Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä kasvissyöjissä ärsyttää?

Vierailija
23.01.2012 |

Itseäni ärsyttää se, että he tuntuvat olevan jotenkin moraalisesti muiden yläpuolella. Sekin, että jos ruokavaliosta kysyy, he sanovat, etteivät jaksa puhua asiasta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ärsyttää ihmiset, jotka alkavat tivata, miksi olen kasvissyöjä. En minäkään tivaa keneltäkään mitä kukakin syö. Ja täytyy myöntää, että välillä ärsyttää myös kysymys, minkä melkein automaattisesti kuulen joka kerta, että syönkö kalaa? Jos olen juuri kertonut olevani kasvissöjä, niin en todellakaan kai syö kalaa.

Vierailija
2/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä usko olevani ärsyttävä kasvissyöjä. Ei ole mitään tarvetta korostaa sitä kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä minä toisten syömisestä välittämään.

Kasvissyöjälle onneksi keksii tarjoamistakin.

Varsinkin jos on lakto-vegetaristi tai lakto-ovo-vegetaristi.

Vierailija
4/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina hirveä showvegen kanssa liikkuessa.

Vierailija
5/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yhtään.

Vierailija
6/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ronklaavat juhlissa ja heidän ruokavalionsa nousee ykkösasiaksi. Jotkut ovat tällaisia. Tunnen myötähäpeää joidenkin käytöksen vuoksi.

Vierailija
7/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on jo niin "vanha" juttu tai siis niin yleistä, että ei enää paljon asiaan tule kiinnitettyä huomiota.

Vierailija
8/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteella ja lukiossa oli niitä vaahtoavia show-vegejä, mutta enpä niihinkään ole viimeiseen 10 vuoteen törmännyt. Ja olen vielä ituhippien rakastamalla ympäristöalalla töissä!

Tässä iässä (35 v) muuten monet kasvissyöjät ovat jo kyllästyneet käymään "no miksi sä et syö lihaa, luuletko olevas joku parempi ihminen, hä? ihminen on tarkotettu sekasyöjäksi, näkeehän sen hampaista. mulla on diili pupujen kanssa, ne ei syö mun ruokaa ja mä en niiden, heh"-keskusteluja.

-sekasyöjä

Vierailija
9/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syöjissä. Ei saa olla laktoosia, ei saa olla hiilihydraattia, ei saa olla rasvaa, ei saa olla SOKERIPALOJA!!! Herrajjumla, jogurtissakin on SOKERIPALOJA! NIin ja imettää pitää, Tutteli on saatanasta

Vierailija
10/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää se, että he tuntuvat olevan jotenkin moraalisesti muiden yläpuolella. Sekin, että jos ruokavaliosta kysyy, he sanovat, etteivät jaksa puhua asiasta.

Mua ärsyttää se, että jos vaikka ravintolassa tilaan kasvisruuan, alkaa joku seurueesta (jos olen esim isommalla työporukalla syömässä) länkättämään, että mitä rehuja oikein syön ja olenko olevinani joku parempi ihminen, kun en syö lihaa. Samoin jos vaikka bileissä kysyn asiallisesti, että "hei onko täällä mitään, missä ei ole lihaa?". Hirveä itkeminen siitä, millainen ituhippi olen. Ja korostan, että voisin syödä lihaakin, mutta pidän kasvisruuasta enemmän. Lisäksi ärsyttää, että kasvisten syöntiään pitää jotenkin perustella. Jos en syö juhannuksena grillikylkeä, vaan maissia, pitää se perustella.

Vierailija
11/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvissyöjä. Sen sijaan muille se tuntuu olevan suurempi ongelma!

Vierailija
12/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt lähinnä kasvisruokaa vuodesta 1982, mutta jonkin verran myös kalaa. Maitotuotteista vain juustoja ja joskus jäätelöä.

Korkeintaan on kysytty onko ruokavalion takana aatteellisuus ja siihen on helppo vastata: ei ole. En ole myöskään tiukka vegaani, en ole pelastamassa maailmaa itsestäni alkaen.

Ei ole mikään ongelma varata etukäteen kasvisvaihtoehtoa tai poimia tarjotusta ruuasta hissun kissun se mitä syön.

Vierailija
13/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaa ruuan ravintolassa, se ei ole oman ruokavalionsa esille tuomista. Ja se, että kysyy tosiaan asiallisesti "onko tässä lihaa" on joidenkin (tähänkin ketjuun vastanneiden) mielestä suurta showta omasta RuokaValiostaan. Se ei ole, se on vaan asiallinen selvitys siitä, mitä ruokaa on tarjolla. Mullekin on monta kertaa yritetty pakkosyöttää lihaa (eli sanottu jonkun ruuan olevan vegeä, ja siellä onkin ollut kinkkua tms.). Todella raivostuttavaa.

Vierailija
14/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tivaa, etkö sitten syö edes jauhelihaa ja vuodesta toiseen jaksetaan kysyä etkö syö kinkkuakaan. Ei tosiaan kiinnosta, ei edelleenkään.

Toi moraalisesti muiden yläpuolella taitaa liittyä ihan mihin vaan ruokavalioon, josta joku on innostunut. Siltä karppaajat tuntuvat minusta, kun pystyvät olemaan lähes tai kokonaan leivättä ja itse syön paljon leipää ja tiedän että laihtuakseni pitäisi vähentää. Ärsyttääkö sitten se sinua, että tiedät, että pitäisi syödä enemmän kasviksia, mutta et saa aikaiseksi (villi arvaus, ei millään pahalla)

Mutta yleensä ottaen, en koe mitään syytä miksi minun pitäisi perustella tai puolustella ruokavaliotani ja yleensä keskustelut menevät siihen, ettei minua kuunnella vaan minun pitäisi perustella tai puolustella

Vierailija
16/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on aivan se ja sama mitä muut syövät.

Tosin ne tapaukset ovat hieman huvittavia, jotka ovat jättäneet ruokavaliostaan pois vain sen punaisen lihan (kaikki muu liha käy) ja sitten kertovat olevansa niitä ja näitä kasvissyöjiä...en muista sitä nimitystä enää mikä se oli, mutta siis miksi ei voi rehellisesti sanoa olevansa sekasyöjä, joka ei syö punaista lihaa, koska niinhän se asia on.

Vierailija
17/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onko salaattipöydän pastasalaatissa lihaa". Siitä ei saa aina katsomalla selvää. Pitäisiköhän tuollainen kysymys esittää diskreetisti sujauttamalla viestilappu tarjoilijalle, katselemalla viattoman näköisenä seinille ja viheltelemällä muina miehinä :)

Kana on usein kasvis. Kasvisvaihtoehtona tarjotaan kanasalaattia...

Vierailija
18/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin. . Ihmettelen kasvissyöjä-perheiden tapaa väittää että sekasyönti on valinta siinä missä kasvissyöntikin. Näinhän ei ole. Kasvissyöjä- perheissä ei lapselle anneta edes mahdollisuutta valita liian,kalan ynnä muun syömistä. Sekasyöjät taas antavat mahdollisuuden että lapsi voi myöhemmin halutessaan valita oman ruokavalionsa. Tämä vain ihmetyttää, ei kamalasti häiritse. En oikeastaan edes tunne kasvissyöjiä. Jos järjestämiini juhliin tulee kasvissyöjä toki valmistam hänelle sopivaa syötävää. Vaihtoehtoja ei välttämättä ole yhtä paljon kuin sekaruokailijoille, mutta jotain kuitenkin. :)

Vierailija
19/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa muissakin ryhmissä jotka ovat todella ehdottomia jonkun asian suhteen.

Esim. uskovaiset, uusnatsit, AV-mammat, jne.

Eli kaikki sellaiset jotka ovat tehneet valintansa sydämellä eikä heitä saa taivuteltua järjellä.

Vierailija
20/28 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa muissakin ryhmissä jotka ovat todella ehdottomia jonkun asian suhteen.

Esim. uskovaiset, uusnatsit, AV-mammat, jne.

Eli kaikki sellaiset jotka ovat tehneet valintansa sydämellä eikä heitä saa taivuteltua järjellä.

Tähän on mielestäni se ratkaisu, että tutkit sisintäsi ja pohdit, miksi toisten uskonto tai ruokavalio on mielestäsi niin raivostuttava asia, että haluat käännyttää heidät kaltaiseksesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan