Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa vinkkejä: Töissä itsensä esittely, miten olisi paras tapa?

Vierailija
21.01.2012 |

Kyseessä uusi työryhmä, jossa jokaisen pitäisi esitellä itsensä. En haluaisi tylsää ja perinteistä tapaa, että jokainen vuorollaan kertoo nimensä ja kierroksen lopussa kukaan ei oikein muista kenekään nimeä.

15 henkilöä tulossa tähän kokoukseen.

Oletteko olleet kokouksessa, jossa esittely on hoidettu jotenkin toisin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita jokaisen esittelyn päätteeksi paperille ne nimet, jotta muistat ne.

Vierailija
2/6 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko sinä teet tai kirjoittavat itse ja nostavat pystyyn pöydälle samalla kun esittelevät itsensä.

Jos on pikkuisen enemmän aikaa, eivätkä ihmiset tunne ollenkaan toisiaan, niin pistäisin ihmiset esittelemään toisensa - eli 5-10 minuuttia aikaa "haastatella"- nimi, titteli/työtehtävä, mistä osastolta/organisaatiosta tulee, ehkä koulutustausta, jos eri alojen ihmisiä - vierustoveria ja sitten esittelykierros.

Jos teillä työryhmässä selkeä teema, projekti, mitä viette eteenpäin tai kokousteema, niin voit antaa myös jonkun lyhyen "mietintätehtävän". Tyyliin "miksi tämän työryhmän teema/projekti sinulle/edustamallesi taholle tärkeä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pikkuisen enemmän aikaa, eivätkä ihmiset tunne ollenkaan toisiaan, niin pistäisin ihmiset esittelemään toisensa - eli 5-10 minuuttia aikaa "haastatella"- nimi, titteli/työtehtävä, mistä osastolta/organisaatiosta tulee, ehkä koulutustausta, jos eri alojen ihmisiä - vierustoveria ja sitten esittelykierros.

Vierailija
4/6 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin itse kertoen.

Vierailija
5/6 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tätä, sopii jännittäjillekin, koska on helpompi esitellä toinen kuin itsensä.

Mä voin ehkä luokitella itseni jännittäjäksi ja mun mielestä tuo toisen esittely pahentaa jännitystä. Se on jotenkin kiusallista ja joutuu vielä stressata että muistaako oikein.

Vierailija
6/6 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei jaksa näitä teennäisiä ryhmäytymis- ja tutustumisharjoituksia. Plaah.

Siihen tavanomaiseen esittäytymiskierrokseene ois sen sijaan hyvä lisätä ne nimet, koska nähtyinä ja visuaalisesti ne jäävät paremmin mieleen. Jos itse olet jonkun sortin esimies, SINÄ voisit myös keksiä asiallisia ja työtehtäviin liittyviä lisäkysymyksiä, joita esität joko kaikille yhteisesti tai eri ihmisille heidän töihinsä liittyen. Näin tulisi kerrottua vähän muutakin kuin että "Mirja Männikkö, reskontranhoitaja". Mutta kysymykset ehdottomasti työhön liittyviä JA sellaisia, joihin voi rehellisesti vastata jotain positiivista ja aktiivista ja henkeäluovaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi