Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atooppinen ihottuma raskausaikana

Vierailija
23.01.2012 |

Onko täällä muita joilla atopia vaivaa/ vaivasi raskausaikana? Protopic on pannassa, kasvojen ihottumaan ei mikään muu auta. Kasvojen ja kaulan tilanne pahenee heti kun lopetan miedon kortisonivoiteen käytön, taukojen pitäminen on siis todella vaikeaa. Raskausviikkoja tällä hetkellä 14, millon se iho alkaa parantumaan mikäli helpottuisi raskauden vaikutuksesta? Suurimmalla osalla atoopikoista ihon tilanne kuitenkin raskauden aikana paranee.

Vertaistukea kaivataan, naama on kamalan näköinen ja normaalia elämää pitäisi elää!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä luokan kortisoni tuo protopic on? Itse sain ohjeen käyttää ihan normaalisti kakkos- ja kolmosluokan kortisoneja raskausaikana.

Mietoa kortisonia voi mielestäni käyttää kyllä putkeen montakin viikkoa ja sitten lyhyt tauko ja uudestaan. Toki tämä kai ei ole suositus, mutta ilmeisesti niistä ei niin suurta haittaa ole. Ilman reseptiä saatavat kortisonit ovat niin mietoja. Itselleni lääkäri sanoi, että voin käyttää niin kauan kuin ihottuma paranee, vaikka sitten kuukauden, kakkosluokan antibioottipohjaista kortisonia, ja sitten lyhyt tauko ja uudestaan heti kun tarvii.

Mutta tosiaan, soita tuonne teratologiseen tietopalveluun, niin saat mielenrauhan. Numero löytyy googlettamalla.

Vierailija
2/10 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protopic ei ole kortisonivoide vaan takrolimuusivoide, niitä ei voi käyttää raskausaikana, tutkimustuloksia on vielä niin vähän ja ovat suhteellisen uusia lääkkeitä.

Mietoja kortisoneja itsekin vartalon iholle läiskisin melko surutta raskausaikanakin, mutta kasvot ovat ongelma, iho kasvoissa muutenkin ohutta ja herkkää, kortisonin vuoksi sitten ihan silkkipaperia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole juurikaan ap saanut vastauksia. Jännä juttu, atoopikoita kun ymmärtääkseni on tässä maassa pilvin pimein. Itselläkin raskaustoive ja olen atoopikko, kokemukset kiinnostaa! Nostetaan siis aihetta. Anyone???

Vierailija
4/10 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valohoito raskauden aikaan talvella ja viikko talviloman aikaan etelässä.

Ja sitten koko raskauden tietysti mustaherukansiemenöljyä sisäisesti ja maitohappobakteereja. Kortin syödä erityisen paljon rasvaista kalaa ja avokadoa.

Muistattehan, että ihon uusiutuminen menee 6 kk. Jos nyt aloittaa jotain, tulokset ihon pinnassa näkyvät vasta loppukesällä (luulee helposti, että kesä se vaan paransi).

Vierailija
5/10 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskausaika ollut ihon kanssa yhtä helvettiä. Naama on jatkuvasti kamalassa kunnossa, jaksaminen alkaa olla nollassa. Ihmisten ilmoille ei paljon innosta lähteä. Valohoito juuri aloitettu, mustaherukkaöljyt ja maitohapot olleet käytössä n. 8 vkoa. Eipä paljon helpotusta näy. Miten jaksaa tän kanssa??

Vierailija
6/10 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atopia on vaivannut vauvasta asti. Tultuani raskaaksi paheni. Kaikkein kauheimmillaan oli keskiraskaudessa, jonka oli mainostettu olevan ihanaa aikaa, mutta minä en pahimmillaan voinut kotoani poistua, ainakaan ilman paksua meikkikerrosta, kun olin niin hirveän näköinen. Kaunis kuuma kesä ja vähintään piti olla takki ja pitkät housut kun koko kroppa oli täynnä punaista kohoumaa.

Sitten loppuraskaudessa ihottuma hävisi ja lapsen syntyessä näytin jo ihan normaali-ihmiseltä. Mutta pian palasi. Vauva-aika oli kamalaa, nimenomaan ihottuman takia. Se rajoitti hirveästi ulkonaliikkumistani ja pukeutumistani. En pystynyt nukkumaan kun KUTITTI niin hirveästi. Välillä ihottumat märkivät jolloin vaatteeni ja lakanani olivat veressä. Pahimmillaan tulehtuivat jolloin olivat niin kipeät että huusin tuskasta.

Kaikenlaisilla asiantuntijoilla kävin, jos jostain oli apua niin ihottuma kuitenkin palasi parin viikon sisään uudestaan. Ajan myötä iho-ongelmat kuitenkin onneksi lievenivät ja harvinaistuivat. Voin sanoa että sen jälkeen kun lapsi täytti 2 vuotta atopia ei ole enää ollut niin paha että olisi estänyt normaalia elämää.

Luulen kyllä että lapsilukuni jää yhteen ihan siksi etten halua uudelleen ihottumahelvettiin.

Vierailija
7/10 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää oli lukea sun kokemuksista. Ymmärrän todellakin, että lapsilukusi voi jäädä yhteen ihohelvetin pelossa. Mua kanssa mietityttää, että kestänkö enää uusia raskauksia mikäli tää on loppuun asti ja vielä vauva-ajan tällaista.

Itse kyllä kestäisin katsoa itseäni, itsetunto alkaa vaan olla niin nollissa, että ajattelen vain koko ajan muiden mielipiteitä ja ajatuksia, vaikka kukaan ei ole mulle mitään sanonut ihostani. Olen vain niin epävarma itse.

Vierailija
8/10 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9 oli siis vastaaja nro 7. Unohtui laittaa viestiin.

Vierailija
9/10 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Low vitamin D in children linked to eczema severity!

http://blog.vitamindcouncil.org/2013/01/25/low-vitamin-d-in-children-li…

Infant eczema linked to gut bacteria, diet!

http://www.stonehearthnewsletters.com/infant-eczema-linked-to-gut-bacte…

D-vitamiinia pitää syödä, niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (auringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 125 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Lapsille hiukan vähemmän.

Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 50 mikrogrammasta (µg) 100 µg:aan. EFSA päätyi tähän tulokseen käytyään läpi uudet D-vitamiinitutkimukset. Vauvojen rajana on nyt 25 ja 1–10-vuotiaiden rajana 50 µg päivässä. Lausunnossa mainitaan, että edes 250 µg päiväannoksella ei löydetty mitään haittavaikutuksia.

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=247

D-vitamiini herättää paljon kysymyksiä. Fysiatrian erikoislääkäri Jukka Pekka Kouri vastaa katsojien kysymyksiin.

http://areena.yle.fi/tv/1802812

Atooppisen ihottuman ruokavalio, joka toimii!

http://www.raikasweb.com/psoriasis

Viljojen haitat!

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

Vierailija
10/10 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä