Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Projektityö ja ajankäytön arviointi

Vierailija
23.01.2012 |

Työskentelen eräässä aika pienessä hankeessa osa-aikaisesti. Teen väliarviointia ja olen eri osioiden ajankäytön arvioinut päiväkirjatyyppisen seurannan perusteella kokonaisuuksittain. Kokonaistyöaikani tässä arvioitavassa vaiheessa on yhteensä n. 600 ja siitä olen laskelmieni mukaan käyttänyt tehokkaaseen työskentelyyn n. 470.

Kysymykseni on siis, että onko 130 tuntia paljon vai vähän epäolennaista ajankäyttöä suhteessa kokonaistyöaikaan?

... Kaikkia siirtymisiä ym. en varmasti ole osannut laskea kokonaisuuksiin mukaan. Olen välillä ehkä hieman tehottomammin työskennellessä myös arvioinut joihinkin kokonaisuuksiin käytetyn ajan alakanttiin.

Hoidan projektia yksin ja olen vastuussa sen etenemisestä, joten tarkoituksella en laiskottele, vaan pikemminkin tuntuu, että olen saanut paljon aikaan ja innokkaana työskentelen. Aina en välttämättä kuitenkaan ihan sata lasissa.. eikä tällaista pystykään. Välillä asiat tökkii ihan itsestä riippumattomista syistä ja se laskee tehoja.

Mitään tarkkaa raportointia eivät hanketta rahoittavat ja hallinnoivat tahot vaadi, mutta itsearviontiosioon kuuluu myös epäolennaisen ajankäytön arviointi.

Auttakaa siskot, jotka olette joskus joutuneet raportoimaan työtunneista.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla