Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelyä työkaverin työpaikan valinnasta, mitä mieltä ootte?

Vierailija
26.01.2012 |

Mä olen vähän ihmetellyt kun meidän työpaikkaan tuli uusi kaveri töihin, siis mies. Ei siinä muuten mitään mutta kun tässä yksikössä on 15 naista ja tämä yksi mies. Hän olis voinut valita myös toisen yksikön jossa olis ollut suurin piirtein yhtä paljon miehiä ja naisia, mutta sanoi meille että hänen vaimonsa suositteli tätä. Ihan oikeasti, en mä kyllä tuollaista mun miehelle suosittelis. Ihan kuin se vaimo houkuttelis miehen pettään, täälläkin on kuitenkin muutama sinkku. Eihän tuo mies voi lähteä mihinkään pikkujouluihin tai saunailtoihin, mitä se siellä tekee? En mä ainakaan päästäisi tällaisen työporukan mukana. Minusta vähän outoa että vaimo suosittelee ottaan tällasen paikan, mitä mieltä te ootte? Työtehtävät, vastuut ym. olis kuitenkin samanlaiset ollu molemmissa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

panemista vartenko ne työpaikat onkin?

Meillä on tossa naapuriosastolla asiantuntijatehtävissä 15 naista ja 2 miestä, voi karmee niitä pikkujouluorgioita...!

Oikeasti ne on tylsiä ja hyvin säädyllisiä tilaisuuksia.

Vierailija
2/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan ristiriitaisia. Täällä on kuitenkin jatkuvasti ketjuja joissa valitetaan kun mies on menossa firman pikkujouluihin joissa on hui kauhistus, myös naisia paikalla.

Pikkujouluthan ovat näissä keskusteluissa tilaisuus joihin miestä ei missään tapauksessa voi päästää koska aivan varmasti seurauksena on pettäminen. Samoin kaikki firman järjestämät illanvietot, koulutusmatkat ym. joissa on naisia mukana.

Ja lähes poikkeuksetta näissä ketjuissa kaikki on aina samaa mieltä.

Yhtäkkiä onkin ketju jossa on täysin päinvastaiset mielipiteen :) Hyvä vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensäkin ystävällinen, puhelias ja hymyileväinen. Mutta en todellakaan lähtisi sotkemaan työkuvioita millään seksisuhteilla työkevereihin ja missään nimessä ainakaan varattuihin. Nyt meni ohi aiheen, mutta alkoi niin ärsyttää! :)

Luepa kirja "101 tapaa hävitä miehelle".

Amerikkalainen opus naisille toimistouraelämään, ohjeet ei tietenkään aina meille päde.

Mutta mites nuo miehet työpaikallasi: ovatko ystävällisiä, puheliaita, hymyileväisiä? Saatko parempaa palkkaa kun sinulla on nämä ominaisuudet? Etenetkö urallasi?

Vastaus tod. näk. ei. Sinua pidetään flirttailijana johon kellä tahansa urpolla on mahiksia. Tämä on tietysti raakaa aliarviointia: on ymmärrettävää että haluat että sinusta pidetään. Mutta olisi myös luonnollista odottaa, että töissä riittäisi että et olet ihan ok. Erityisen miellyttävä ei tarvitse olla: säästyy sekin energia, eikä tule ei-toivottuja huomionosoituksia.

olen luonteeltani sellainen, eli olen sellainen ihan kaikille. Olenkin miettinyt, että pitäisi opetella olemaan neutraalimpi. Kohta tulen saamaan parempaa palkkaa, mutta se johtuu siitä että olen kouluttautunut työn ohella lisää. Myös miehet ovat sosiaalisia ja hymyileväisiä. Ymmärrän kyllä pointtisi. Mutta itsensä muuttaminen ei ole ihan niin helppo juttu.

Luulen myös, että yritteliäisyys päästä vällyjen väliin johtuu juurikin siitä, että olen heille jonkilianen haaste.

Vierailija
4/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostunut tästä miehestä, vaikka oonkin yks sinkuista. Ei oo siitä kyse. Mä vaan oikeasti ihmettelen miks sen miehen vaimo on niin ehdottomasti ollu tän yksikön eikä sen toisen kannalla.

Vierailija
5/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen voi olla helppo ylentyä naisvaltaisella työpaikalla. Jostain syystä pomoksi valitaan yleensä se ainoa mies naisvaltaiselle työpaikalle/alalle.

Minäkin olen ehdottanut miehelleni vaihtamista naisvaltaiselle alalle, kun olisi siihen mahdollisuus. Olen itse samalla alalla, ja huomannut, kuinka helppo miesten on ylentyä työpaikallani.

Väärinhän se on, mutta näin vaan on: naisvaltaisetkin alat näyttävät suosivat miehiä...

Vierailija
6/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin 2 miestä ja reilu 10 naista... Joillakin aloilla vaan on niin. Ja en mä ainakaan vaatisi miestäni valitsemaan työpaikkaa sen perusteella, missä on vähiten naisia!

Vierailija
7/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen voi olla helppo ylentyä naisvaltaisella työpaikalla. Jostain syystä pomoksi valitaan yleensä se ainoa mies naisvaltaiselle työpaikalle/alalle.

Minäkin olen ehdottanut miehelleni vaihtamista naisvaltaiselle alalle, kun olisi siihen mahdollisuus. Olen itse samalla alalla, ja huomannut, kuinka helppo miesten on ylentyä työpaikallani.

Väärinhän se on, mutta näin vaan on: naisvaltaisetkin alat näyttävät suosivat miehiä...

Vierailija
8/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mun työkaverit miehiä tai naisia, tai ainakaan etukäteen. Tuskin oli tuollakaan miehellä mikään keskeinen valintakriteeri.

Ei kai ne työpisteet nyt ihan identtisiä ole? Eikö ainakin esimies ole eri?

Vierailija
9/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on identtiset, lähin esimies on eri mutta sit se varsinainen ylempi esimies on sama. Tietysti siinä vois olla toi ylenemisjuttu, mutta jotenkin vaan on alkanut kummastuttaan että miks just sen miehen vaimo halus ehdottomasti miehensä tähän yksikköön.

Vierailija
10/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa nainen ja kyllä se vain niin on että ne miehet (varatutkin) aina illanistujaisissa kokeilee onneaan. Yksi kuudesta ei ole koskaan mitään yrittänyt. Se on minulle aika ahdistavaa, että nämä miehet kuvittelee, että minulta kyllä saa. Olen yleensäkin ystävällinen, puhelias ja hymyileväinen. Mutta en todellakaan lähtisi sotkemaan työkuvioita millään seksisuhteilla työkevereihin ja missään nimessä ainakaan varattuihin. Nyt meni ohi aiheen, mutta alkoi niin ärsyttää! :)

Vierailija
11/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ne työtehtävät ihan samat on.

Vierailija
12/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs miehen ollessa kukkona kanalauman keskellä. Nauttikoot olostaan. Tuskin kukaan työpaikkaa sen perusteella valitsee missä pääsis helpoiten pettämään. Aikuisten kesken ei ole niin väliä onko työkaveri mies vai nainen.

Mä olen vähän ihmetellyt kun meidän työpaikkaan tuli uusi kaveri töihin, siis mies. Ei siinä muuten mitään mutta kun tässä yksikössä on 15 naista ja tämä yksi mies. Hän olis voinut valita myös toisen yksikön jossa olis ollut suurin piirtein yhtä paljon miehiä ja naisia, mutta sanoi meille että hänen vaimonsa suositteli tätä. Ihan oikeasti, en mä kyllä tuollaista mun miehelle suosittelis. Ihan kuin se vaimo houkuttelis miehen pettään, täälläkin on kuitenkin muutama sinkku. Eihän tuo mies voi lähteä mihinkään pikkujouluihin tai saunailtoihin, mitä se siellä tekee? En mä ainakaan päästäisi tällaisen työporukan mukana. Minusta vähän outoa että vaimo suosittelee ottaan tällasen paikan, mitä mieltä te ootte? Työtehtävät, vastuut ym. olis kuitenkin samanlaiset ollu molemmissa.

Vierailija
13/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olen firmassa (it-ala) jossa enemmistö on miehiä. Toisaalta siten palkakin on parempi.

Ja miksi ei voi lähteä mukaan rientoihin. Onko työkaverit niin puuteessa että pitää hyökätä ainoan miehen kimppuun?

Vierailija
14/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä (ope) on samoin lähes pelkästään naispuolisia työkavereita, mutta en ole ikinä ajatellut sitä ongelmana. Hulluahan pettämistä olisi pelätä pelkästään naisvaltaisen työpaikan vuoksi!

Vierailija
15/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko epävarma ihminen? Ei minulle tulisi mieleenkään tuollaisessa kumppanin pettämiset????

Vierailija
16/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensäkin ystävällinen, puhelias ja hymyileväinen. Mutta en todellakaan lähtisi sotkemaan työkuvioita millään seksisuhteilla työkevereihin ja missään nimessä ainakaan varattuihin. Nyt meni ohi aiheen, mutta alkoi niin ärsyttää! :)

Luepa kirja "101 tapaa hävitä miehelle".

Amerikkalainen opus naisille toimistouraelämään, ohjeet ei tietenkään aina meille päde.

Mutta mites nuo miehet työpaikallasi: ovatko ystävällisiä, puheliaita, hymyileväisiä? Saatko parempaa palkkaa kun sinulla on nämä ominaisuudet? Etenetkö urallasi?

Vastaus tod. näk. ei. Sinua pidetään flirttailijana johon kellä tahansa urpolla on mahiksia. Tämä on tietysti raakaa aliarviointia: on ymmärrettävää että haluat että sinusta pidetään. Mutta olisi myös luonnollista odottaa, että töissä riittäisi että et olet ihan ok. Erityisen miellyttävä ei tarvitse olla: säästyy sekin energia, eikä tule ei-toivottuja huomionosoituksia.

Vierailija
17/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 9 miestä ja minä. Kukaan ei ole koskaan ehdotellut mitään, ja olen ihan mukava ja nätti että tuskin siitä kiinni. No ok, yksi oli joka kävi hieman liian tuttavalliseksi (kertoi mielestäni liian henkilökohtaisia juttuja vaikka ei kunnolla tunnettu) jossain työpaikan illanvietossa vaikka oli varattu, mutta ei hänkään todellakaan mitään ehdotellut. Ja tosiaan ei ole meillä töissä enää.

Ja nauraisin kyllä miehelleni päin naamaa jos yrittäisi "estää" pikkujouluihin ja muihin rientoihin osallistumiseni. :D

Vierailija
18/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samat, vaihtelee päivittäin jonkun verran, mutta kahden yksikön kesken kuitenkin sanotaanko parin viikon jaksolla samat.

Ehkä se sit on niin että sen miehen vaimo on hoksannut ton ylenemisjutun. Ilmapiiri on kyl siinä toisessa yksikössä parempi kun meillä. Ja tietysti sit se mies erottuu paremmin täältä naisten keskeltä.

Vähän se kyllä on alkanut olla kiinnostunut yhdestä sinkusta, mut toivottavasti siitä ei tuu mitään.

Vierailija
19/19 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostunut tästä miehestä, vaikka oonkin yks sinkuista. Ei oo siitä kyse. Mä vaan oikeasti ihmettelen miks sen miehen vaimo on niin ehdottomasti ollu tän yksikön eikä sen toisen kannalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan