Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisiko sitä ottaa riskin? Ratsastaa raskaana siis...

Vierailija
20.01.2012 |

Mietityttää tämä asia. Tiedän, että putoamisen riski on äärimmäisen pieni. Yli 20v olen ratsastanut, omistanut 3 omaa hevostakin eli tunteja hevosen selässä on kertynyt tuhansia ja putoamisia vain kourallinen. Vielä KERTAAKAAN en ole pudonnut kouluratsastusharjoituksissa, vaan onnettomuudet ovat aina sattuneet maastossa tai esteillä. Niitä en edes harkitse.Sen sijaan kävisin kerran vkossa ohjatulla koulutunnilla maneesissa ratsastaen kokeneilla opetushevosilla.

Olen raskaana vkolla 8. Ratsastusta en edes harkitsisi muuten, mutta kun säännöllinen hepan selässä olo pitää poissa kiusallisen ja tuskaisan lonkkavaivani, joka tekee minut lähes toimintakyvyttömäksi. 4-5 kk ilman ratsastusta ja olen todella kovissa kivuissa ja istuminen ja käveleminen on erittäin hankalaa. Mitään muuta keinoa vaivan hoitoon en ole löytänyt ja nyt pelottaa, miten selviän loppuraskaudesta ja vauva-arjen alusta, jos selkäni/lonkkani ehtii kovin huonoon kuntoon.Toisaalta en ikinä anna itselleni anteeksi, jos jtn sattuu. Tosi vaikeaa :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin fysioterapeutilla kysymässä jumppaohjeita lonkille.

Vierailija
2/5 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehnyt ne jumpat just eikä melkein. Ja lääkärissä myös. Ja vaikka missä muualla. Ja lonkkavaivaa oli juuri niin kauan, kunnes aloitin ratsin uudestaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki täysin omaa kehoa kuunnellen eikä mielessä käynytkään esteet saati maasto, edes kokeneilla hevosilla. Loppuraskaudesta ratsastinkin ikälopulla kaakilla, joka löntysti eteenpäin vain vaivoin. En olisi voinut olla ratsastamatta koko raskautta, paitsi siloin jos raskauteni ei olisi edennyt normaalisti.

Lopuuraskaudesta suomenhevosen selkään kipuaminen ei kyllä ollut mahdollista ilman tikkaita xD

Vierailija
4/5 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana en ole koskaan ratsastanut enkä lumilautaillut. Ne lajit on sellaisia että raskaana olen jättänyt pois turvallisuussyistä.

Viimeisessä raskaudessa oli hirveä lonkkavaiva loppua kohti, mutta sitten otin vain rauhallisemmin. Minulla ei ole lonkkavaivoja muulloin kuin raskaana, joten en tiedä miten ratsastus olisi siihen auttanut.

Vierailija
5/5 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ratsasti viikolle 20 + saakka, oisko ollu joku 22 tai 23 kun lopetin. Lääkärin mukaan ratsastaminen ei ole sen vaarallisempaa kuin pyörällä ajaminenkaan tuonne puoleen väliin saakka. siihen saakka sikiö on varsin hyvin suojassa, vaikka putoaisitkin. Loppuraskaudessakin riski liittyy enemmän istukan irtoamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme