kuinka hyvin teidän 7v osaa uida?
tyttö sanoo että ei moni hänen luokassa osaa yhtä hyvin kuin hän. Ei ole uintikoulussa käynyt mutta vauvana vauvauinnissa 2v. Sukeltaa pohjaan jos on 2m syvyys, ui 50m koskematta pohjaan esim. Kuulostaako normaalilta?
Kommentit (39)
nyt ui muutamia metrejä, ehkä 6-7m on ennätys. Talvella käydään aika harvoin uimassa, kesällä uidaan sitten mökillä koko ajan.
meillä 6 v osaa sukeltaa pohjaan noin 1,5 m ja noutaa tavaroita. Hyppää pää edellä reunalta. Ui noin 10 m. Osaa liukua ja kellua. joten toiveissa olisi tänä vuonna päästä samoihin kuin teillä.
osaa uida n 30 m ja sukeltaa tuon 2 m hakien 3 rengasta. Ollaan toki käyty vauvauinnissa ja uimassa n kerran kuussa. Viime kesänä oppi uimaan ja sen jälkeen edistyy vauhdilla.
uimaan viisi vuotiaana.
Sukeltaa pitkiä matkoja, sekä syvällä.Hyppää kolmesta metristä.
Itse lähinnä ihmettelin, kun poika tuli ekalta uinti kerralta (koulun) kun kertoi että vain muutama osaa uida hänen lisäkseen.
Tytär, joka on nyt nelosluokkalainen, niin hänen ollessa ekalla, niin yhtä lukuun ottamatta kaikki osasivat uida hyvin.
Tästä sitten "päättelin", että kaikki ekaluokkalaisethan osaa uida. No ei taidakaan osata.
Itse en tiedä yhtään koululaista, joka ei osaisi edes muutamamaa metriä uida.
Meidän ekaluokkalaisen ryhmässä yksi oli lasten altaassa (arka lapsi, osaa kyllä uida, mutta ei uskalla syvällä). Muut olivat terapia altaassa.
Hyvin mennyt. Muutama jotka eivät vielä ui, mutta suurin osa ui ja hyppii. Nämäkin jotka eivät ihan vielä pysy pinnalla, niin sukeltavat kuulemma kovasti.
tyttö sanoo että ei moni hänen luokassa osaa yhtä hyvin kuin hän. Ei ole uintikoulussa käynyt mutta vauvana vauvauinnissa 2v. Sukeltaa pohjaan jos on 2m syvyys, ui 50m koskematta pohjaan esim. Kuulostaako normaalilta?
ja hyppää 3 metristä, sukeltaa kevyesti 3 metriin. Olin pitkään pelkästään sukeltelija, mutta uimakoulussa keksi uimisen.
Ui vapaauintia, selkää, rintauintia satoja metre putkeen jos tarvis. Hyppää päälleen, sukeltaa pohjaan ja n. 15 metriä jne.
Juuri koulusta kävivät 4-luokkalaisten kanssa uimassa ja hyvin uivat pääsivät noiden isompien ryhmää. Ainoastaan yksi toinen pieni oli poikamme lisäksi päässyt - eli kaikki todellakaan eivät osaa uida.
Meillä myös 5v. pikkusisko osaa uida vaparia ja selkää 50 metriä helposti ja sukeltaa yhtä hyvin kuin veljensä.
Entisiä vauvauimareita molemmat...
Mutta sukelteli kuin saukko miten päin vaan menemään. Lapsi osasi uida niin kauan kuin henkeä riitti, eli ei ymmärtänyt, että miten uidessa voi hengittää. Uimakoulussa opetettiin siis uimaan kasvot vedessä, ja lapsi ei osannut kääntää päätään sivulle oikein. Liukuminen, kelluminen ja sukeltaminen onnistui hyvin.
niin suurin osa eka luokkalaisista osaa uida, ainakin jollakin tavalla.
En kyllä itsekään muista tavanneeni ei uimataitoista ekaluokkalaista.
vuotiaana oppi uimaan. Nyt 7 vee ui pitkiä matkoja ja sukeltaa. Hyppää kolmesta metristä. Pärjää mainiosti terapia- ja isossa altaassa.
muusta kuin laiskoista vanhemmista. Ei se lapsi opi, jos ei käytä uimassa. Ja jos seitsemän vuotiasta on käyttänyt uimahallissa ja järvessä, niin kyllä tuon ikäinen silloin jo ui tai vähintään sukeltaa.
muusta kuin laiskoista vanhemmista. Ei se lapsi opi, jos ei käytä uimassa. Ja jos seitsemän vuotiasta on käyttänyt uimahallissa ja järvessä, niin kyllä tuon ikäinen silloin jo ui tai vähintään sukeltaa.
Toisilla uimahalliin on matkaa kymmeniä kilometrejä, joten uimareissut jääkin sitten suurimmalta osin kesään... (ja mitä itse olen rannoilla seuraillut, kyllä kesäuinnit monella menee ihan vaan plutimisen puolelle enimmän osan aikaa :D)
Meidän tuppukylässä tilanne tämä ja kesäleireillä (joita siis itse olen vetämässä koululaisille) ei nyt hirveän moni ekaluokkalainen osaa vielä uida kuin ehkä auttavasti. Mutta en mä menis vanhempia sormella osoittelemaan. Talvella on muutakin tekemistä viikonloppuisin kuin matkustaa alvariinsa uimahalliin... (Vaikka hiihtäminen, luistelu tai vaikka pulkkamäki)
Meidän ekaluokkalainen harrastaa luistelua, tykkää hiihtää pitkiä matkoja ja harrastaa myös voimistelua. Mutta on todella arka veden kanssa, ei osaa räpiköidä kuin pari metriä vaikka käydään kuukausittain uimahallissa ja kesällä tietysti uidaan lähes päivittäin.
Miksi meidän pitäisi nyt panostaa enemmän uimataitoon kuin kaikkii muihin taitoihin mitkä on lapselle mieluisempia?
Onko meidän lapsi todellakin ainoa uimataidoton keväällä kun koulun uimakoulu alkaa?
En vaan oppinut aiemmin (vaikka mahdollisuuksia kyllä oli), en tiedä mistä mahtoi johtua. Ja en pelännyt vettä, osasin kyllä sukeltaa.
Juuri kävivät ekaluokkalaiset uimassa ja open mukaan vain muutama osasi uida. Loput harjoittelivat liukumista, kelluntaa jne.
Omani osaa räpiköidä pinnalla metrin. Sukeltaa hyvin lasten altaan päästä päähän.