Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotias kuumeessa neljättä päivää - influenssaa?

Vierailija
23.01.2012 |

Meidän 4 -vuotias, joka on aina sairastanut flunssat kuumeettomana "räkätautina" (vain bakteeri-infektiot, kuten keuhkoputken tulehdus ja korvatulehdus ova nostaneet kuumeen), on nyt neljättä päivää kuumeessa. Kuume laskee lääkkeellä hyvin ja lääkittynä lapsi on ihan pirteä ja puuhailee tavalliseen tapaan. Kuume kuitenkin nousee aina uudelleen yli 39 asteeseen ja silloin lapssen olo on tietysti väsynyt, vetämätön ja kurja. Mitään muita oireita ei ole valittanut, emmekä ole huomanneet.

Onkohan tämä nyt influenssaa? Tietääkö joku, onko epidemiaa jo liikkeellä pk-seudulla? Mistä muusta voisi olla kysymys? Missä vaihessa pitäisi viedä lapsi lääkäriin, jos kuumeilu ilman muita oireita jatkuu? Kyseleepi epätietoinen, kuumetauteihin tottumaton äiti-ihminen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä lääkäriin.

Influenssa todetaan nielukokeella; tungetaan pitkä pumpulitikku nenään ja toinen kurkkuun.

Ihan riittävästi sairastanut että asiaa voidaan tutkia.

Vierailija
2/5 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipinkapin tk:lle lekuria tapaamaan. Mukulalle ei noin korkea kuume neljänä päivänä tee ollenkaan hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi viedään lääkäriin jos kuume kestää yli 3vrk.

Vierailija
4/5 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi viedään lääkäriin jos kuume kestää yli 3vrk.

Noin korkeeksi ei ole kuume mennyt. Mä olen tullut siihen tulokseen että tää on kuitenkin vaan sitkeää tai ärhäkämpää flunssaa. Pari influenssaa olen kokenut ja tää on ihan iisiä niihin verrattuna, vaikka ei kivaa tämäkään. Onneksi lapset on jo vähän isompia.

Parina ekana päivänä lihakset oli tosi kipeet.

Vierailija
5/5 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumeen jälkeen? Siis jos lapsi muuten hyvävointinen ja lääkkellä saa välillä kuumeen laskemaan.

Löysin tällaisen ohjeen, ja itsekin ajattelisin, ettei lääkäri paljonkaan voi tehdä, jos influenssasta kysymys.

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=517/sprog=4/grp=2/menu=1/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän