Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sitten, kun olet oikeissa töissä.."

Vierailija
23.01.2012 |

Olen opiskellut pitkään ja nyt sain yliopistolta myös työpaikan, johon luonnollisesti kuuluu osana lisäkouluttautuminen.

Eilen keskustelin vanhemman sukulaisen kanssa ja puhuttiin raha-asioista. Hän sitten totesi, että "sitten kun olet oikeissa töissä ja alat tienaamaan...!"

Olikohan tuo pelkkä lapsus? Totesin vain, että minähän olen töissä...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään noita oikeina työpaikkoina pidä...

Vierailija
2/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teidän mielestä sitten on "oikeaa työtä"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsailevat sillä, että ruumiilliset, suorittavat tehtävät ovat niitä oikeita töitä ja muut "paperin pyöritystä"...

Ei aknnata loukkaantua kaikesta.

Vierailija
4/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh! Tietenkin olet oikeissa töissä! Töitä on monelkaisia, tutkimustyötä, fyysistä työtä, toimistotyötä jne. Ihan oikea työ se on jos siitä saa palkkaa ja monessa työssä on koulutusta!!

Vierailija
5/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuliastasi hämää se, että olet samassa paikassa töissä, missä opiskelit. Kenties mieltää sen osaksi opintojasi, mutta ei sillä väliä mitä joku sanoo!

Vierailija
6/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on työsuhteen laatu? Kertyykö eläkkeet, sosiaaliturva, oikeus äitiyslomaan jne.?

Onko kyse oikeasta työstä?

Vierailija
7/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ollut "oikeissa töissä". Harrastuksestani tuli työ ja siitä saa hyvää palkkaa mutta en koe oikeaksi työksi. Miksikö? Koska työni on hauskaa ja tekisin vaikka vapaa-ajalla. Ai mutta niinhän mä käytän myös vapaa-aikaani.

Vierailija
8/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omilta ja miehen isovanhemmilta (85-90v) kuulee tuota jatkuvasti. En ole ottanut pahalla ja olen luovuttanut asian korjaamisen suhteen.

Tein siis yliopistolla ensin väitöskirjan ja nyt teen post-doc tutkimusta.

Olen opiskellut pitkään ja nyt sain yliopistolta myös työpaikan, johon luonnollisesti kuuluu osana lisäkouluttautuminen.

Eilen keskustelin vanhemman sukulaisen kanssa ja puhuttiin raha-asioista. Hän sitten totesi, että "sitten kun olet oikeissa töissä ja alat tienaamaan...!"

Olikohan tuo pelkkä lapsus? Totesin vain, että minähän olen töissä...

Vierailija
9/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on niin vaikeaa kysyä silloin toiselta että mitä tarkoittaa?

Ehkä jäi kuvitelmaan ettei sulla ole kokopäivää? Että sinulla on mahdollisuuksia myöhemmin tienata enempi?

Saatko kouluttautumisajalta palkkaa? Kun ei voi nyt hei tietää mitä olet puhunut ihmisille! Vaikkei ne olekaan koulutettuja kuten sinä ja selvästi pahansisusia ja katkeria?

Vierailija
10/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulkinnoillaan ;).

Miksi olisin pahansisuinen ja katkera? Tuo kommentti tuli toimistotyöntekijän suusta - eli ei niinkään raskaasta fyysisestä työstä kyse.

Ja tosiaan, ehkä se hämää, että kun olen puhunut "yliopistolle menemisestä" niin aiemmin sillä viittasin opintoihin ja siis työhön.

Kommentin sanoja on kyllä niin hyväntahtoinen ihminen, että en usko hetkeäkään, että sanoi loukatakseen. Hämmästyin vain tuota kommenttia, kun ihan palkkatyössä kuitenkin olen ja eläkkeet kertyy :D.

Vierailija
11/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muukin työ on määräaikaista eikä se siltikään ole vähemmän oikeaa työtä kuin vakinainen :). Monilla nyt vain on se käsitys, että yliopistossa aina opiskellaan ja vain yliopiston ulkopuolella on ne "oikeat työt". Yliopiston tehtävä on tuottaa tieteellistä tutkimusta ja tähän tuotantoon eli yhden perustehtävän toteuttamiseen osallistuvat palkatut tutkijakoulutettavat. Samalla "rahalla" syntyy toki myös se jatkotutkinto.

Vierailija
12/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan iso osa yliopistojen työskentelystä aika moista ajanhaaskausta. Ei toki kaikki, mutta paljon. Ja tämän takia moni ajattelee yrityksissä tehdyn työn ns. oikeaksi työksi.

Vierailija
13/13 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mitä ikinä se sitten onkaan), mutta joo, ymmärrän jos varsinkin vanhasta ihmisestä tuntuu, että se on jotain opiskelujuttua edelleen.

Ja itteki joskus miettinyt, kun "kaikki" on yliopistolla tutkijoina, että mitä ne oikeen siellä tekee. Ja osa vielä opintojen ohessa tekee sitä tutkijanhommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän