli vähän kenollaan joka paikasta. Siitähän se charmi tulee!
Projekti alkoi kesällä 2004...
Tulee vastaan suurempia ongelmia jatkossa.
Tulee vastaan suurempia ongelmia jatkossa.
leveiden kattolistojen sisäkulmat jne joita muuten on tosi vaikea vanhassa vähän vinossa talossa saada täsmälleen istumaan.
Muovia ei tokikaan laiteta mihinkään.
ap
Minäkin halusin makuuhuoneeseemme ainakin päätyseinän käsittelemättömästä puusta, jonka olisin maalannut savimaalilla. Mies kauhistui ja nyt meillä on edelleenkin vanha tapetti.
Ja kas kummaa olen huomannut miten ulkolaisissa sisustusohjelmissa on tätä samaa tyyliä. NYT mieskin on jo ihan hiljaa:) Sitäpaitsi juuri käsittelemätön puu makuuhuoneessa imee kosteutta ja luovuttaa sitä. Se parantaa unen laatua huomattavasti!!!!!!!!!!!!!
Kitit ja akryylimassat meillä on vain kylpyhuoneessa ja piste. Vanhassa talossa niitä ei tartte eikä mielestäni uudessakaan. Talo elää kuitenkin aina joten...ne vasta rumat onkin kun repsottavat aikaa myöten!
Minäkin halusin makuuhuoneeseemme ainakin päätyseinän käsittelemättömästä puusta, jonka olisin maalannut savimaalilla. Mies kauhistui ja nyt meillä on edelleenkin vanha tapetti. Ja kas kummaa olen huomannut miten ulkolaisissa sisustusohjelmissa on tätä samaa tyyliä. NYT mieskin on jo ihan hiljaa:) Sitäpaitsi juuri käsittelemätön puu makuuhuoneessa imee kosteutta ja luovuttaa sitä. Se parantaa unen laatua huomattavasti!!!!!!!!!!!!! Kitit ja akryylimassat meillä on vain kylpyhuoneessa ja piste. Vanhassa talossa niitä ei tartte eikä mielestäni uudessakaan. Talo elää kuitenkin aina joten...ne vasta rumat onkin kun repsottavat aikaa myöten!
mihinkään. Meidän hirsiseinäinen tupa leveillä valkoisilla kattolistoilla on remontoitu 12v sitten. Tetramassa joustaa kun talo elää eikä näinollen repsota mihinkään
Elää toki muuten ilmankosteuden mukaan