Lumi vai Matleena? lapselle nimeksi?
Oon pitkään tykännyt Lumi nimestä ja nyt törmäsin nimeen Matleena johon ihastuin ja nyt en osaa päättää kuman nimen lapselle valitsen, tai sitten laitetaan Lumi Matleena, mutta sitten tulee valinan vaikeus kummaksi kutsutaan...
Kommentit (16)
Matleenan. Lumi on periaatteessa kaunis, mutta jotenkin kylmä ja kolea. Tulee mielleyhtymä kalmankalpeaan mustahiuksiseen tyttöön.
Lumi Matleena kuulostaa ihan kivalle.
Lumi kuuluu mielestäni sarjaan Jade, Jasmin, Mimosa...
Kuin viallinen Leena nimi. Lumi on paljon hienompi, mutta en antanut omalle tytölleni, koska kiusatuksi tulemisen riski on aivan liian suuri "lumipallo, lumiukko.." Etkö nyt mitään muuta keksisi?
Matleenaan mäkin ehkä kallistun, lähinnä siksi että Lumin lausumisen kanssa kuitenkin tulee ongelmia ja mua ärsyttää suunnattomasti sellainen, jos on esim nimi joka loppuu N-kirjaimeen, vaikka Ellen tms niin toiset jos sanoo että Ellen tule tänne niin sanotaankin Elleni tule tänne...
Ihan sama nimessä Lumi, kuuluuko sanoa Lumille vai Lumelle, mun mmielestä Lumille, tai onko joku Lumin vai Lumen, mun mielestä Lumin... No mut pitää vielä miettiä =)
-ap-
Matleena on ruma, ja lapsesi tulisi saamaan 10000 erilaista lempinimeä. Matu, Made ja ties mitä kamalia.
Lumikin on kiva, mutta aika "muotinimi" tällä hetkellä
(ja taipuu siis Lumille, Lumin, Lumia jne.)
Aivan kuin mato-Leena tai jotain muuta niljakasta, hrr.
Lumikin hieno, mutta Matleena paljon hienompi. Miten Marleena?
Miten Matleena
Adessa
Elle Maaria
Ellen
Juliaana
Tai Marleena
Elisabeth
Josefiina
Olivia
Lumi Matleena myös kiva yhdistelmä.
kummalta hän näyttää...? :) (siis jos on syntynyt jo) Jotenkin niin eri tyylisiä nimiä, että varmasti näkee tytöstä kumpi nimi hänelle sopii.
Lumi ei ole nimenä mitenkään riski kiusaamista ajatellen. Mistä tahansa nimestä saa väännettyä kamaluuksia haluttaessa (ja nuo lumiukot ja lumipallot ei ole niitä kamalimpia).
Kuin viallinen Leena nimi. Lumi on paljon hienompi, mutta en antanut omalle tytölleni, koska kiusatuksi tulemisen riski on aivan liian suuri "lumipallo, lumiukko.." Etkö nyt mitään muuta keksisi?
Matleenaan mäkin ehkä kallistun, lähinnä siksi että Lumin lausumisen kanssa kuitenkin tulee ongelmia ja mua ärsyttää suunnattomasti sellainen, jos on esim nimi joka loppuu N-kirjaimeen, vaikka Ellen tms niin toiset jos sanoo että Ellen tule tänne niin sanotaankin Elleni tule tänne...
Ihan sama nimessä Lumi, kuuluuko sanoa Lumille vai Lumelle, mun mmielestä Lumille, tai onko joku Lumin vai Lumen, mun mielestä Lumin... No mut pitää vielä miettiä =)
-ap-
Kielitoimisto suosittaa, että erisnimi Lumi taivutettaisiin Lumi, Lumin, Lumille jne. ja yleisnimi lumi, lumen, lumelle.
Itse en tykkää yhtään Lumista, mutta se on toki vain minun mielipiteeni.... Aika monta Lumia tiedän kuitenkin.
Matleenasta kuitenkin tulee kavereiden suussa Mattis tai Matu