Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus ongelmana. Mikä avuksi?

Vierailija
07.01.2012 |

Tämä on ihan uusi ongelma minulla; en vaan saa unta tai jos saan, voin herätä jo parin tunnin kuluttua..

Teen vuorotyötä, mikä ei ainakaan auta asiaa, mutta olen sen aina kokenut sopivan minulle. Lapsetkaan eivät valvota enää, joten nyt kun saisi nukkua, ei nukuta! Ja mikä kamalinta, olen ollut vapilla/lomalla, kun vaiva alkoi..

En koe olevani masentunut tms. olen ihan terve, työssäkäyvä ihminen. Tosin, pelkään etten kohta ole enää terve jos tämä jatkuu :(

En tahtoisi syödä lääkkeitä, koska työni on vaativa ja vastuullinen, tosin tunnin yöunilla, en varmasti pysty kunnolla töihinkään. Mikä neuvoksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyytäisit käyttöösi melatoniinia? Sehän ei ole lääke vaan hormoni jota meistä jokainen tuottaa ja auttaa nukkumaan.

Tietysti sitä ennen voit kokeilla kaikki nuo kamomilla-teet, lämipät maidot, iltakävelyt, tylsän kirjan lukemiset jne. mutta tosiasiahan on, että unettomuus sotkee elämän tosi nopeesti:(

Vierailija
2/7 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä unettomuus helpottuu jonkun ajan kuluttua itsestään.

Minkä ikäinen olet? Voisiko olla esivaihdevuodet?

Voisit kokeilla makuuhuoneen lämmön alentamista muutamalla asteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontaistuotekaupan Unihiekka-tabletit.

Vierailija
4/7 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä saa luontaistuotekaupoista ilman reseptiä sininen uni jet lag-nimellä (katso että paketissa lukee tuo jet lag, on olemassa pelkkää sinistä untakin).

minä olen syönyt melatoniinia nyt viime syksystä alkaen. minulla stressi aiheuttaa unettomuutta ja alkusyksystä nukkuminen meni tosi huonoksi.

ihmelääke melatoniini ei ole, se ei "nuijanukuta" mutta koen saaneeni siitä silti apua. nukahtaminen kestää edelleen vähintään tunnin mutta sitten kun nukahdan niin nukun joko kokonaan heräämättä tai sitten herään kerran aamuyöstä. aikaisemmin nukahtaminen kesti pari tuntia ja nukuin n. tunnin pätkiä joten nyt olen kuitenkin varsin tyytyväinen tilanteeseen.

päivätokkuraa melatoniinista ei tule joten senkin vuoksi sitä uskaltaa syödä. ei aiheuta myöskään riippuvuutta vaan on elimistön oma hormoni.

työkaveri kokee saaneensa apua sleep well-nimisestä luontaistuotteesta joka sisältää ilm. ainakin valeriaanaa joka on lievästi rauhoittava. itse en ole tuota koskaan kokeillut.

Vierailija
5/7 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkävaikutteinen melatoniini nimeltään Circadin on ollut minulle paras apu, sen avulla saan unen päästä kiinni uudestaan vaikka herään aamuyöstäkin.

Kannattaa tosin kokeilla ensin perusmelatoniinilla ja esim. 1 mg. Jos ei auta, niin voi nostaa annosta 2 mg. Tai miten lääkärin kanssa asiasta sovitte.

Vierailija
6/7 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että kroppasi ja mielesi on jämähtänyt tekemääsi työrytmiin tai lasten hoitoon eli aiempiin rutiineihin. Nyt sitten olet vapaalla ja kroppasi ja alitajuntasi ovat ikään kuin "Eikö nyt ole aika muka nousta ylös?" Veikkaan, että ongelma poistuisi ajan myötä, mutta kerropa tarkemmin miten kauan ongelma on jatkunut? Viikon? Kauemmin?

Vierailija
7/7 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus...ongelma alkoi marraskuussa. Välillä oli parempikin jakso..eniten huolestuttaa, kun tää on ollu nyt tosi pahana lomalla! Nyt olisi tarkoitus palata töihin..Oloni on nyt suht pirteä ja nukuinkin välillä 4-11 ihan kunnon pätkiä. Huomenna kello soikin sitten 5.20, joten pelottaa jo valmiiksi! Tää on ollut sikäli rankka syksy, että teen nyt pitkästä aikaa täyttä päivää töissä ja olen pian 40, joten noita hormonaalisia juttujakin olen miettinyt.. No, arki alkaa ja varaan lääkäriajan. Tahtoisin työterveyslääkärille, mutta ajat voi mennä pitkälle..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan