Milloin sinusta on sopivaa ostaa vaunut vauvalle?
Milloin ostit/ostat vaunut vauvalle?
Ostaako kukaan kun raskausviikkoja on jotain 10+?
Jättääkö kukaan rv 38 asti?
Meillä on ollut tästä hieman keskustelua lähipiirissä ja olen kiinnostunut kuulemaan miten muilla on?
Kommentit (16)
ostettiin noin rv 30. Varauduin siihen, että jos joutuu synnyttämään aikaisemmin on kaikki valmiina. Aiemmin en ostanut sillä ne olisivat vieneet likaa säilytys tilaa. Rv 10 en varmasti ostaisi sillä raskaus on vasta niin alussa, että voisi helposti mennä kesken. Ostaisin varmaankin aikaisintaan rv 20.
ettei kaikkia vaunuja noin vain haeta kaupasta. Voi olla useiden viikkojen toimitusaika! Käy vaan ajoissa valitsemassa ja kyselemässä vaihtoehtoja.
Mä ostin jo n. rv 20 kun tuli hyvä tarjous vastaan haluamistamme vaunuista.
hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää, tai sitten pitää varautua siihen että joko vauva on jonkin aikaa ilman vaunuja tai joku muu käy ne hakemassa. Mutta tosiaan on vähän riski jättää ihan viimeisille viikoille jos vaunut heti haluaa käyttöön, ilman vaunujakin toki pärjää.
Jos siltä tuntuu, voi kai ne vaunut ostaa vaikka kaksi vuotta ennen raskaaksituloa. Itse olen kuitenkin ne hankkinut joskus raskauden puolivälissä.
En muista milloin ne olen ne hakenut, varmaan n. kuukautta tai kahta ennen laskettua aikaa.
Nyt viimeisimmän kohdalla oltiin miehen kanssa käyty vaunuja katsomassa, mutta se kävi ostamassa ne vasta kun vauva oli jo syntynyt, oltiin vauvan kanssa vielä silloin laitoksella.
Turvakaukalo telakoineen oltiin hommattu kuukausi aikasemmin, se oli mun mielestä tärkeempi alussa.
Meille ostettiin vaunut joskus rv 20 tietämillä eli rakenneultran jälkeen. Mies olisi varmaan vielä odottanut mutta itse en malttanut :) Vaunut haettiin kaupasta myöhemmin, olisko ollut joskus rv 34 tienoilla. Säilytys sisältyi hintaan. Toimituksessa olisi joka tapauksessa mennyt viikko tai kaksi.
kun tuli vastaan sopivat käytetyt. Ei sillä niin väliä, kunhan ainakin tietää ajoissa, mitä haluaa.
Vastasyntyneen kanssa testailu ja kiertely on tylsää, mutta ainahan ne valitut voi käydä hakemassa kaupasta milloin vaan, vaikka syntymän jälkeenkin. Mahdolliset tilausajat on sitten eri juttu.
ja oli sairaalassa kun ostin vaunut. Vauva sybtyi rv 29, ei koskaa niitä käyttänyt. Nyt vaunut on käytössä hänen pikkusiskollaan.
en viittis vielä ostaa ko ei ole säilytystiloja!
Mutta kai ne pitää jossain vaiheessa...
Tilasin ne netistä, olin jo valmiiksi katsellut ja miettinyt mitkä otan. Vaunut tuli kotiin kun vauva oli 2 viikkoa vanha eikä niitä viellä silloinkaan heti tarvittu.
Turvakaukalon ja matkarattaat ostin kun oli noin kuukausi laskettuun aikaan jäljellä. Sairaalasta kotiin tullessa tarvitaan turvakaukaloa, mutta vaunuja ei välttämättä pitkään aikaan.
Vähän turhaa ostaa vaunuja viikolla 10, jos kysessä sitten onkin monikko raskaus...
laittoivat liikkeessäkin takuun alkamaan vasta lasketusta ajasta :)
niin lähde ihmeessä kiertelemään vaunukauppoja ja selvitä, millaiset kärryt haluat. Niitä vaihtoehtoja on niin hirveä määrä, että se on tosi uuvuttavaa ja vaikeeta.
Eihän niitä tarvii heti ostaa ja jos jotkut hyvät löytyykin ja vielä edullisesti, niin yleensä niissä on joku toimitusaika ja sitten niitä voi säilyttää liikkeen varastossakin...
Jos jättää asian liian myöhäiseksi esim äippäloman alkuun, niin raskaus voi olla silloin hankala. Väsyttää tai ei vaan pääse liikkumaan kovin helposti ja sitten sitä menee ekaan kauppaan ja ottaa ekan suht siedettävät kärryt. Maksaa niistä 1000 euroa ja käytössä huomaa, että ne ovatkin ihan muuta kuin tarvitset ja vihaat niitä joka päivä. =)
tehtiin tilaus vaunuista, kun haluamastamme mallista tuli ohittamaton tarjous. Olen varmaan rv 31 paikkeilla kun saamme hakea ne kotiin.
Myös turvakaukalo ja sen jalusta on tilauksessa, nekin koska saatiin hyvä hinta juuri tilaushetkellä.
Myös vaatetta ja muuta tavaraa on vauvalle jo jonkin verran hankittuna. Hankintoja on tehty a) alennusmyyntien ja tarjousten, b) innostuksen ja c) sen takia, ettei sitten ihan viimeisten viikkojen aikana tulisi niin isolla summalla hankintoja.
Nyt rv 26.
jokin sopivaisuuskysymys?
Ostin 3 kk ennen laskettua aikaa.
ja kunto vielä sellainen, että jaksoin kiertää kauppoja.
Ostin vaunut heti, kun jäin äitiyslomalle. Olisin voinut ostaa vaikka heti, ja vaikka raskaus olisi mennyt kesken, olisin voinut käyttää vaunuja seuraavalle. Olin vain kiivaassa työelämässä rv 10:llä, enkä päässyt töistä koskaan niin aikaisin, että olisin ehtinyt vaunukauppaan.
En siis kannata taikauskoisia käsityksiä, mutta jokainen tekee omat valintansa itse.