Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huono äiti

Vierailija
25.01.2012 |

teini 14 v. jäi kiinni tänään tupakanpoltosta, itse en tupakoi, joten haistoin tämän kyllä heti. En ole aikaisemmin haistanut, joten arvattavasti tämä oli ensimmäinen kerta (ehkä, mistä voin olla 100% varma?)

tämä asia ahdistaa minua aivan valtavasti. Tyttö huusi minulle päin naamaa, että hänellä on paha olla kotona ja koko perheemme on kamala! Eli huusi meille suoraa kurkkua, että kapinointi ym. on täysin meidän syytä! "Itse olette mut kasvattaneet, kärsikään nyt seuraukset!" kuului taas tänään hänen suustaan.

Onhan tuossa varmasti perää, mutta parhaani olen yrittänyt. TODELLAKIN! Nyt ilta on mennyt ahdistuksen kourissa ja itseä syyllistäessä. Miten pääsen tästä helvetistä vielä ylös ja miten saan taottua tytön päähän järkeä, että ei menisi tekemään typeryyksiä, joita parhaassa tapauksessa joutuu katumaan loppuikänsä...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö käyttää syyllistämistä aseenaan kun jäi kiinni. Hän on vasta lapsi joten nyt rangaistusta kehiin - kännykkä pois, pankkikortti pois jos sellainen on ja kotiarestia.

Vierailija
2/10 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole huono äiti. Eiköhän melkein jokainen teini ole joskus käyttänyt tuota "te olette mut kasvattaneet, syyttäkää itteänne" -korttia.

Ja hei, minäkin olen kunnon perheestä, ja silti tupakoin teininä ja ryyppäsin ja ties mitä. Ohi se menee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mene nukkumaan. Muuta et voi tuossa mielen tilassa tehdä.

Kun olet itse rauhoittunut, niin otat asian uudestaan esiin. siihen mennessä olet päättänyt mikä rangaistus tupakoinnista seuraa, laitat sen toteen ja kerrot että sama sääntö pätee jatkossakin.

Fiksuinta olisi ollut, jos tuon ikäiselle lapselle olisi kerrottu jo etukäteen, mitä tupakoinnista seuraa teidän perheessä. Nyt hänen oli kai pakko tupakoida saadakseen sen selville. Tosin vaikka hän tietäisi etukäteen mitä tupakoinnista seuraa, hänen täytyisi tupakoida nähdäkseen, pitääkö uhkaus paikkaansa.

Vierailija
4/10 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tupakoinnista kiinnijäämisestä seuraa. Olen tehnyt sen hänelle monta kertaa selväksi... silti piti näköhjään kokeilla.

Seuraukset on nyt käytössä. Katsotaan mitä tuleman pitää.

-ei ole kännykkää

-ei saa käydä tietokoneella

-kotiaresti

uhkaus, että rangaistukset vielä kovenevat, jos jää uudelleen kiinni.

T. AP

Vierailija
5/10 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttuja vanhemmilleni. Plus, että vihaan heitä ja elämäni on pilalla ym. soopaa...Tiesin kyllä, että he olivat oikein hyviä vanhempia ja olin siis jo teininäkin sitä mieltä, en pelkästään nyt myöhemmin. Mutta sitä en heille tuolloin kertonut! Etköhän voi antaa tuon mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
6/10 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä hänellä pitäisi ihan omatkin aivot olla, ja kyky ja valta niitä käyttää. Juu, kaikki teinit ovat joskus huutaneet vanhemmilleen noi samat sanat (paitsi minä, mä kun en tiennyt edes missä mun vanhemmat on, jos ovat edes hengissä), mutta se on oikeasti vaan just tota mainittua "hyökkäys on paras puolustus" -käytöstä.

Tärkeää on, että te pidätte nyt kiinni rangaistuksista, ja voittehan te jutella just tuosta oman järjen käytöstä myös. 14-vuotiaan aivot toimivat eri tavalla kuin aikuisen, se on totta, mutta kyllä niillä aivoilla jo monta asiaa oivaltaa, jos viitsii niitä vähän rassata eikä mene sokeasti massan mukana ja tee niinkuin kaveritkin tekee.

Vierailija
7/10 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäs et syyllistä! SÄ et oo sitä tupakkia sen suuhun laittanut ja seuraukset on siitä teinin kestettävä. Turha syyllistää äitiä jos itse menee typeryyksiin mukaan. Ja vaadit että pyytää sulta anteeksi kun syyllisti sua. Jos annat sen tehdä nyt noin että puhuu ja syyllistää sut joka kerta kun joku menee pieleen, niin mitäs tekee seuraavalla kerralla? Sano ettei tähän maailma kaadu vaikkameni kokeileen tupakkia, mutta sano että jos aikoo sun kanssa pärjätä niin käyttää sitä järkeä jota sulta on peritty. Ja koita ottaa huumori mukaan lopulta. Mutta, vasta kun teini on anteeksi pyytänyt. Ja sanot että jos on viikkorahaa niin täst edes on näytettävä kuitit mitä ostaa. Ja jos joku summa jää näyttämättä niin sama summa lähtee seuraavista viikkorahoista pois. Ja se on sen moka jos ei lopulta viikkorahaa tule. Eipä sano että kusetin m,utsin nokan edestä rahaa. Mä oon julma äiti. Itse olen kaikilla konsteilla teininä äidiltä rahaa pummannut ja kerännyt pikkuhiljaa karkkirahoista viinipullorahoja :/ joten olen tehnyt selväksi että minuun ei samat keinot tepsi. Ei oo teinit vielä tupakista kärynny eikä viinaa juonu. Se päivä tulee kyllä mutta myöhemmin.

Vierailija
8/10 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vasta 5v lapsi, mutta näitä vinkkejä kannattaa kerätä varsinkin kun itse en murkkuna tehnyt mitään tuollaista.

tuota kuittien vaatimistakin kyllä voi kiertää: lapsi sopii esim kaverinsa kanssa, että ostaa tälle karkit ja näyttää sitten sinulle kuitit. kaveri sitten antaakin tuon rahan lapsellesi/pitää omassa kodissaan säästössä, kunnes on tarpeeksi rahaa alkoholiin/tupakkaan.

Itseäs et syyllistä! SÄ et oo sitä tupakkia sen suuhun laittanut ja seuraukset on siitä teinin kestettävä. Turha syyllistää äitiä jos itse menee typeryyksiin mukaan. Ja vaadit että pyytää sulta anteeksi kun syyllisti sua. Jos annat sen tehdä nyt noin että puhuu ja syyllistää sut joka kerta kun joku menee pieleen, niin mitäs tekee seuraavalla kerralla? Sano ettei tähän maailma kaadu vaikkameni kokeileen tupakkia, mutta sano että jos aikoo sun kanssa pärjätä niin käyttää sitä järkeä jota sulta on peritty. Ja koita ottaa huumori mukaan lopulta. Mutta, vasta kun teini on anteeksi pyytänyt. Ja sanot että jos on viikkorahaa niin täst edes on näytettävä kuitit mitä ostaa. Ja jos joku summa jää näyttämättä niin sama summa lähtee seuraavista viikkorahoista pois. Ja se on sen moka jos ei lopulta viikkorahaa tule. Eipä sano että kusetin m,utsin nokan edestä rahaa. Mä oon julma äiti. Itse olen kaikilla konsteilla teininä äidiltä rahaa pummannut ja kerännyt pikkuhiljaa karkkirahoista viinipullorahoja :/ joten olen tehnyt selväksi että minuun ei samat keinot tepsi. Ei oo teinit vielä tupakista kärynny eikä viinaa juonu. Se päivä tulee kyllä mutta myöhemmin.

Vierailija
9/10 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. sentään se tunnusti eikä vetänyt kaverikorttia esiin. "En se mä ollut vaan Maija".

Vierailija
10/10 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvistä vinkeistä! Tää on tosiaan klassikko ja yritti teini kaverikorttiakin, mutta ei mennyt läpi, kun sormet haisi siihen malliin... Tää on jotenkin vaan niin vaikeaa sulattaa, kun itse olin vielä 14 v. niin "kiltti"... Kyllä itsekin olen tupakkaa maistanut, mutta vasta täysi-ikäisyyden kynnyksellä. T. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän