Erosimme miesystävän kanssa poliittisten erimielisyyksien vuoksi. Hän kannatti Niinistöä ja minä
Haavistoa. Erimielisyydet kasvoivat ylittämättömiksi. Tällä hetkellä emme ole edes väleissä. :( Onneksi meillä ei ollut lapsia eikä oltu naimisissa.
Kommentit (11)
20 v parisuhde, vaikka joka pressanvaaleissa tokalla kierroksella äänet kumoaa toisensa...
Minä Haavistoa, mies Soinia. Rakkaus on mm. sitä, että hyväksyy toisen sellaisena kuin tämä on. P.S. Onneksi mies ei äänestänyt.
Meillä on täällä kans Niinistö-mies ja Haavisto-rouva onnellisesti sohvalla iloitsemassa vaalituloksista. Parhaat kaksi johdossa.
Onhan näissä isojakin eroja, mutta intellektuellejen ja edistyksellisten ihmisten valintoja kumpikin.
ole erottu, vaikka poliittiset näkemykset on ihan eri planeetoilta. Viime eduskuntavaaleissa mies äänesti persuja ja minä vihreitä. Erilaisuus on rikkautta, ja mielenkiintoisimmat keskustelut syntyvät niistä aiheista, joista ollaan eri mieltä :)
Minä erosin yksityisyrittäjästä joskus aikanani, kun itse olen vasemmistolainen. En pystynyt hyväksymään hänen kapea-alaista, kapitalistista, kylmää ja empatiakyvytöntä elämänkatsomustaan. Lisäksi oli niin rahanahne, että pahaa teki. Olisi myynyt vaikka mummonsa jos olisi tarpeeksi saanut rahaa. Järkyttävää.
Erosimme kyllä jo muutenkin avoliitosta, mutta asumisen järjestymistä odotellessa asumme edelleen yhdessä. Eduskuntavaaleissa hän äänesti Perussuomalaisia ja minä Vasemmistoa. Nyt hän olisi äänestänyt (jos olisi viitsinyt vaivaantua) joko Soinia tai Niinistöä. Minä äänestin Arhinmäkeä ja olen varautunut äänestämään seuraavaksi Haavistoa. Niin vaaleja kuin muitakin viimeaikaisia keskustelujamme ovat leimanneet hänen osaltaan todellakin kapitalistisuus, kylmyys ja empatiakyvyttömyys.
Varmaan eri juttu, jos oltaisiin oltu yhdessä vuosia ja hitsauduttu muuten yhteen, mutta kun seurustelua on takana vasta vuoden verran tuntui tämä melkein ylitsepääsemättömältä asialta.
Jonkin aikaa mietiskeltyäni tulin siihen tulokseen että miesystäväni on nähdäkseni aidosti empaattinen ja hyvä ihminen, eikä edes varsin rahanahne, vaikka toki tykkää sitäkin saada. Ei kuitenkaan arvota rahaa (=töitä) esim yhteisen aikamme edelle. Huomasin myös että hän ei millään tavalla mollannut tai arvostellut ehdokastani, vaan kannusti häntä kuten omaansa. Itse asiassa mietin, miten hän näiden asioiden perusteella edes voi olla kokoomuslainen. :) No vitsi vitsi.
Mutta lopputuloksena siis riemuitsimme kummatkin tänään, minä Haaviston, hän Niinistön, sekä molemmat toistemme vuoksi, ja olemme tyytyväisiä kävi toisella kierroksella miten vain. Ihana mies.
Varmaan oikea ratkaisu oli erota, jos tuohon kaatui. Ei vaaleista ja äänestämisestä tahi omasta ehdokkaasta tarvitse välttämättä puhua halkaistua sanaa puolison kanssa.
Se on jokaisen oma asia ketä äänestää. jos näkeyseroja, niin ei mannata keskustella jos menee riidaksi.
esim. kokkareitten tai persujen äänestäjien kanssa. Siis parisuhdemielessä. Politiikka on minun työni, joten en voi oikein sitä sivuuttaakaan. =)
kymmenen vuotta ollaan oltu yhdessä, toinen äänestää kokoomusta ja toinen on demari. Ei ole koskaan ollut näkemyseroja.
Minä erosin yksityisyrittäjästä joskus aikanani, kun itse olen vasemmistolainen. En pystynyt hyväksymään hänen kapea-alaista, kapitalistista, kylmää ja empatiakyvytöntä elämänkatsomustaan. Lisäksi oli niin rahanahne, että pahaa teki. Olisi myynyt vaikka mummonsa jos olisi tarpeeksi saanut rahaa. Järkyttävää.