Elen äänestin Niinistöä, mutta 2. kierroksella Haavisto saa ääneni?
En alunperinkään demarina löytänyt itselleni ehdokasta ja siksi päädyin Niinistöön. Alkoi kuitenkin siinä määrin jo eilen ärsyttämään Kataisen paistattelu kameroiden edessä, että päädyn nyt äänestämään Haavistoa. Ensimmäistä kertaa eläessäni äänestän näin tunteiden varassa. Enkä nytkään näin tekisi, jos demareilla olisi ollut edes jossain määrin varteenotettava ehdokas. Olin kyllä jo lähellä jopa äänestää Lipposta säälistä. Onko muilla ollut hankaluuksia löytää ehdokasta näissä vaaleissa?
Kommentit (14)
haluatte vasemmalta pressan?
eikö 30 v demaripressa riitä?
sinänsä hyvä keino yrittää saada ihmiset kääntymään Haaviston puoleen, keinolla millä hyvänsä.
Niinistöähän tässä äänestetään, ei Kataista.
oletteko sossupummeja kun haluatte vasemmalta pressan?
eikö 30 v demaripressa riitä?
Olen kahden akateeminen kaksi loppututkintoa suorittanut punavihreä keskituloinen veronmaksaja. Koskaan en ole toimeentulotukea saanut, enkä ollut päivääkään työttömän. Sitähän sä kysyit? :D
ja yllättävää kyllä, umpikokoomuslainen mieheni on kääntymässä samaan päätökseen. Niinistö antaa itsestään kylmän, kolkon ja huonon kuvan ja se piikakommentti oli ihan viimeinen niitti. Haavisto vaikuttaa fiksummalta ja inhimillisemmältä, kaikin puolin miellyttävältä henklöltä. Emme äänestä puoluetta, vaan hlöä.
Kokoomuksen arvomaailma on vaan niiiin kaukana omastani.
ja yllättävää kyllä, umpikokoomuslainen mieheni on kääntymässä samaan päätökseen. Niinistö antaa itsestään kylmän, kolkon ja huonon kuvan ja se piikakommentti oli ihan viimeinen niitti. Haavisto vaikuttaa fiksummalta ja inhimillisemmältä, kaikin puolin miellyttävältä henklöltä. Emme äänestä puoluetta, vaan hlöä.
Itse en olisi millään saattanut uskoa, että Haavistolla on näin paljon kannattajia ja päädyin siksi näistä ehdokkaista toiseksi parhaimpaan eli Niinistöön. onneksi pääsen nyt antamaan ääneni Haavistolle.
Eli olen kyllä jo päättänyt äänestäväni Haavistoa 2. kierroksella. ap
Ja kelpaakin olla, tulos oli mitä mainioin.
Myös aika moni äänestää ihan tunnepohjalta. Seuratkaapa mediaa. Yhtäkkiä Haavisto saanut yhdessä yössä 75000 e lahjoituksia, kauhean määrän faneja Facebookissa jne. Ja aika moni vain sanoo, että joo, "äänestän Haavistoa, en tiedä miksi, mutta tuli sellainen tunne".
Nyt vain kaksi viikkoa rankkaa Haavisto-myönteistä rummutusta mediassa, niin johan saadaan Pekasta uusi presidentti! Varsinkin Yle tietää just mistä narusta vetää ;)
Mikset äänestänyt jo ekalla kierroksella Haavistoa?.
eikä tajunnut miten hyvä ehdokas siellä on. Äänesti sitten Niinistöä vanhalla rutiinilla. Tokalla kierroksella ääni menee Haavistolle.
Päätin odotella kuka tulee Niinistöä vastaan ja kiva, että se oli Haavisto.
Pidin eilen siitä kuinka Haavisto puhui kiusattujen ja heikompiosaisten puolesta. On hyvä antaa viestiä, ettei tarvitse olla täydellinen sopiakseen tähän yhteiskuntaan. Kaikki ovat tärkeitä sukupuolesta, iästä, koulutuksesta, varallisuudesta, ulkonäöstä ja sukupuolisesta suuntautumisesta riippumatta. Haavistosta tulisi hyvä presidentti!
koska valitsin ehdokkaan tutusta puolueesta sen kummemmin miettimättä. Olemme siis kokoomuslainen yrittäjäperhe. En myöskään uskonut hänen pääsevän toiselle kierrokselle. Eilen kuitenkin vaali-iltaa katsellessani tajusin, ettei niinistö ole ihminen josta haluaisin presidentin. T: se edellinen
Olen vasemmistoliittolainen, ja pidän arhinmäestä, mutta en halunnut häntä äänestää, sillä hänessä ei ole (ainakaan vielä) ainesta koko kansan presidentiksi. Hän on liian nuori ja jakaa liikaa mielipiteitä.
Päädyin äänestämään Haavistoa, sillä en missään nimessä halua porvari-presidenttiä, ja haavisto on mielestäni ainoa ehdokas, jolla on edes teoreettiset mahdollisuudet päihittää niinistö. Ei haavisto muutenkaan paha ehdokas ole. Ja ilman häntä meillä olisi ollut kakkoskierroksella KAKSI porvariehdokasta - olen hyvin huojentunut että tältä täpärästi vältyimme.
Arhinmäeltä kysyttiin telkkarissa eilen, että valuivatko punavihreät äänet haavistolle, ja hän oli hyvin epäileväinen sen suhteen. Mutta väärässä oli - uskon että moni kaltaiseni punavihreä on äänestänyt nimenomaan haavistoa juuri taktisista syistä, vastapainona porvareille.