Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on lähteä ulkomaille makaamaan uimarannalle

Vierailija
22.01.2012 |

tai hotellin uima-altaalle? Eikö tällaisia ihmisiä kiinnosta mikään muu kuin uiminen ja auringonotto?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kotiäiti tai jossakin tehdastyössä, varmasti haluaa lomaltaan erilaisia elämyksiä.

Mutta jos työkseen matkustelee eri puolilla, näkee paljon ihmisiä, joutuu todella moninaisiin sosiaalisiin tilanteisiin, kaipaa lomaltaan vain rauhaa ja lepoa.

Riittikö vastaukseksi?

Vierailija
2/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle auringonotto ja allas/rantaelämä on ihanan rentouttavaa. Lämpö hivelee pakkasen kangistamia lihaksia ja auringon valo virkistää aivoja. En kaipaa rantalomalta sen kummempaa, toki pari retkeä on ok, mutta esim. shoppaamaan en viitsi lähteä.

Kaupunkiloma on eri asia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä altaalla koskaan vaan aina toivonut reissulta paljon muutakin. Nyt on aika (50v) hidastaa ja olenkin lopulta oppinut ottamaan myös tuota lepoaikaa itselleni. Hyvä kirja käteen ja kellottamaan aurinkoon, ah! Tosin en vieläkään osaa olla siinä kuin pari tuntia mutta parempi sekin kuin ei mitään!

Toinen puoli päivästä mennään sitten mukana reissaavan nuorimmaisen tai meidän toiveiden mukaan nähtävyyksissä tai shoppailemassa.

Mutta hotellilla ja altaalla makoilu ei oikein ole mun juttu vieläkään, mielummin rannalle!

Vierailija
4/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei osaa levätä kotona, tarvii vieraan ympäristön siihen että voi oikeasti nostaa jalat ylös ja maata tekemättä muuta...aurinko ja lämpö on sitten kivana lisänä...

Vierailija
5/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee jotain simppeliä suorittavaa työtä tai on kotiäiti, varmaan lomaltaan kaipaa sitten niitä haasteita ja seikkailuja. Mutta jos työ on äärimmäisen vaativaa ja siihen jo liittyy vauhtia ja vaarallisia tilanteita, mikään ei ole parempaa vastapainoa kuin rannalla lämmössä löhöäminen aivot narikassa.

Vierailija
6/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun voi maata auringossa ja lukea kirjaa.

Vierailija
7/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskellä talvea hetken valoa ja lämpöä. On ihanan rentouttavaa maata varjossa rannalla tai uima-altaalla, lukea hyvää kirjaa ja ottaa pieniä päiväunosia. Kun tulee kuuma, voi hetkeksi pulahtaa veteen. Kun tulee nälkä, voi kipittää valmiiseen pöytään.

Toki teen mielelläni myös pieniä retkiä, mutta en ole kiinnostunut mistään megalomaanisista nähtävyyksistä, kauniit maisemat ja pienet luonnonihmeet riittävät. Talvilomalta tarvitsen eniten lepoa ja kovin aktiivinen lomailu on enempi väsyttävää. Matkustamme enimmäkseen itse räätälöimillämme matkoilla ja mieluusti Aasiassa.

Ja taustatiedoksi: olen korkeasti koulutettu 40+-vuotias nainen, joka on matkustanut paljon ja osittain työkseen. Tuntee suurimman osan eurooppalaisista kaupungeista ja on niiden nähtävyyksiin kyllä aikoinaan tutustunut.

Vierailija
8/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona/töissä en jaksa lukea mitään, lomalla jaksan

Vierailija
9/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun täällä ei ole semmoisia hotellin uima-allasalueita eikä kunnon hiekkarantoja. Siksi menemme ulkomaille. Ja matkat tehdään lasten ehdoilla. Heitä eivät nähtävyydet kiinnosta, uiminen kyllä. Myöhemmin on sitten nähtävyyksien vuoro.

Mitä järkeä on lähteä ulkomaille makaamaan uimarannalle tai hotellin uima-altaalle? Eikö tällaisia ihmisiä kiinnosta mikään muu kuin uiminen ja auringonotto?

Vierailija
10/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just maksoin 6000e siitä että mennään 2 viikoksi makailemaan rannalle.

Vierailija
11/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas huvittaa ihmiset, jotka kohottavat itsensä muiden yläpuolelle jonkin triviaalin asian perusteella. Huvittaa sellaiset ihmiset, joiden mielestä lomaankin KUULUU tietyt asiat... Täytyy imeä itseensä vieraita kulttuureita ja kiertää ihailemassa jotain patsaita ja rakennuksia. Jotkut jopa aikatauluttavat lomansa tarkasti, että ehtivät nähdä ja tehdä mahdollisimman paljon. Tukka putkella mennään paikasta ja nähtävyydestä toiseen että voi sitten sanoa, että tämänkin olen nähnyt. Sitten on niinq tosi noloa mennä vaikka Kanarialle relaamaan ja makoilemaan rannalle. Se on niinq niin junttia ja kaikkea.

Mun mielestä on hyvinkin paljon järkeä mennä lomalle makaamaan uimarannalle. Mä itse kärsin Suomen pimeästä talvesta, ja valo sekä lämpö ovat minulle kuin lääkettä. On ihanaa, kun ei ole kiire minnekään eikä tarvitse suorittaa mitään.

Vierailija
12/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa sä ap mitä teet lomilla niin me arvostellaan mikä on järkevää ja mikä ei

Täytyykö kaikessa mitä tekee edes olla järkeä? Eikö se riitä että haluaa?!?!?

Vierailija
13/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa sä ap mitä teet lomilla niin me arvostellaan mikä on järkevää ja mikä ei

Täytyykö kaikessa mitä tekee edes olla järkeä? Eikö se riitä että haluaa?!?!?

Vierailija
14/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan just vaan uiminen ja auringonotto.

Tuliko yllätyksenä että kaikkien mieltymykset eivät ole samat kuin sinun, ap?

Vierailija
15/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aiemmin ajatellut, että lämpölomat on pinnallisten ja vähän yksinkertaisten ihmisten hommia. Lojuminen auringossa saa sitä paitsi ihoni kärvistymään ja oloni todella huonoksi.

Viime vuosina olen huomannut yllättäen kaipaavani keskellä talvea lämpöä ja valoa. En edelleenkään voi maata auringossa tulematta huonovointiseksi, mutta uima-altaalla ja vedessä yleensäkin nautin suunnattomasti lämmöstä.

Ja enää ei ole tarvetta suhtautua toisiin ylimielisesti. Niin se elämä opettaa :)

Vierailija
16/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina jonkin aikaa päivästä. Kivaa on myöskin se, että on aikaa treenata niin, että lihakset kirskuu. Ja sitten taas löhötä, syödä ja treenata. Ai mitä herkkua!

Vierailija
17/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hotellin uima-altaalla, on pakko lähteä ulkomaille. Suomessa on hiukkasen kylmä....

Vierailija
18/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina käynyt vaan kaupunkilomilla, enkä ota koskaan aurinkoa kotimaassa enkä ulkomailla. Mutta kyllä nyt talvella voin hyvin ymmärtää, että joku haluaa mennä vaan jonnekin lämpimään. Ehkä joskus on mukava vaan rentoutua, olla rannalla ja uida. Kaikilla lomilla ei aina halua tehdä samoja asioita: joskus on seikkailuloman aika, joskus kulttuuripainotteisen kaupunkiloman, joskus ehkä vaan rannalla makoilun...

Ja toisaalta olen ymmärtänyt, että esimerkiksi joissain ihosairauksissa saattaa saada jopa Kelan korvauksen etelän lomaan, jolloin loman pääasiallinen tarkoitus saattaakin olla kivuliaan ihottuman rauhoittaminen. Ymmärtääkseni aurinko auttaa tässä.

Vierailija
19/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just maksoin 6000e siitä että mennään 2 viikoksi makailemaan rannalle.

järjettömän hinnan maksaneet.

Vierailija
20/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aiemmin ajatellut, että lämpölomat on pinnallisten ja vähän yksinkertaisten ihmisten hommia. Lojuminen auringossa saa sitä paitsi ihoni kärvistymään ja oloni todella huonoksi.

Viime vuosina olen huomannut yllättäen kaipaavani keskellä talvea lämpöä ja valoa. En edelleenkään voi maata auringossa tulematta huonovointiseksi, mutta uima-altaalla ja vedessä yleensäkin nautin suunnattomasti lämmöstä.

Ja enää ei ole tarvetta suhtautua toisiin ylimielisesti. Niin se elämä opettaa :)

Nykyään en enää pala kun olen löytänyt tosi hyvän aurinkorasvan. Eikä jostain syystä tule enää huono olokaan. Mies sanoo, että johtuisi kehoni lämmönsäätelykyvyn parantumisesta, kun olen alkanut liikkua todella paljon.

Lisäksi työni on hyvin kuormittavaa. Aurinkolomat ovat lepoa ja koko perheen yhteistä aikaa.

Kaupunkilomat ovat kivoja myös, mutta lapset ovat niin pieniä, että niillä käymme kaksin miehen kanssa toistaiseksi.

Lisäksi kaupunkilomilta tulee aina takaisin väsyneenpänä kuin lähti, kun nähtävää ja koettavaa on niin paljon :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme