Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei hoitsut! Kipeästä olkapäästä..

Vierailija
25.01.2012 |

Tänään aamulla herätessä minulla oli kipeä olkapäässä ja solisluun alueella. Siinä tuntuu pistävää kipua varsinkin hengittäessä ja tietyissä liikkeissä.

Minulla on ollut monta kuukautta limaisuutta flunssan seurauksena. Koska terkkarin anti on taso "käytä nenäsumutetta" olen päätellyt etten ole kipeä ja jatkanut esim lenkkeilyä (kävelyä ja hölkkää) entiseen tapaan.

Nyt kuitenkin pelästyin. Kävin eilen 8 km lenkillä, ja tänään tämä. Kysymykseni olisikin että voiko tämä kuitenkin olla keuhko-/sydänperäistä? Todennäköisestihän olen vain nukkunut huonossa asennossa.

Kipu on merkittävä, mutta pystyn elämään sen kanssa. Kasvoja kuumottaa, muttei ole mahdollisuutta mitata kuumetta. Se, että olen koko ajan tietoinen hengityksestäni tekee sen että tunnen hieman hengenahdistuksen oireita (hyperventiloin lievästi).

Jos tämä ei pikku hiljaa helpota soitan päivystykseen ja kysyn mielipidettä sieltä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on joku lihas hiukan venähtänyt.

Vierailija
2/18 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päivystyksessä töissä ja ohjeistaisin vielä odottelemaan. Jos kipu selkeästi on olkapäässä eikä esim. rintakehässä niin kyse on luultavasti lihasjännityksestä/spasmista siis. Eilisellä lenkillä olet sen jumittanut mahdollisesti. Venyttele ja pyörittele kättä varovasti, venytä myös kylki sillä myös kylkiluiden jokin välilihas voi olla "kiinni/jännityksessä". Särkylääkettä voi myös kokeilla. Jossei näillä ala helpottaa tai kipu vaan menee pahemmaksi niin käy päivystyksessä.

Hyperventilaatio voi johtua täysin siitä kun alat ajattelemaan liikaa että mitä jos, mitä jos.. hermostut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttelen ja otan särkylääkettä. Vasta jos pahenee otan yhteyttä päivystykseen. Mutta menee tosiaan varmaan ohi annetuilla neuvoilla.

Vierailija
4/18 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli sama ensin kylkiluiden alueelle josta se yhden nukutun yön jälkeen siirtyi samaan kohtaan kuin sinulla ja kuvaamillasi oireilla, nyt olkapää

ollut kipeä 2pv, oikestaan aina vain hengittämisen yhteydessä tuntuu pistävää kipua olkapäässä. Hassu homma tässä on, että kylkipu katosi kokonaan yhden yön jälkeen. Luulisitteko että voisi olla hengityksessä/keuhkoissa tai esimerkiksi hermopinteestä?

Vierailija
5/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Mulla sama juttu kävin aamulenkillä väsyneenä ja vasempaan kylkeen alko illalla

pistää kun hengitti, nousi kuume joka laski heti, kipu siirtynyt olkapäihin kun hengittää syvään, saas nähdä mihin seuraavaksi menee. 

Vierailija
6/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä, ortopedilta.

Ootko tyhmä?

Hoitsut on apulaisia, pelkkiä suorittajia.

Robotteja, jotka suorittavat lääkärin määräämiä toimia.

Vierailija
7/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttele hyvin. Laita jotain geeliä. Ota kipulääke. Joku lihas jumissa

Vierailija
8/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäpussi kipeään kohtaan. 

Vierailija
9/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä jos etsit ymmärrystä olen tässä jos etsit olkapäätä.

Tässä olen.

Vierailija
10/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko tyhmä?

Ei ole lihasjännitykset tai sydänvaivat ortopedin asia. Tuon kanssa mennään ihan yleiskääkärille joka selvittää vaivan syyn ja jos tarve, ohjaa sitten eteenpäin.

Vierailija
11/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rip!

Vierailija
12/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on joku lihas hiukan venähtänyt.

Liikaa masturbointia.

Vierailija
13/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoitsu, olen random. Yksityinen laadukas lääkäriasema ehkä siellä erikoislääkäri osaisi tutkia sydänasian, ultraa ja kuvannusta. Tai onko virheasentoa, tulehdusta, kipeänä noita tulee helpommin, liikkuessa ja kylmässä. Onko jokin lääke avuksi ja vitamiinit? Vaahtomuovi tyyny kohottaa niskan, tavallinen tyyny lytistyy alas, jos on leveät hartiat. Osa voi viileässä olla ensin jäykkiä tyynynä, sitä pitää muokata oman painon avulla, ehkä selkätyynynä. Ellei ole sopiva korkeus suoraan. Tavistyynyn alle päätyihin voi laittaa ensiapuna tyynyliinaniput. Kipeänä ei pidä juosta ja mennä pakkasessa.

Vierailija
14/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tyhmä?

Ei ole lihasjännitykset tai sydänvaivat ortopedin asia. Tuon kanssa mennään ihan yleiskääkärille joka selvittää vaivan syyn ja jos tarve, ohjaa sitten eteenpäin.

.....    

Oot suojatyössä kunnallisella puolella sinä hoitsu.

Ihan hyvin voi astella suoraan yksityissektorille ja erikoisläääääkärille. Ajanvarauksella 5 minuuttia tai astella sisään ovesta lääkäriasemalle. 

Ota rahapussi mukaan.

Itse voit päättää, mihin lääkärikeskukseen menet.

Ei tässä rupu-hoitsut auta.

Noloo..

Vierailija
15/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertäjäkalvosinoireyhtymä

Vierailija
16/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Mulla sama juttu kävin aamulenkillä väsyneenä ja vasempaan kylkeen alko illalla

pistää kun hengitti, nousi kuume joka laski heti, kipu siirtynyt olkapäihin kun hengittää syvään, saas nähdä mihin seuraavaksi menee. 

Niin. Mikä sun pointti, asia olikaan.

Mulla on kohta paskahätä. 

Ketä kiinnostaa. Miksi tällaisia älyttömiä kommentteja.

Jollain on finni.

Vierailija
17/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mikä sun pointti, asia olikaan.

Mulla on kohta paskahätä. 

Ketä kiinnostaa. Miksi tällaisia älyttömiä kommentteja.

Jollain on finni.

Vierailija
18/18 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova yskä voi aiheuttaa lihaskipuja